13 261 läst · 47 svar
13k läst
47 svar
Bygger skånelänga i Klagstorp - Husdrömmar
Jag håller med att det måste vara lite ogenomtänkt när man så snabbt ändrar sig (om vi fick se hela storyn...).Lars Roth skrev:Har man inte tänkt för lite på sitt hus om Gert bara kan komma och säga ta bort vinkel och så gör man det? På slätten har man väl oftast byggt U eller helt inhägnat, just för att skydda mot vind? Hur blir rumsfördelningen i en sådan smal och lång länga? Det ena genomgångsrummet efter det andra? Helt allmänt.. Varför vill så många ha träterrasser ?
Vad är det för fel på moder jord? Det går väl att ställa möbler och annat man vill ha direkt på marken? Tänk att sitta i en äppellund och dricka kaffe? En vacker enkel stenläggning är underhållsfri och ger ju möjlighet till planteringar och träd. Nog tusan är det vackrare än 2 Baden Badenstolar och 4 krukor?
Rent allmänt förstår jag inte varför så många byggen i dessa program verkar göras helt utan arkitekt trots stora visioner och dyra budgetar. Hur många saker i ens liv designar man själv? Typ ingenting. Men ens största investering någonsin den ska ritas upp lite på egen hand. Bakvänt...
Hajjar vad du säger.L LoTiX skrev:Jag håller med att det måste vara lite ogenomtänkt när man så snabbt ändrar sig (om vi fick se hela storyn...).
Rent allmänt förstår jag inte varför så många byggen i dessa program verkar göras helt utan arkitekt trots stora visioner och dyra budgetar. Hur många saker i ens liv designar man själv? Typ ingenting. Men ens största investering någonsin den ska ritas upp lite på egen hand. Bakvänt...
Samtidigt så är det dessa människor som vågar och är med i dessa program som får det utfört.
Vi andra som ska ha livrem och hängselbyxor kommer aldrig till skott och får titta på.
Men fint hus till slut.
Gillar att det är mer och mer fokus på skafferi, det hade jag också velat ha men mer som det ser ut i Sverige mästerkock.
Liknande trådar
-
Hur bygger jag in en garderob med snedtak bak?
Byggmaterial & Byggteknik -
Skall man bryta den vita färgen på en Skånelänga?
Stenhus -
Hur platsbygger jag en garderob på betongplatta?
Bygger utebar, frågor om att skydda trä för utomhusmiljö
Linn och Thora bygger om skånelänga på Österlen
Artikelkommentarer