Hög coolhetsfaktor, gillar verkligen kontrasten som träet på vägg och tak i de "utskurna" delarna utomhus ger mot den mörka hårda fasaden. Men lite konstigt planerat med bara ett sovrum. Det kan ju begränsa mängden spekulanter något...
 
I objektbeskrivningen står det
Servitut, planbestämmelser m m
Servitut: Rättigheter-förmån: Avtalsservitut Vattenledning
Rättigheter-last: Avtalsservitut Villa.

Inskrivna servitut/Övr gravationer: Avtalsservitut Villa.
(Min fetning/kursivering)
Vad kan detta betyda? Behövde de servitut för att bygga en villa på sin egen tomt?

Till MathiasS:
MathiasS skrev:
... Stort minus för att man byggt en pool som är en meter för smal för att funka för annat än motionssim.
Hur bred bör en pool vara?
Och vad kan man då använda den till, vattenpolo?


Marlen Eskilsson skrev:
...Vill lite fint påminna er om att hålla er on topic. :p
Tillräckligt off topic ;)
 
O
KnockOnWood skrev:
Varför skulle man behöva låna :rolleyes:
De är småpengar :p
 
Odjuret skrev:
De är småpengar :p
Javisstja, vem går omkring med grus (växelpengar) i fickorna :cool:
 
KnockOnWood skrev:
Till MathiasS:

Hur bred bör en pool vara?
Och vad kan man då använda den till, vattenpolo?
En pool som är smalare än 4m är inte lämplig för hopp och lek - hoppar man från kanten hamnar man väldigt nära väggen på motstående sida och barn som sitter på badleksaker har hela tiden en kant att slå huvudet i nära.

Ibland har man ju dock inget val om utrymmet är begränsat, så är dock inte fallet här.
 
MathiasS skrev:
En pool som är smalare än 4m är inte lämplig för hopp och lek...
OK, men ändå köper vi små uppblåsbara barnbassänger som bara är 1 meter i diameter.

Om jag byggde en pool (vilket är rätt osannolikt) så skulle jag vilja ha en rund, oval eller njurformad,
inte rektangulär. Visst ser det trevligare ut?
jamaica_b.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tillräckligt OT ;)
 
Det är ju förvisso inte till salu men coolt så det förslår! Vilka oerhört vackra takmålningar! Blir alldeles förstummad av hänförelse. Länk.
 
Dalbotös skrev:
Vilka oerhört vackra takmålningar! Blir alldeles förstummad av hänförelse.
Läckra kanske men fy f-n den dag det är dags att måla om taket... :rolleyes:
 
Alfredo skrev:
Läckra kanske men fy f-n den dag det är dags att måla om taket... :rolleyes:
Takmålningarna verkar vara i gott skick trots att de inte lär vara rörda sedan de tillkom på 1880-talet.
 
Martin_B
Ja det var ju väldigt fina takmålningar faktiskt.

Och det skulle vara brottsligt att måla om :D ...men rent tekniskt så skulle det faktiskt kunna bli extremt fint om man så hade sprutmålat allt med vitt haha ...nä men ärligt. Eftersom det är fullt med stuckaturer så skulle det blivit som en gräddbakelse. ...detta skriver jag som ett svar på Alfredo's inlägg om att måla om taket ;)
 
De håller ju på att måla på bild 10. ;)

Den som målar över all med vit färg kommer jag personligen att leta reda på och doppa i ett färgkar, med någon vettig kulör som grädde på laxen. :)
 
  • Gilla
Papperskatt
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
doppa i ett färgkar, med någon vettig kulör som grädde på laxen. :)
Jag gissar på svart, trögflytande och tjärdoftande. Kanske lite fjädrar också för att fullborda ditt verk. :D
 
Alfredo skrev:
Jag gissar på svart, trögflytande och tjärdoftande. Kanske lite fjädrar också för att fullborda ditt verk. :D
Åh, tjärdoft! Jag var ombord på Götheborg i helgen, där finns mycket som är tjärat så de borde ha en tunna ståendes någonstans som jag säkert får låna. =)
Intjärad med fjädrar borde vara det mildaste straffet för att förstöra så vackra takmålningar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.