M manner skrev:
visst är det fint läge men jag kan tycka man gör för stora sår i landskapet. Huset står på plintar enl annonsen men på bilderna är det enorma massor sprängsten och grått grus. Lite tråkigt om man är där sommartid och synd på naturen. Är det byggt på spekulation? (knappt ens färdigställt och redan ute på annons)
Jag kollade på Google Maps street view på gamla bilder, det mesta av sprängstenen iallafall bakom huset är från vägbygget och finns redan 2010.
https://goo.gl/maps/fR7DCgs6HyFRkFUm9
Finns ju även bilder på hur det ser ut medan de bygger, där ser man att det faktiskt är på plintar och även enligt vad jag tror är hur marken såg ut från början och det är inte så mycket bättre:
MED62B1562CC95C4ABAA169B622FDF4507E-edad3d7e798d246602c5a34c7ec0b882.jpg

Men visst är det trist med grus på det viset. Fast om stugan är tänkt huvudsakligen för vinterbruk spelar det ingen roll.

Personligen har jag dock svårt för dessa "öppet i nock"-grejer med 10 meter i takhöjd, och all furu gör mig ännu mer deprimerad :rofl:
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 2 till
  • Laddar…
M Manfreds skrev:
För den som gillar bergrum finns det även ett i centrala Lysekil, om än betydligt mindre. ... Kanske inte kvalificerar under coola arkitektritade hus dock...
Kan bli i framtiden om en arkitekt får genomföra min tanke på ett glashus i anslutning till entrén ;-)
 
Anna_H Anna_H skrev:
Kan bli i framtiden om en arkitekt får genomföra min tanke på ett glashus i anslutning till entrén ;-)
Det får nog bli ett litet glashus isf med tanke på placeringen direkt vid gatan :D

Men som kontrast kan man kanske bygga ett glashus på berget och borra en hiss ner. Berget försöker de ju sälja som en bostadstomt.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Kan bli i framtiden om en arkitekt får genomföra min tanke på ett glashus i anslutning till entrén ;-)
Du tänker typ Louvren?:cool:
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
M Manfreds skrev:
Det får nog bli ett litet glashus isf med tanke på placeringen direkt vid gatan :D

Men som kontrast kan man kanske bygga ett glashus på berget och borra en hiss ner. Berget försöker de ju sälja som en bostadstomt.
Precis. Bara en ny entré där nere, sedan en trappa upp till höger. Och ett litet hus med rejält soldäck. Sedan får man borra det där trapp/hisshålet när man får pengar över ;-)
 
J jocke31 skrev:
Du tänker typ Louvren?:cool:
Ja, precis, kombinerat med en miniversion av djungeln i Universeum i Göteborg, fast utan djur!
Med entré, en ljusbrunn, några rejäla växter och lite sittplatser.

Om man sätter in hiss får den ha glastak och glasgolv :rofl:
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Ja, precis, kombinerat med en miniversion av djungeln i Universeum i Göteborg, fast utan djur!
Med entré, en ljusbrunn, några rejäla växter och lite sittplatser.
Annars kan du få låna en 2-3 rådjur av oss. :D
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Annars kan du få låna en 2-3 rådjur av oss. :D
Det har jag redan :rofl:
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
H Haget skrev:
För dig som vill bo i Mellanöstern men ändå Huddinge…
[länk]
Svårsålt palats!
 
H Haget skrev:
För dig som vill bo i Mellanöstern men ändå Huddinge…
[länk]
Hur många gånger per år säljs det där huset?
 
  • Gilla
yens
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hur många gånger per år säljs det där huset?
Eller hur många ggr säljs det inte?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Svårsålt palats!
Stilen är ju hemsk, men kan ändå imponeras över utförandet. Hur hittar man hantverkare som kan bygga detta? De måste ju lagt ned jättebelopp på detta. Men ändå häftigt att följa sina drömmar och visioner.

Dessa tusen-och-en-natt-hus verkar förekomma på södra sidan / i Huddinge och jag har sett några enstaka i Ursvik också. Men jag är inte så berest i alla stockholms förorter så kanske finns de lite överallt? Tacksamt tycker jag vore att bygga alla liknande hus i samma kvarter, för då vore det en kul grej att besöka. Just nu känns det som det inte "passar in".

Jag har svårt att tro att man kan sälja detta till en vanlig tät svenskättad familj?
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.