R Rejäl skrev:
En KA behöver inte sätta sin fot på bygget och många gör det inte heller, men sen finns det KAn som gör det speciellt vid småhusbyggen..
Borde vara försiktig vid avtalsskrivning av KA:s åtaganden. För mig är det givet att en KA skall göra platsbesök annars är det onekligen svårt att på håll bedöma entreprenörens ansvarstagande samt kunnande. Men som du nämnde KA jobbar olika.

R
L Lilian33 skrev:
Borde vara försiktig vid avtalsskrivning av KA:s åtaganden. För mig är det givet att en KA skall göra platsbesök annars är det onekligen svårt att på håll bedöma entreprenörens ansvarstagande samt kunnande. Men som du nämnde KA jobbar olika.
En Kontroll Ansvarigs ansvar är inte att kontrollera det utförda på bygget utan att upprätta en kontrollplan och se till att den följs vilket man inte behöver göra platsbesök för..

• Gilla
Lilian33
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
En Kontroll Ansvarigs ansvar är inte att kontrollera det utförda på bygget utan att upprätta en kontrollplan och se till att den följs vilket man inte behöver göra platsbesök för..
Ok. Då är det otroligt bra att mitt avtal med KA innefattar fem platsbesök vid byggarbetsplatsen. Sorry, trodde att det var givet med tanke på att de skall kontrollera viktiga byggmoment.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.