4 063 läst · 27 svar
4k läst
27 svar
Byggnadsvårdar tjugotalshus i skånska Grönalund – Husdrömmar
Sida 1 av 2
Malmöborna Siri och Oskar hittar en riktigt idyllisk husdröm i ett 1920-talshus på landet i Anderslöv utanför Trelleborg. De renoverar med känsla för huset och inspiration från vännen som är inredningsinfluencer.
Du kan läsa artikeln här: Byggnadsvårdar tjugotalshus i skånska Grönalund – Husdrömmar
Du kan läsa artikeln här: Byggnadsvårdar tjugotalshus i skånska Grönalund – Husdrömmar
Kommer väl låta som en gnällspik nu men gud vilket tråkigt avsnitt.
Huset blev jättefint men man får knappt se något av byggprocessen. Det är mest katter, hundar, svamppromenader och en resa till Göteborg för att titta på en annan persons inredning.
Huset blev jättefint men man får knappt se något av byggprocessen. Det är mest katter, hundar, svamppromenader och en resa till Göteborg för att titta på en annan persons inredning.
Redigerat:
Kam det ha varit ojämnt CC mellan golvbjälkarna?R Rejäl skrev:
Har gjort det med vanlig skivisolering, MYCKET kapning blir det!
Håller annars med om att huset blev väldigt fint!
Men känner mig gammal när jag ser på avsnittet 🤣
Jobbig musik mm.
Köpmandisken blev ju verkligen pricken över i:et.
Ett varmt och inbjudande hem.
Om någon har Aftonbladet + (eller vad det heter) så kan man tydligen läsa om hur det har gått för alla byggen,
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5EvMOE/husdrommar-2025-sa-gick-det-sen
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5EvMOE/husdrommar-2025-sa-gick-det-sen
Men det spelar mindre roll då lösull ger ett sämre isolervärde än skivor med samma tjocklek så är det inte riktigt genomtänkt tänker jag..Huddingebo skrev:
Kam det ha varit ojämnt CC mellan golvbjälkarna?
Har gjort det med vanlig skivisolering, MYCKET kapning blir det!
Håller annars med om att huset blev väldigt fint!
Men känner mig gammal när jag ser på avsnittet 🤣
Jobbig musik mm.
Köpmandisken blev ju verkligen pricken över i:et.
Ett varmt och inbjudande hem.
Ser detta ofta vid renoveringar och jag tror latheten och oviljan att handisolera hos hantverkarna styr detta, tyvärr på kundens bekostnad av kallare golv som drar mer energi..
Jo, jag hade ju definitivt valt att skära skivor i ett golvbjälklag med kyla under.R Rejäl skrev:Men det spelar mindre roll då lösull ger ett sämre isolervärde än skivor med samma tjocklek så är det inte riktigt genomtänkt tänker jag..
Ser detta ofta vid renoveringar och jag tror latheten och oviljan att handisolera hos hantverkarna styr detta, tyvärr på kundens bekostnad av kallare golv som drar mer energi..
Finns det bara Husdrömmar i Skåne? Känns som om det är en klar överrepresentation. I säsong 12 är fem av tolv avsnitt inspelade i Skåne.Redaktionen skrev:
Kanske beror på att Anne bor där och att det blir logistiskt och kostnadseffektivt fördelaktigt om det är i närheten..?Dali78 skrev:
Eller så kanske skånebor är lite mer exhibitionistiska än snittet..? 😀
Hoppas det blir lite mer nybyggen framöver. Renoveringsdrömmar finns ju redan som programkoncept..
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Rotavdraget höjs till 50 procent
Artikelkommentarer -
Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Artikelkommentarer -
Veganism - allmän diskussion
Artikelkommentarer -
Byggnadsvårdar tjugotalshus i skånska Grönalund – Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Badrumsrenovering slutade med prisavdrag på 411 300 kronor – vattenskada hos grannen
Artikelkommentarer