C
useless useless skrev:
Hur många gånger per år säljs det där huset?
Det kanske varit ute flera gånger, men noterar att det till synes finns mer än ett snarlikt "palats". :thinking:
 
C cpalm skrev:
Det kanske varit ute flera gånger, men noterar att det till synes finns mer än ett snarlikt "palats". :thinking:
vart i denna tråd tidigare med annan mäklare
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
varför skriver man huddinge när det är segeltorp eller rättare sagt kungenskurva är ju inget fel på det där huset säkert kostat en bra slant att bygga betydligt mer en alla trista hus i det området
 
M maria01 skrev:
varför skriver man huddinge när det är segeltorp eller rättare sagt kungenskurva är ju inget fel på det där huset säkert kostat en bra slant att bygga betydligt mer en alla trista hus i det området
Huddinge är väl kommunen? Jag kan tänka mig att man skriver kommunen i de fall det kan tros ligga i en närliggande kommun som är mindre attraktiv, typ Botkyrka. Men skriver området, när området tillhör de mer attraktiva inom kommunen. Jag skulle tex tro att hus i Kungens Kurva beskrivs som Huddinge. Medan hus i Stuvsta beskrivs just som Stuvsta. Är det inom Stockholms kommun så behöver man nog vara mer specifik, tex Älvsjö...
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Huddinge är väl kommunen? Jag kan tänka mig att man skriver kommunen i de fall det kan tros ligga i en närliggande kommun som är mindre attraktiv, typ Botkyrka. Men skriver området, när området tillhör de mer attraktiva inom kommunen. Jag skulle tex tro att hus i Kungens Kurva beskrivs som Huddinge. Medan hus i Stuvsta beskrivs just som Stuvsta. Är det inom Stockholms kommun så behöver man nog vara mer specifik, tex Älvsjö...
oftast i stockholm så skriver dom området inte komunen men jag förstår vad du menar
 
  • Gilla
Skyskraper99
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Stilen är ju hemsk, men kan ändå imponeras över utförandet. Hur hittar man hantverkare som kan bygga detta? De måste ju lagt ned jättebelopp på detta. Men ändå häftigt att följa sina drömmar och visioner.

Dessa tusen-och-en-natt-hus verkar förekomma på södra sidan / i Huddinge och jag har sett några enstaka i Ursvik också. Men jag är inte så berest i alla stockholms förorter så kanske finns de lite överallt? Tacksamt tycker jag vore att bygga alla liknande hus i samma kvarter, för då vore det en kul grej att besöka. Just nu känns det som det inte "passar in".

Jag har svårt att tro att man kan sälja detta till en vanlig tät svenskättad familj?
Hela Södertälje är fullt med liknande hus också. :cool:
 
J jocke31 skrev:
Hela Södertälje är fullt med liknande hus också. :cool:
Just Södertälje borde jag känna till då jag jobbar där, men jag är aldrig runt i villaområdena... Men utav en stor del av Södertäljes innevånares ursprung förstår jag att stilen borde gå hem där...
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Just Södertälje borde jag känna till då jag jobbar där, men jag är aldrig runt i villaområdena... Men utav en stor del av Södertäljes innevånares ursprung förstår jag att stilen borde gå hem där...
Jag jobbade där för några år sedan och en kollega tog mig runt på safari för att kolla in de syrianska palatsen
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
H Haget skrev:
För dig som vill bo i Mellanöstern men ändå Huddinge…
[länk]
Så nära Ikea men ändå så långt bort
 
J jocke31 skrev:
Jag jobbade där för några år sedan och en kollega tog mig runt på safari för att kolla in de syrianska palatsen
Lite som när ung vänster hyrde bussar och visa palatsen i solsidan och Djursholm
 
  • Haha
Bengt Numelin och 2 till
  • Laddar…
Vi jobbade iofs på det kommunala bolaget Telge AB, så vi hade ju hela Södertälje som kunder. Man måste ju lära känna sina kunder.
 
J JohanLun skrev:
Påminner lite om;

[länk]

Alltid intressant att skaffa sig insikt utanför den egna socialgruppen! :D
misstänker att programet fick iden till avsnitet där ifrån det här måste vara minst 10 år sen nu eller längre
 
att invandrare har stora hus är ju inte på grund av dom skulle ha många barn det handlar om att umgås med släkten väldigt ofta, har en gammal jobbar kompis som är syrian dom har bara 2 ungar men släkten är ofta på besök minst varje helg är det några där

skilnnad mot svenskar som kanske har nån släkt träff vart 10 år om ens det jag själv har ju knappt träffat nån i min släkt en dom närmaste tror det så för många när man är på kopisars bröllop i sverige så är det oftast mer vänner en familj ibland fast dom har stora släkter
 
J JohanLun skrev:
Stilen är ju hemsk, men kan ändå imponeras över utförandet. Hur hittar man hantverkare som kan bygga detta? De måste ju lagt ned jättebelopp på detta. Men ändå häftigt att följa sina drömmar och visioner.

Dessa tusen-och-en-natt-hus verkar förekomma på södra sidan / i Huddinge och jag har sett några enstaka i Ursvik också. Men jag är inte så berest i alla stockholms förorter så kanske finns de lite överallt? Tacksamt tycker jag vore att bygga alla liknande hus i samma kvarter, för då vore det en kul grej att besöka. Just nu känns det som det inte "passar in".

Jag har svårt att tro att man kan sälja detta till en vanlig tät svenskättad familj?
Detta hus har jag kört förbi och tagit bilder på för något år sedan för jag tycker att stilen är underbar både ut- och invändigt och om jag var rik nog kunde jag tänka mig att köpa det trots att jag är ungkarl. De flesta som bygger dessa hus lär vara syrianer/assyrier mestadels från Turkiet. När Huddinge sjukhus finns några liknande men inte alls så fina som detta. Flera av dem är ombyggda tvåvånings funkishus från 1950-talet. De som låtit bygga dessa hus har kontakt med hantverkare och byggare från Mellanöstern som kan rita och utföra sådana hus. Jag känner en byggarbetsledare från den nu svårt drabbade staden Gaziantep i södra Turkiet och han har visat mig projekt som han varit byggledare för samt sitt eget hus ,vilket han har ritat själv, och de husen är bra mycket snyggare än de flesta hus som byggs i Sverige. Om någon av er vill ha ett hus utöver det vanliga kan jag ge er kontaktuppgifter till honom för han bor nu i Stockholm.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.