1 206 675 läst · 5 432 svar
1207k läst
5,4k svar
Coola arkitektritade hus till salu
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 749 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 749 inlägg
Eftersom det inte finns något foto som visar en översikt av badrummet och ritningen inte stämmer med det foto som finns av badkaret är det ju omöjligt att veta hur det egentligen ser ut.FreQa skrev:
Tillägg:
Det är en dålig mäklarritning som t.o.m. har placerat hällen i köket på helt fel ställe.
Redigerat:
De ser ut att klara de kraven i badrummet, även om vi inte säkert vet eftersom skala saknas. Men som BirgitS skriver är ritningen dålig och stämmer uppenbarligen inte med badrummet riktigt.FreQa skrev:
Enligt de diskussioner jag haft med SBF, att det är en helt okej åtgärd att bära ut ett icke-väggfast badkar för att uppnå kraven på tillgänglighet i badrummet.
Köket är uppenbarligen inga problem, det är som i de flesta andra hus.
Tvättstuga vet jag faktiskt inte vad det är för krav, men möjligen att det ser lite smalt ut. Men eftersom skala saknas har vi egentligen ingen aning utan bara gissar.
Administrator
· Skåne
· 7 915 inlägg
Jag flyttade den allmänna diskussionen om handikappanpassning till en egen tråd: https://www.byggahus.se/forum/threa...-naer-du-renoverar-allmaen-diskussion.303747/
Definitivt inget "coolt" hus, men väl så udda.
De som säljer huset måste ha strävat efter att få bo i ett gammalt fotoalbum med svartvita bilder!
Jag trodde nästan inte det var sant. Har aldrig sett något liknande.
Den här bostaden måste ha Sveriges mest färglösa interiör!
Källa: https://www.maklarhuset.se/bostad/sverige/gavleborg/gavle/engelbrektsgatan/322650?referrer=hemnet
De som säljer huset måste ha strävat efter att få bo i ett gammalt fotoalbum med svartvita bilder!
Jag trodde nästan inte det var sant. Har aldrig sett något liknande.
Den här bostaden måste ha Sveriges mest färglösa interiör!
Källa: https://www.maklarhuset.se/bostad/sverige/gavleborg/gavle/engelbrektsgatan/322650?referrer=hemnet
De enda bilderna med "lite mer" färger, eller kalla det kulörer, är följande första två bilder:Dalbotös skrev:
Sedan finns det ytterligare en bild med mer färger, men det är enbart mattan, två kuddar och en filt, inte ytskiktet, då rummet är precis lika grått där ...men jag bifogar det längst ner för skojs skull.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Nåja, alla kopparrören som går mellan värme-elementen livar ju upp
Och sedan är det kanske tänkt att nästa ägare skall få sätta sin egen stil med krukväxter, tavlor, böcker, gardiner osv.
Och sedan är det kanske tänkt att nästa ägare skall få sätta sin egen stil med krukväxter, tavlor, böcker, gardiner osv.
Ja, kopparrören syns bra! Liksom apelsinerna i skålen på första bilden! De nästan hoppar ur bilden så mycket som de syns.
Man kan nästan tro att bilderna är photoshoppade och konverterade till grayscale förutom några få detaljer som kopparrören och apelsinerna exempelvis
Där är liksom knappt en varm ton i interiören i övrigt. T.o.m s0502-y skulle liva upp i jämförelse!
Man kan nästan tro att bilderna är photoshoppade och konverterade till grayscale förutom några få detaljer som kopparrören och apelsinerna exempelvis
Där är liksom knappt en varm ton i interiören i övrigt. T.o.m s0502-y skulle liva upp i jämförelse!
Betänk att du tittar på ett strippat hus. Släng in ett par flyttkartonger med prylar, en röd kaffebryggare i köket, en grön hallmatta, en dubbelsäng med azurblått överkast etc så hade det inte uppfattats som lika sterilt. I köket sitter det en hylla på ena väggen där det med 101% säkerhet stått antingen kokböcker eller fotoramar, säkerligen bidrog de med färg. Ovanför soffan sitter det kvar hållare efter tavlor/affischer/nåt liknande, troligtvis färg där med.
Tror inte alls att huset uppfattats som lika enfärgat med mer prylar på plats.
Dessutom är det inte bara svart/vitt enligt min skärm. Många av snickerierna är i olika nyanser av grått.
För övrigt älskar jag dörren i trappan! Helt underbar placering.
Tror inte alls att huset uppfattats som lika enfärgat med mer prylar på plats.
Dessutom är det inte bara svart/vitt enligt min skärm. Många av snickerierna är i olika nyanser av grått.
För övrigt älskar jag dörren i trappan! Helt underbar placering.