krilleman_215 skrev:
Det ser ju ut som om kromrören är skarvade ovan (det helgipsade) taket?! Hur har dom löst det? Inte har det blivit rätt heller på nedsticken. Massor med böjar och S-ning vid dusch.

Och vattenmätaren med en massa blandade kopplingar i diverse utföranden ser väldigt tveksamt ut för ögat för 1,7miljoner!
Rören är genomgående i taket. Rakt ovanför wc/dusch ligger ett litet kryp in där VV-beredaren står (nås via dörr bakom/vid sidan av sängen (se planlösning). Så skarvarna sitter nog där inne.

Men jag håller med dig det ser inte "proffsigt" ut. Verkar vara ett snabbfix av en rörkrökare som inte bryr sig om hur det ser ut. Blanda krom, koppar och mässingdetaljer efter varandra ser inte fint ut...:thumbdown:
 
thomas33 skrev:
Detta är nog det minsta som varit här! 20 m2
Mäklaren skriver: Här får du chansen att bo i ett alldeles eget hus utan insyn och med ett perfekt solläge i Glömsta. Huset uppfördes 2015 och har fina tillval med bland annat ekparkett, kök från HTH, badrum från HTH och Svedbergs. Här finns även möjlighet att bygga en egen uteplats i anslutning till vardagsrummet.
Detta är numera en vanlig syn i Stockholmsområdet. Man tar helt enkelt en normal villatomt med generös byggrätt, bygger ett parhus med två lägenheter samt ett Attefallshus. Sen säljer man det som en BRF och kan på så vis tjäna betydligt mycket med än om det bara hade varit en bostad på tomten. Dels får man fler bostäder, dels kan man i brf konceptet ta betalt för lånade pengar.

Vad gäller själva huset är det inget unikt utan ett koncepthus som det byggts många likadana av, jag har iaf sett en 4-5 objekt där huset ser ut på samma sätt på hemnet. Det är enligt mig ett av de absolut bäst planerade attefallshusen på marknaden. Vad gäller rördragningar i badrummet ser det lite taffligt ut men vad jag känner till måste vattenmätaren placeras synligt och ej inbyggd, och dessutom finns vvb placerad i förråd ovanför badrummet
 
arneri68 skrev:
V Gurras gamla sommarhus [länk]
Bl.a ett kök utöver det vanliga.
Jag gillar den ensamma fåtöljen framför jätteteven. :)
 
  • Gilla
Mr9
  • Laddar…
Jätte? Tycker der var rätt liten bild
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
arneri68 skrev:
V Gurras gamla sommarhus [länk]
Bl.a ett kök utöver det vanliga.
Har för mig att det har varit till salu under en längre tid. Inte så långt från mitt hus......
 
Driftkostnad 190920kr per år, det får bli några övertidstimmar om man skall klara det tror jag. Men den stenlagda uppfarten var snygg.
 
krilleman_215 skrev:
Det ser ju ut som om kromrören är skarvade ovan (det helgipsade) taket?! Hur har dom löst det? Inte har det blivit rätt heller på nedsticken. Massor med böjar och S-ning vid dusch.

Och vattenmätaren med en massa blandade kopplingar i diverse utföranden ser väldigt tveksamt ut för ögat för 1,7miljoner!

It can only happen in "den kungliga Hufvudstaden" om detta nu räknas dit.
Tveksamt även där!

Men vill man bo i en känsla av friggebod så vill man!

Och på allt detta så menar mäklaren att detta är "insynsskyddat"? :wow:
finns ju kromdelar även till 22 i press ser riktigt lökigt ut med blandat gult och mässing...... undrar var varmvattenberedaren e placerad ?
 
systemfel skrev:
finns ju kromdelar även till 22 i press ser riktigt lökigt ut med blandat gult och mässing...... undrar var varmvattenberedaren e placerad ?
Ovanför badrummet finns det ett utrymme för VV-beredaren. Åtkomst från sovrummet och syns på ritningarna.
 
arneri68 skrev:
V Gurras gamla sommarhus [länk]
Bl.a ett kök utöver det vanliga.


Stugan tillhörde väl egentligen inte Gustaf V, utan hans halvbror utom äktenskapet, James Keiller "den yngre" .
 
ZipLock skrev:
Kolla på flygbilden på hitta.se över området. Snacka om misshandlat gammalt villaområde.......
Kan hålla med, iaf till stora delar. Men så ser det väl ut i många delar av större städer?
Vad är det mer exakt du tänker på?
 
Det är förfärligt tråkigt den "misshandel" som sker, när man förtätar på detta sätt, speciellt när villaområdena var fint sammanhållna och planerade från början. Hur kul är det att få 15 nya grannar när tomterna runt i kring får 2 parhus och ett attefall var...

Men mäklarn hade ju humor, bilderna beskrivs som "matsal", "sovrum", "kök" etc i något som bara är ett enda rum. Ingen insyn är nog även det humor. Annonser där man skojjar till det verkar ju få större spridning, och all reklam... ;) Ett tips till mäklaren, nästa likadana hus, skriv inte sovrum, skriv "master bedroom" och kalla sen hela klabbet för "walk in closet"... Sen att man sover, äter och skiter i samma garderob är ju en annan femma...
 
harry73
  • Gilla
Noseone och 2 till
  • Laddar…
Pampigt. Märklig efterbehandling av fotona.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.