awe77 skrev:
Coola hus var det....
[länk]
Kanonfint! Bygger jag nytt någon gång så blir det nyfunkis, helt klart.

(Angående nivån på den här tråden. Det kan raljeras lite väl på andras bekostnad, jag håller med, men hur politiskt korrekt måste saker och ting vara egentligen? Får man skriva att något är Apsnyggt om man nu inte får tycka att något är Apfult? Jag tycker det är trevligt när folk även vågar tycka utanför "den gråvita färgskalan", inte bara bygga hus utanför densamma. God ton, javisst, men de vassa kommentarerna har ju ingen tydlig adressat och pekar inte ut någon individ på forumet. Ta inte detta på fel sätt nu, håller med om att vissa kommentarer varit över gränsen)
 
Redigerat:
Dr_Jerkyll skrev:
(Angående nivån på den här tråden. Det kan raljeras lite väl på andras bekostnad, jag håller med, men hur politiskt korrekt måste saker och ting vara egentligen? Får man skriva att något är Apsnyggt om man nu inte får tycka att något är Apfult? Jag tycker det är trevligt när folk även vågar tycka utanför "den gråvita färgskalan", inte bara bygga hus utanför densamma. God ton, javisst, men de vassa kommentarerna har ju ingen tydlig adressat och pekar inte ut någon individ på forumet. Ta inte detta på fel sätt nu, håller med om att vissa kommentarer varit över gränsen)
Instämmer. God ton hör till, men om allt ska strykas medhårs blir det fort ett ganska "torrt" forum.
 
Dr_Jerkyll skrev:
Kanonfint! Bygger jag nytt någon gång så blir det nyfunkis, helt klart.

(Angående nivån på den här tråden. Det kan raljeras lite väl på andras bekostnad, jag håller med, men hur politiskt korrekt måste saker och ting vara egentligen? Får man skriva att något är Apsnyggt om man nu inte får tycka att något är Apfult? Jag tycker det är trevligt när folk även vågar tycka utanför "den gråvita färgskalan", inte bara bygga hus utanför densamma. God ton, javisst, men de vassa kommentarerna har ju ingen tydlig adressat och pekar inte ut någon individ på forumet. Ta inte detta på fel sätt nu, håller med om att vissa kommentarer varit över gränsen)
Amen!
 
awe77 skrev:
Coola hus var det....
[länk]
Hur klarar huset den nya byggnormen med stora fönsterytor, hög takhöjd och endast 2-glasfönster?
Måntro bygglovet beviljat enligt gamla normen eller är det bergvärmepumpen som är lösningen.
 
Vilken uppvärmning man bestämmer sig för har väl inte med det att göra tror jag. Måhända att det är beviljat förra året och att det inte behövdes någon energideklaration (eller vad det heter).
 
Det är nog bergvärmen som fixar det. Det som gäller är hur stor andel köpt energi man förbrukar per kvm. Bergvärmen har ju bra verkningsgrad.
 
Redigerat:
Henke.P skrev:
[länk]

Det här tyckte jag var ett coolt hus, poolen från 50-talet var frän.

NOW we´re talking, helt klart min stil på kåk!!















(Om man hade råd, dåra...)
 
Jo, men så ligger det i ett av de absolut mest fashionabla områdena i Stockholm.
Granne med sådana som Lars-Johan Jarnheimer, Hans-Holger Albrecht osv osv osv...
 
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/185992
Kolla in det blåa badrummet, vissa skulle säkert tycka det va fruktansvärt, men jag måste nog säga att jag tycker det är läckert, och ganska orginellt.


Läget var väl inte sådär värst mycket att klaga på...:)

Men vilken pladderkvarn till mäklare...en massa dravel om historien kring Tyresö Slott och Greta Garbo...totalt ointressant. Dessutom fokuserade utebilderna mest på blommor och träd och inga närbilder på huset vilket skulle avslöja vilket renoveringsobjekt det är. Flagnande färg överallt osv. Gissar att när man börjar riva i detta så slutar notan ganska högt.
 
Cheesus skrev:
[länk]
Kolla in ...
Läget var väl inte sådär värst mycket att klaga på...:)
Dessutom fokuserade utebilderna mest på blommor och träd och inga närbilder på huset vilket skulle avslöja vilket renoveringsobjekt det är. Flagnande färg överallt osv. Gissar att när man börjar riva i detta så slutar notan ganska högt.
Precis vad jag också tänkte på - man skulle väl förvänta sig att det borde vara i toppskick för 20 milj ... Vad som slog mig var att fasaden är av plåt med 2-glasfönster och oljeuppvärmning. Finns en hel förmögenhet att lägga på detta hus. Samtidigt kan man ju stycka av en hel del av tomten ...

nog ser det intressant ut :rolleyes:
 
Henke.P skrev:
Kolla in läget på det här:
[länk]
Fruktansvärt tråkigt invändigt. Men shit vilken altan, och vilket läge! Det stället kan man trivas på....
 
Henke.P skrev:
Kolla in läget på det här:
[länk]
Pittoreskt. Rika tyskar skulle garanterat lätta på plånboken, men... Hur vindpinat blir det om hösten/vintern? Har man råd, har man troligtvis ytterligare ett hem, kanske rent av längre söderöver :)
 
Henke.P skrev:
Kolla in läget på det här:
[länk]
Fint läge, men synd att de valt billigt kakel med 80-tals känsla och glömt att dra dolda vattenledningar i ett nybyggt hus. Lite dumsnålt att för det begärda priset ej ha kostat på golvvärme istället för synliga radiatorer och direktverkande el. Tyder på att det byggts på spekulation.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.