Hej!
Funderar över om man vågar sig på att byta en duschblandare på egen hand?
Är det i så fall muttrarna närmast duschblandaren som jag lossar, den inringade? (Efter att jag stängt av vattnet😊)
En rejäl skiftnyckel behöver jag men är det något mer man bör tänka på?
Tack på förhand!
Christian
Funderar över om man vågar sig på att byta en duschblandare på egen hand?
Är det i så fall muttrarna närmast duschblandaren som jag lossar, den inringade? (Efter att jag stängt av vattnet😊)
En rejäl skiftnyckel behöver jag men är det något mer man bör tänka på?
Tack på förhand!
Christian

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Näe, det är verkligen så enkelt att du bara skruvar loss den gamla och dit med den nya sålänge du köper en med samma CC-standard(samma mått mellan rören). Gängorna är ganska fina och känsliga så va lite försiktig när du skruvar dit nya.
Du bör ha två skiftnycklar så du kan hålla mot på dom två släta sidorna på blandarfästet när du skruvar lös blandaren.
Du bör ha två skiftnycklar så du kan hålla mot på dom två släta sidorna på blandarfästet när du skruvar lös blandaren.
Tusen tack!👍Rickard. skrev:
Näe, det är verkligen så enkelt att du bara skruvar loss den gamla och dit med den nya sålänge du köper en med samma CC-standard(samma mått mellan rören). Gängorna är ganska fina och känsliga så va lite försiktig när du skruvar dit nya.
Klicka här för att svara