A
När vi byggde till stugan använde vi Sundolitt KUB, cellplastblock man staplar och fyller med betong.

Klockrent system.

Troligen ännu bättre om man inte missar att förstärka väggen man ansluter mot, som vid tillfället bara bestod av vindpapp, isolering, gips och våtrumsmatta.

när vi fyllt väggarna upp till 10cm från toppen, släppte hela väggen och 1,5 kvm betong sköljde in i badrummet.

Det var bara jag och min drygt 70-åriga svärfar där, vi fick skotta ut betongen på gräsmattan och skruva upp en formplyfa över hålet, förstärkt med massor av reglar tvärs igenom badrummet.

Sen var det bara att fortsätta gjutningen.

Det var jobbigt då, det var jobbigt att städa ur avloppet, det var jobbigt att hugga upp högen med betong och det var jobbigt att få den spräckta väggen att återfå sin rätta form.

Det är fortfarande jobbigt när jag tänker på det.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Älska
Awesome_Pat och 32 till
  • Laddar…
Scouten skrev:
Det var jobbigt då, det var jobbigt att städa ur avloppet, det var jobbigt att hugga upp högen med betong och det var jobbigt att få den spräckta väggen att återfå sin rätta form.

Det är fortfarande jobbigt när jag tänker på det.
Det är även nästan jobbigt att läsa om det. :worried:
 
  • Gilla
ricebridge och 5 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Vilken härlig tråd, känner att jag kan bjuda på en massa bilder å lagt upp denna tidigare men känner att jag kör en vända till
Hunden välte ner en burk med golvlack.
Nu kan man skratta åt det men det va inte roligt å komma hem den eftermiddagen


[bild] [bild]
Hoppas att det gick bra med hunden!
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
ylven ylven skrev:
Hoppas att det gick bra med hunden!
Oh ja. Han mår bara fint. :=)
Dock är han gammal men han hänger med fortfarande :)
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tog ingen bild men när jag målade ena sidan på huset förra sommaren så backade jag ner från trappstegen och trampade rakt i en 9L Alcro Bestå hink. Drygt 3L på gräsmattan och skor och byxor fulla i färg :crysmile:
Lite Papphammar stuk :rolleyes:
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Inte mycket till blooper men här är en flugjävel som i somras gick ner för landning på nymålade fönsterfoder.
En fluga fastnar i färsk vit färg på ett fönsterfoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var det sista den flugan gjorde...
 
  • Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 7 till
  • Laddar…
Simmar den på rygg? :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Inte mycket till blooper men här är en flugjävel som i somras gick ner för landning på nymålade fönsterfoder.
[bild]
Det var det sista den flugan gjorde...
Den såg väl att du målat med flüger färg.
 
  • Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 16 till
  • Laddar…
Fast den där fluger ju inte alls?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Fast den där fluger ju inte alls?
Nej den gjorde ju en rejäl sista blooper och tur var väl det för annars hade flugan varit OT.
 
  • Gilla
Rubicon
  • Laddar…
Sågade precis i ett vattenrör som det så klart var fullt tryck på. Lätt att få tag på en rörläggare på en lördag :crysmile:
 
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
ricebridge och 10 till
  • Laddar…
Narren666
Ramnemark Ramnemark skrev:
Sågade precis i ett vattenrör som det så klart var fullt tryck på. Lätt att få tag på en rörläggare på en lördag :crysmile:
Posta bild i någon annan tråd så är det säkert någon som kan hjälpa dig
 
A
Ramnemark Ramnemark skrev:
Sågade precis i ett vattenrör som det så klart var fullt tryck på. Lätt att få tag på en rörläggare på en lördag :crysmile:
Kul! riktiga klassikern är annars kl:15.55 en fredag em :)
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Kanske har lite tur och får hit en, själv hjälper det föga då jag inte kan löda koppar eller har några kopplingar hemma :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kanske har lite tur och får hit en, själv hjälper det föga då jag inte kan löda koppar eller har några kopplingar hemma :)
Är det 15 rör? En bit flexslang och vulktejp..
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.