Swetrot >>> Sagt utan att jag kan doktorera på saken verkar vi vara ganska överens: Begreppet "prisidé" hamnar påfallande ofta på hus, som har en fler angelägna säljare än köpare. Och eftersom de flesta hus äges av relativt få personer säger redan detta ganska mycket om antalet seriösa köpare. ;)

Mikael_L >>> I fastighetsbeskrivningen framgår att säljaren vill disponera potatislagret till 2008-06-30. Möjligen för potatisskörden 2007 ... Att mäklaren glömt uppdatera annonsen säger faktiskt en hel del.
 
pixel skrev:
Det har kommit ut ett gods till i Skåne. Dock är månadskostnaden hög om banken går med på ett lån.

[länk]
synd att man har bara råd med handpenningen
 
2HOT4U skrev:
synd att man har bara råd med handpenningen
Oops. Har du det såååå illa ställt?

290 miljoner är ju som hittat. Undrar hur mäklararvodet på en sådan här fastighet ser ut? Knappast troligt att ägaren slentrianmässigt bara accepterar de sedvanliga 5 % som mäklare brukar ta.

Den mäklaren kan i så fall skratta hela vägen till banken med i runda slängar 15 miljoner på fickan.

Helt sjukt egentligen, vill köparen pruta 10% ramlar det iväg närmare 30 millar för säljaren. Det låter som ganska tuffa förhandlingar. Fast på den nivån kanske miljonerna är som hundralappar för en vanlig dödlig stackars Svensson?
 
Jag är egentligen mest förvånad över att en sån annons ens ligger ute...

På den nivån har väl antagligen köparen och säljaren lekt tillsammans på samma internat ;-)
 
Mikael_L skrev:
Inte så pjåkigt, för dryga 4 mille ...
[länk]
Den där har jag tittat länge på - de har lite jobb som är intressanta för mig i trakten. Flytta ut på landet lixom :)

Annars är det ju två väldigt fina objekt till salu åp ekerö för den som gillar gammalt, landet, och råkar ha ett antal massor av millar över...

Gamla Bromma Gård: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/290786

Och så min absoluta favorit - spana in snickarglädjen! : http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/283078
 
Borde vara ypperlig för vissa "kamratföreningar".
 
"Tillfälle för rätt köpare" ? "Aldrig mer krig" ? "Säljes pga ändrade omständigheter" ?

Hm ... Detta tycks vara centrum för lokal beredskap i Gästrikland. Projekterat någon gång i trakten av 1955 (Att döma av byggteknik och antal p-platser). Känns ungefär som att titta in i ett gammalt KGB-arkiv. Nån som vet mer? Goda skrönor? Sedelärande berättelser? Här går en epok i graven!
 
daviden skrev:
[länk]

Ej färdigställd invändigt. Byggår 1975.
Man kanske inte behöver skämmas själv för att ens egen renovering drar ut på tiden. :D
Oj, oj, oj.... och fasad av plast. Det är nog första gången jag hör talas om plastfasad.
 
2HOT4U skrev:
man får iaf några handfat o sängar

[länk]
Sett till produktionskostnad måste detta vara sanslöst billigt. Några 3 miljoner har inte räckt för detta!

Sen är frågan om någon är villig att lasta fram ens 3 miljoner för detta. Torde vara ganska svårsålt. Sådana här anläggningar borde staten behålla för ev framtida behov. Kapitalförstöring att skänka bort.
 
Pepparkaka skrev:
Oj, oj, oj.... och fasad av plast. Det är nog första gången jag hör talas om plastfasad.
Jänkarna kör med Vinyl Siding, ser ut som liggande träpanel men smälter när man drar på grillen :D
 
http://www.pixbox.se/alb_show_id551737_page1.html

Lite text om bergrummet utanför Gävle.

200 k om året i drift.

Litet klipp fr texten: Utgångspriset är satt till tre miljoner kronor, en tiondel av vad renoveringen på 1980-talet kostade. I köpet ingår all maskinell utrustning, bland annat ett reservkraftverk. Anläggningen är annars eluppvärmd och har kommunalt vatten och avlopp.

Skynda fynda!
 
Pepparkaka skrev:
Oj, oj, oj.... och fasad av plast. Det är nog första gången jag hör talas om plastfasad.
Vi har plastfasad på ett av våra hyresfastigheter, det är rätt smidigt att slippa måla, men lite surt nu när de extra bitarna vi har börjar ta slut.. Går sönder när ungarna sparkar på den o så.. :( Lite jäkligt o hålla rent oxå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.