25 054 läst · 93 svar
25k läst
93 svar
Bygger Naturhus i Lerum så miljövänligt som möjligt - Husdrömmar
Trevligt hur men trist att man inte fick se det helt färdigt och med grönskande trädgård.
Känns tyvärr som att produktionen är i tidspress nu och att vi kommer att få se fler hus som inte är helt färdiga och/eller att återbesöken sker mitt i vintern.
Även Gustavs ruin där nere i skåne hade man vilja se mitt i sommaren för att se om han verkligen fick till den där medelhavskänslan. Inte mitt i kalla och mörka vintern
Känns tyvärr som att produktionen är i tidspress nu och att vi kommer att få se fler hus som inte är helt färdiga och/eller att återbesöken sker mitt i vintern.
Även Gustavs ruin där nere i skåne hade man vilja se mitt i sommaren för att se om han verkligen fick till den där medelhavskänslan. Inte mitt i kalla och mörka vintern
Snyggt och bra projekt. Ser oxå fram emot ett återbesök.
Faktiskt inte, småskalig matproduktion är ofta otroligt dålig för miljön. Oftast så blir det mer produkter som används och mindre effektivt (Typ vattenslang osv). Mer vatten och mer transport för samma produkt.Marlen Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 7 873 inlägg
Men man slipper ju transport, bekämpningsmedel och förpackningar?
Många härinne klagar på miljöpåverkan men det långsiktiga perspektivet glöms - här finns ju besparingen. Men jag såg då varken konventionell spis eller solpaneler som underlättar boendet vid kristider. Hur fungerar avloppsanläggningen då el saknas? Har jag missat detta?useless skrev:
Ja, DU ja. Men du var ju inte där när de började bygga, eller hur?G Gipsgubben skrev:
Skitenkelt att sitta på läktaren med 45 års erfarenhet och berätta vad de gör för fel, som sagt.
Skulle vilja förstå hur reningsverket fungerar, beskrivningen i artikeln ger ju inte så mycket kött på benen, verkar inte direkt vara ett underhållsfritt system misstänker jag .
”Allt avlopp från kök och toalett går ner i en kvarn som tar hand om allt. Sedan pumpas vattnet upp i bäddarna där det finns mikro- och makroorganismer som ser till att växterna sedan kan tillgodogöra sig näringen.”
”Allt avlopp från kök och toalett går ner i en kvarn som tar hand om allt. Sedan pumpas vattnet upp i bäddarna där det finns mikro- och makroorganismer som ser till att växterna sedan kan tillgodogöra sig näringen.”