569 890 läst · 1 371 svar
570k läst
1,4k svar
Byggbloopers
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 556 inlägg
En bit cykelslang och en slangklämma vill jag minnas sett dom tips på forumet förr.
Grejen med talmetern är ju att du egentligen inte skall läsa av siffrorna, bara ta måttet och sedan lägga ut måttbandet på det som skall sågas och rista.J jonko skrev:
Jag tänkte mer på att det förmodligen är större chans att hitta rätt rördelar hos mig än vad det är att hitta en cykelslang och slangklämmor. Om det fungerar tvivlar jag inte påScouten skrev:
D dsub skrev:
Och om man inte sågar upp materialet på plats? Eller har flera mått som ska tas?
Den kan absolut användas så men det finns ett skäl till att den också har en måttskala, annars hade den kunnat vara helt utan skala.
Jag frågade om hustrun och svägerskan hade gjort ordentliga ritningar innan modulerna till byggnaden började tillverkas.
Men se det skulle jag inte lägga mig i för jag har ingen koll på denna typen av konstruktioner sa dom.
Var nyss på arbetsplatsbesök för att som, på egen hand utsedd, kontrollansvarig se hur bygget fortskred. Jag möttes av svarta ögon och uppgivna blickar. Efter att jag i ett skrattanfall lyckats knäppa en bild är jag förpassad till angränsande lokal med vinterstudion som sällskap och en stängd dörr till produktionslokalen.
Men se det skulle jag inte lägga mig i för jag har ingen koll på denna typen av konstruktioner sa dom.
Var nyss på arbetsplatsbesök för att som, på egen hand utsedd, kontrollansvarig se hur bygget fortskred. Jag möttes av svarta ögon och uppgivna blickar. Efter att jag i ett skrattanfall lyckats knäppa en bild är jag förpassad till angränsande lokal med vinterstudion som sällskap och en stängd dörr till produktionslokalen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var på ett bygge en gång och skulle riva en innervägg, tog tigersågen och kapade väggen på mitten som vanligt, när jag på slutet av väggen kommer till en vad jag tror spik, men som visar sig vara ett matarrör till sprinklersystemet.. gissa om det var tryck på det vattnet.. det står en stråle ur väggen på 3 meter där den träffar en glasruta/vägg.. detta är i ett hus med 9 våningar vi var på 3e´, på tiominuter är det 30cm vatten i rummet.. då kommer mäklaren med en grupp människor ca 30st, som skall hyra detta kontorskomplex.. han skyndar fort förbi rummet som var vattenfyllt... 50,000 i självrisk blev det för chefen.. 5 veckor med avfuktare (18st ) i tre våningar... där hade det inte funkat med någon cykelslang.. Kan tillägga att jag stod på stege, strålen träffade mig i bröstet och slog ner mig från stegen... ca 30 minuter senare har vi lyckats öppna tömmningskranarna i källaren och tömt nästan hela systemet..Scouten skrev:
Redigerat:
Premiär i tråden tror jag....
Hade ansträngt mig extra och förberett för belysning i blivande garderob. Konstigt nog tog det stopp när kablar skulle dras....
Biltemas kamera kunde dock hjälpa mig att lista ut vilket håll skruven kom från. Den kom från ”rätt” sida där det inte satt svindyr tapet....
Så den nya muticuttern fick jobba lite
Nu återstår lite lim, lite spackel och lite färg så är saken biff.
Hade ansträngt mig extra och förberett för belysning i blivande garderob. Konstigt nog tog det stopp när kablar skulle dras....
Biltemas kamera kunde dock hjälpa mig att lista ut vilket håll skruven kom från. Den kom från ”rätt” sida där det inte satt svindyr tapet....
Logga in
Skapa konto
Så den nya muticuttern fick jobba lite
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu återstår lite lim, lite spackel och lite färg så är saken biff.