D Dilato skrev:
Kn det bli tydligare?Trådstarten inlägg#1
Ok, men parkerar de sin fossilbil där?
 
G gaidin skrev:
Ok, men parkerar de sin fossilbil där?
Tja, vilken annan bil tror du TS är upprörd över
 
D Dilato skrev:
inte ens har en elbil så någon laddning på egna tomten egentligen inte sker...
Spelar det egentligen någon roll om Hans&Greta har elbil eller ej? Antingen har de väl rätt att parkera sin bil på sin fastighet eller så har de inte det.
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Tja, vilken annan bil tror du TS är upprörd över
Jag har inte sett att de börjat använda parkeringen än. De har fortfarande en fossilbil så jag antog att ts var orolig för vad som komma skulle...

Men sedan fanns det ju en teori om att det skulle öka värdet på deras hus som de försöker sälja så de kanske inte ens vill köpa en elbil.

Jag har inte sett något om att bilen redan körs in på parkeringen men det är många inlägg i tråden och jag kan inte minnas alla.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Spelar det egentligen någon roll om Hans&Greta har elbil eller ej? Antingen har de väl rätt att parkera sin bil på sin fastighet eller så har de inte
Precis, men av någon anledning blandar TS in att dom har installerat en laddare..vilket vilselett i vart fall mig eftersom det visat sig ha noll relevans i kärnfrågan.
Är det ens säkert att det är en parkering dom anlagt?
När jag går tillbaka och läser blir det mer uppenbart att TS lurat mig...
Elbilsladdaren är inte problemet. Det är att se byggt en parkering på tomten.
 
Redigerat:
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Precis, men av någon anledning blandar TS in att dom har installerat en laddare..vilket vilselett i vart fall mig eftersom det visat sig ha noll relevans i kärnfrågan.
Är det ens säkert att det är en parkering dom anlagt?
I kärnfrågan har det ingen relevans nej, det är en intressant diskussion om vad man får och inte får i dessa områden, jag själv uppvuxen i ett liknande område och det var alltid klagomål på de som körde in för ofta utan anledning.

Men eftersom laddning kom in i bilden blir det ju en helt annan förståelse för de som bygger egen laddstation. De kör ju inte in av lathet. Dessutom kommer nog fler att vilja göra samma sak av samma anläggning i tusentals liknande områden inom några år. Tidigare har det ju inte varit ett problem.
 
Kontentan av det hela är då att någon byggt en parkering ( som inte används, ingen har ännu kört in och parkerat på den) och installerat en laddare.
TS vill preventivt förbjuda/försvåra/förhindra ägaren av laddare/parkering att köra in till egna tomten/parkeringen/laddaren.
Oavsett elbil eller ej.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Kontentan av det hela är då att någon byggt en parkering ( som inte används, ingen har ännu kört in och parkerat på den) och installerat en laddare.
TS vill preventivt förbjuda/försvåra/förhindra ägaren av laddare/parkering att köra in till egna tomten/parkeringen/laddaren.
Oavsett elbil eller ej.
Jo, bra sammanfattning av tråden.
Så långt har nog de flesta förstått.

Vad är det du vill tillföra?
 
G gaidin skrev:
Så långt har nog de flesta förstått.
Tror du det?
Jag inbillar mig att många gått på elbilsladdningargumentet när det i realiteten inter är aktuellt i dagsläget.

I vart fall jag trodde att någon faktiskt kört på vägen till tomten där parkeringen anlagts, inte att det var en hypotetisk möjlighet att det kanske skulle ske, eventuellt, i en framtid.
😮
 
D Dilato skrev:
Tror du det?
Jag inbillar mig att många gått på elbilsladdningargumentet när det i realiteten inter är aktuellt i dagsläget.

I vart fall jag trodde att någon faktiskt kört på vägen till tomten där parkeringen anlagts, inte att det var en hypotetisk möjlighet att det kanske skulle ske, eventuellt, i en framtid.
😮
Jag tycker nog det varit tydligt att motiveringen av p-platsen är för att kunna ladda sin bil.
Det är altså inte av hänsynslöshet eller lathet. Det ger ju diskussionen ett annat djup som jag tycker är intressant. Annars vore det bara en enkel grannkonflikt men detta scenario kommer att bli vanligare just p g a laddning.

Jag har inte en lika anal syn på diskussionen som du har.
 
G gaidin skrev:
Jag tycker nog det varit tydligt att motiveringen av p-platsen är för att kunna ladda sin bil.
Men dom har ju ingen elbil.(enligt TS). analt eller inte.
 
D Dilato skrev:
Men dom har ju ingen elbil.(enligt TS). analt eller inte.
Du förstår inte laddaren roll i denna diskussion?
 
G gaidin skrev:
Du förstår inte laddaren roll i denna diskussion?
Jodå, men den är ju helt irrelevant i frågan eftersom den inte ska användas alls just NU.

Det som gäller nu är om fosilbilen ska köras till och parkeras på tomten eller ska den parkeras på den gemensamma parkeringen.

TS vill preventivt sätta upp hinder att överhuvudtaget kunna köra till egna tomten oavsett elbil eller fosilbil.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
TS tackade för sig för 15 timmar sen för
att han fått de svar han var ute efter säger han själv.
WOHOOOO! Du ser! TS lurades och kom tillbaka!
😉
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Kontentan av det hela är då att någon byggt en parkering ( som inte används, ingen har ännu kört in och parkerat på den) och installerat en laddare.
TS vill preventivt förbjuda/försvåra/förhindra ägaren av laddare/parkering att köra in till egna tomten/parkeringen/laddaren.
Oavsett elbil eller ej.
När har jag sagt att parkeringen inte används? Är din grundsyn att parkeringsplatser inte används?

Varje dag har jag sett den köra in i området ett flertal gånger och parkera sin fossilbil.
 
  • Gilla
Namnethär
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.