Gör mig helt galen när de använder vidvinkel! Ibland är det så extremt uppenbart, t.ex. med tv:n ovan, eller när man tittar vilka möbler som står ihop och inser att utrymmet de klämt in dem i eg. är jättelitet.
 
pinebar skrev:
En ny där man undrar:
Vem har inrett det här?
[länk]
herregud! Vissa har för mycket pengar frö sitt eget bästa! "fashion can be bought... style must be taught"
 
Nu har jag hittat ett nytt hus igen (Med hjälp av Dagens Industri) :)
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/300252

I Skottland kollade vi på en rund kyrka. Den var rund för att djävulen inte skulle kunna stå gömd bakom något hörn......
 
Redigerat:
pinebar skrev:
Nu har jag hittat ett nytt hus igen (Med hjälp av Dagens Industri) :)
[länk]

I Skottland kollade vi på en rund kyrka. Den var rund för att djävulen inte skulle kunna stå gömd bakom något hörn......
Här har man verkligen chansen att vara annorlunda, men det saknas ju inte projetk att bita i detta huset. Frågan är är det trots allt är för dyrt ändå? En total utblåsning eller rivning är väl kanske enda möjligheten.:cool:
 
Jag tror att en tomt i den där omgivningen kostar typ 2 milj.
Sedan vet man ju aldrig om man får riva ett sån't där hus. Men tänk om stommen ändå är OK, vad häftigt man skulle kunna göra med ett par miljoner till och en kreativ arkitekt! Å andra sidan är stommen i värsta fall kanske full med radon också......
 
Så sinnessjukt att låta ett så häftigt hus förfalla så till den milda grad. Vad sysslar folk med?

Någon som varit inne i de runda hyreshusen i Bromma någon gång? Det har alltid kittlat fantasin hur i all världen man får till det vettigt.
 
Pampigt i Göteborgs Västra stadsdelar. Öfverklassfloskler så att det stänker om det:
"Planlösningens intention ger ett exklusivt boende med representativa delar av internationell klass" :cool:

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/304420
 
Det var ju en rätt så OK kåk det där.

Intressant bakgrund. Ett dotcom-bolag satt där till 2002 när man kursade i en riktig härva av garanterade nyemissioner, som inte var garanterade, och affärer som gjordes upp och presenterades för marknaden, men sedan revs upp.

Nuvarande ägaren borde ha köpt kåken då, av konkursförvaltaren. Nu blev han ju VD för ett stort fastighetsbolag på börsen, men med HK i Stockholm, så därav gissar jag att det är dags att flytta...

Men 25 millar... Högsta pris på kåkar i närheten är runt 8.5Mkr. Det kan bli lite småjobbigt, även om taxeringsvärdet är nästan 7Mkr.

Lägger man in 5 millar som kontantinsats och lånar resten hos SEB kostar det 83.500kr/månad netto vid en driftskostnad på 10.000kr. Och då är inte en krona amorterad.
 
2HOT4U skrev:
nu vet jag inte om den är till salu men den var ganska cool
[länk]
Ganska amerikaniserat kan jag tycka...Sådär ser väldigt många hus ut i Usa där jag varit åtminstone.

Swetrot, 83500:- i månaden är väl inte så värst mycket att bråka om eller hur. Omkring 3000 spänn per natt tycker jag är helt överkomligt...

Jag skulle gissa att den som köper det där huset troligtvis inte behöver stå med mössan i hand och bocka och buga inför banken.

Troligtvis är det banken som bockar och bugar inför honom/henne.

Vad anbelanger det huset så gillade jag inte riktigt proportionerna, tycker det saknas något vid gaveln, kanske ett utbyggt mansardtak för att slippa den där avhuggna känslan som åtminstone jag får.

Inredningen var det inga större fel på, stilrent och säkert svindyra möbler då jag inte känner igen möblerna hemma hos mig...:)
 
Swetrot skrev:
...
Intressant bakgrund. Ett dotcom-bolag satt där till 2002 när man kursade i en riktig härva av garanterade nyemissioner, som inte var garanterade, och affärer som gjordes upp och presenterades för marknaden, men sedan revs upp.

Nuvarande ägaren borde ha köpt kåken då, av konkursförvaltaren. Nu blev han ju VD för ett stort fastighetsbolag på börsen, men med HK i Stockholm, så därav gissar jag att det är dags att flytta...

...
Det är minst lika instressant att få veta hur du kan sitta på den informationen? :rolleyes:
 
Johan Gunverth skrev:
"Planlösningens intention ger ett exklusivt boende med representativa delar av internationell klass" :cool:
= pizzasten i varmluftsugnen? :rolleyes:

"Grusplan framför huvudbyggnaden med många parkeringsplatser. Flaggstång."

Jag kan tycka att det är något torftigt med en grusplan i den prisklassen. Men det kompenseras kanske av att flaggstång finns? ;) :D
 
Johan Gunverth skrev:
Det är minst lika instressant att få veta hur du kan sitta på den informationen? :rolleyes:
Google är din vän om du vill veta något. Jag vart lite nyfiken på hur ett sådant hus använts, och vem som bor i det. Det har en standard långt över det jag har i mitt, men huset var inte olikt det jag bor i. Därav nyfikenheten.
 
W
Var på väg att köpa det huset i långedrag som swetrot pratar om när det såldes för ett par år sedan (efter dotcom crashen) tror det var runt 03 eller 04 det såldes. Priset då var låååångt från var det är nu (tror det var runt 9.5) men det var inrett som kontor etc så nuvarande ägaran har byggt om allt, precis allt och det lär kostat några spänn men 25 får de aldrig, max 18 men troligen runt 15. Hoppade förövrigt av det köpet pga av läget och renoveringsbehovet. Huset ligger bara några meter från spårvägen (+bilvägen) som går till saltholmen och den e bra trafikerad sommartid. Viken där bryggan ligger (Hinsholmen) är en jäkla gytjepöl oxo och det förhöjer inte känslan direkt.

Högsta priset på kåkar runtomkring är förövrigt inte alls runt 8.5 som swetrot skrev utan det finns mängder med kåkor runt om som har sålt för riktigt höga summor. Dock är det oftast bolag som har köpt dessa så det är svårt att få fram priser. Men ett par runt 15-20 vet jag om.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.