B billy_baver skrev:
Visserligen är detta - som sagt - väldigt OT. Våra vanligaste fördomar kan vi gott lämna därhän

Men!

Inte nog med att huset inte är till salu. De utpekade människorna är dessutom varken åtalade eller - än mindre - dömda . Och för det andra förefaller det mig vara mycket märkligt hur en polismyndighet först attackerar en bostad med helikopter under förevändning att man måste säkra ovärderliga bevis. Och sedan - när tillslaget är gjort släpper man in ett TV-team!!! Är detta verkligen sant? ... detta med väskan och interiörbilderna
Nä, det var tydligen inte interiörbilder, utan tydligen bilder från det ryska sociala mediet ”Odnoklassniki” som paret själva lagt upp tidigare.
Det var en rejäl insats:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vaknade-till-ljudet-av-helikoptrar
 
M maria01 skrev:
var dom inte mistänkta för nåt annat brott
Och därför sitter "vi" här och kallar dem "spioner" ... och använder "ryssar" som ett skällsord
 
J jocke31 skrev:
Nä, det var tydligen inte interiörbilder, utan tydligen bilder från det ryska sociala mediet ”Odnoklassniki” som paret själva lagt upp tidigare.
Det var en rejäl insats:
[länk]
Tack för klargörandet
 
B billy_baver skrev:
Och därför sitter "vi" här och kallar dem "spioner" ... och använder "ryssar" som ett skällsord
Nej, ingen är dömd ännu. Men så här skriver SVT:
”Säpo misstänker att paret använde sina bolag för att bedriva olovlig underrättelseverksamhet. Bakom ett av bolagen står en rysk ex-militär – som tidigare pekats ut som officer i underrättelsetjänsten GRU.”

Anyway, mitt inlägg handlade egentligen mest om att jag tidigare i denna tråd drivit tesen att Pål Ross-hus är smaklösa och tacky, och därför passar bra för exempelvis oligarkwannabees. Svårt att inte se ironin när ett ryskt par grips för spioneri i en Pål Ross-villa ett par veckor senare.
;)
 
  • Gilla
Viktor.J och 4 till
  • Laddar…
Du kommer snart hämtas in till förhör av Säpo.
 
J jocke31 skrev:
Nej, ingen är dömd ännu. Men så här skriver SVT:
”Säpo misstänker att paret använde sina bolag för att bedriva olovlig underrättelseverksamhet. Bakom ett av bolagen står en rysk ex-militär – som tidigare pekats ut som officer i underrättelsetjänsten GRU.”

Anyway, mitt inlägg handlade egentligen mest om att jag tidigare i denna tråd drivit tesen att Pål Ross-hus är smaklösa och tacky, och därför passar bra för exempelvis oligarkwannabees. Svårt att inte se ironin när ett ryskt par grips för spioneri i en Pål Ross-villa ett par veckor senare.
;)
”Alla ryska spioner bor i Pål Ross-villor, men alla som bor i Pål Ross-villor är inte ryska spioner”
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
skrev inte svt att dom lev svensson liv inte direkt ett hus en svensson bor i
Det är ett helt vanligt villaområde med varierande hustyper och storlek på hus. Det här är nog ett av de större husen i området och definitivt det brackigaste.
Det är alltså inte Djursholm eller Saltsjöbaden vi pratar om här.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
useless useless skrev:
Du kommer snart hämtas in till förhör av Säpo.
Jag vet. Så fort vi hör en helikopter spolar jag ner hela skiten på toa ...
 
Har vi någon bild på hur de andra spionmisstänkta, a.k.a. Spionbrorsorna, bor?
 
  • Haha
jocke31
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Men om någon här vill bli spion så finns faktiskt ett objekt till salu:
[länk]
[bild]
Enklast om ”kulturattachen” på ambassaden köper det direkt och lånar ut det till lämplig kandidat.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
B billy_baver skrev:
Och därför sitter "vi" här och kallar dem "spioner" ... och använder "ryssar" som ett skällsord
jag skulle nog säga att många som bor i såna hus vett hur man fuskar med skatten

själva Pål Ross husen skulle nog alla SPECTRE medlemar känna sig hemma i :rofl:
 
  • Haha
jocke31
  • Laddar…
P Pin skrev:
Har vi någon bild på hur de andra spionmisstänkta, a.k.a. Spionbrorsorna, bor?
flashback
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Det är ett helt vanligt villaområde med varierande hustyper och storlek på hus. Det här är nog ett av de större husen i området och definitivt det brackigaste.
Det är alltså inte Djursholm eller Saltsjöbaden vi pratar om här.
grannens hus är brakigt med
 
B billy_baver skrev:
Och därför sitter "vi" här och kallar dem "spioner" ... och använder "ryssar" som ett skällsord
säpo skulle nog inte landa på taket med helikopter om bevisen inte var starka nog

och att använda "ryssar" som ett skällsord har jag inget problem med efter en grabb här i byn kom hem från ukraina och visa vad ryssarna har gjort där
 
  • Gilla
kardborren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.