Larsa skrev:
Inte ett hus utan en lägenhet, men jäkligt annorlunda med garage i lägenheten i Gamla stan i Sockholm....
[länk]
Förklara gärna för mig som inte förstår - varför vill man ha en glasvägg in på toa? Jag trodde att det bara var prinsessor som aldrig gick på toaletten men det kanske är vanligt även bland folk med för mycket pengar? :x
 
Ja du, och bo på bottenplan i gamla stan. Bara att måla alla fönster svarta.... :D

Man får inte vara generad om man köper den lägenheten.
 
Larsa skrev:
Ja du, och bo på bottenplan i gamla stan. Bara att måla alla fönster svarta.... :D

Man får inte vara generad om man köper den lägenheten.
Just denna lägenheten verkar vara ett undantag då den tydligen bara har ETT fönster utåt, de andra är ju bara mot den lilla innergården med ljus uppifrån som ett schakt?
 
  • Gilla
ArkErik
  • Laddar…
Varför fick man inte se en bild från vad som nog måste vara Sveriges minsta tvättstuga? :)
 
Larsa skrev:
Ja du, och bo på bottenplan i gamla stan. Bara att måla alla fönster svarta.... :D

Man får inte vara generad om man köper den lägenheten.
Tyckte det såg bra ut, den ena entrén är ju skyddad av garaget och fönstret vid sovrummet ligger ju intill en återvändsgränd där det inte lär passera så mycket folk.

Ang. toaletterna ser jag det inte som ett problem om man är ett par som inte är särskilt genanta emot varandra, det finns ju ett till badrum med dörr ;) Men jo, lite märkligt är det haha.
 
Jag tycker de andra två sovrummen såg rätt intressanta ut också ;)
 
Det kanske är elektrisk dimning av glasen in till toaletten?
 
Styrd inifrån eller utifrån?

Nej, ovanligt korkat hur som helst :thumbdown:
 
KnockOnWood skrev:
Styrd inifrån eller utifrån?

Nej, ovanligt korkat hur som helst :thumbdown:
Kanske styrs när man vrider låsvredet t.ex. Det finns många positiva aspekter av detta, så enbart korkat är det definitivt inte, även om du tycker det. Dels är wow-faktorn stor enligt många, dels får det rummet att kännas större. Om den ena personen badar eller duschar har man dessutom lättare kontakt med varandra om man behöver kommunicera något. Bor man sedan själv är det ju enbart fördelar då man inte behöver bry sig om att kunna stänga om sig. Eller stänger och låser du dörren på toa även om du är själv hemma?
 
falkn skrev:
Bor man sedan själv är det ju enbart fördelar då man inte behöver bry sig om att kunna stänga om sig.
Det är det väl ändå inte? Bara en massa glas som skall göras rent.
 
Dalbotös skrev:
Det är det väl ändå inte? Bara en massa glas som skall göras rent.
Och vem ska göra rent glas i bostäder? Jo vi töser och tanter!
 
Dalbotös skrev:
Förklara gärna för mig som inte förstår - varför vill man ha en glasvägg in på toa? Jag trodde att det bara var prinsessor som aldrig gick på toaletten men det kanske är vanligt även bland folk med för mycket pengar? :x
Jag vet inte hur det är nu, men när Gothia Towers höll på att göra om sina rum, byggde de en del provrum. Bland annat ett, där toalettväggarna ersatts med glasväggar från golv till tak, likt denna våning. För att minska insynen försågs glasväggarna med gardiner - På utsidan! :D
 
Fixartanten skrev:
Och vem ska göra rent glas i bostäder? Jo vi töser och tanter!
Om detta bara stämde... :(
 
  • Gilla
Beltis
  • Laddar…
falkn skrev:
...Eller stänger och låser du dörren på toa även om du är själv hemma?
Nix, varken om jag är ensam eller vi är flera.
Men de flesta av oss vill nog ha lite diskretion när vi tvättar underlivet, torkar oss där bak, byter mensskydd, blöjor eller stomipåse.
Säkert du också.

Kalla det fånig blygsel om du vill, men det är ett rätt naturligt sätt att förhålla sig till omvärlden
 
KnockOnWood skrev:
Nix, varken om jag är ensam eller vi är flera.
Men de flesta av oss vill nog ha lite diskretion när vi tvättar underlivet, torkar oss där bak, byter mensskydd, blöjor eller stomipåse.
Säkert du också.

Kalla det fånig blygsel om du vill, men det är ett rätt naturligt sätt att förhålla sig till omvärlden
Målgruppen för denna lägenhet är nog dock en annan än den du beskriver. Jag är övertygad om att de får mer betalt än om det hade varit en gipsad vägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.