P
D Daniel 109 skrev:
Om instruktionen var att mäta från staketet så är det inte fel.
Trumfar en instruktion från fastighetsägaren lagen?
Eftersom byggnaden blev felplacerad så var mätningen objektivt fel.
 
Byggarnas uppdrag är från byggherren.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P pmd skrev:
Hade grannarna något påtryckningsmedel som du inte kunde stå emot (i det första fallet)? De måste acceptera att medgivande eller inte är ditt avgörande, inte deras, vilket du verkar ha insett i fall nr 2.
Det var värre än ett medgivande eftersom jag ombads skriva på ett servitut för att grannen skulle kunna bygga ett uterum som till en del skulle ligga på min mark. Jag insåg inte ens att ett medgivande krävdes för att överhuvudtaget bygga vid gränsen, servitutet gjorde ett sådant medgivande överflödigt. Emotionell påtryckning, hånande av vad jag skulle med den biten av land till.
 
  • Ledsen
pmd
  • Laddar…
TRJBerg
D Daniel 109 skrev:
Om instruktionen var att mäta från staketet så är det inte fel.
Fel.
 
P
D Daniel 109 skrev:
Byggarnas uppdrag är från byggherren.
Ja, hurså?
 
P
S Stellan Svealand skrev:
Det var värre än ett medgivande eftersom jag ombads skriva på ett servitut för att grannen skulle kunna bygga ett uterum som till en del skulle ligga på min mark. Jag insåg inte ens att ett medgivande krävdes för att överhuvudtaget bygga vid gränsen, servitutet gjorde ett sådant medgivande överflödigt. Emotionell påtryckning, hånande av vad jag skulle med den biten av land till.
Jag lider med dig. Det var förskräckligt gjort av grannen. Jag skulle inte ha blivit mer medgörlig av att ha blivit hånad, snarare tvärtom, men jag inser att alla inte är som jag.
 
  • Gilla
Stellan Svealand
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Om instruktionen var att mäta från staketet så är det inte fel.
Byggaren utförde förstås uppdraget från fastighetsägaren i så fall, men mätningen blev icke desto mindre objektivt fel. Annars hade ju inte byggnaden placerats fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.