567 839 läst · 1 371 svar
568k läst
1,4k svar
Byggbloopers
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 997 inlägg
Nej, det där funkar ju inte alls! Radiatorn måste ju matas från höger om man skall kunna öppna dörren med den igång!
Gör om, gör rätt.
Gör om, gör rätt.
Medlem
· kronoberg
· 1 523 inlägg
Det ser ut att den har suttit till vänster i bild. Men rätt lustigt att någon har valt att skruva upp den i dörren.Mikael_L skrev:Jag får bjuda på denna här.
Jag var inte alls inblandat mer än att jag var på samma arbetsplats och kopplade in mätningar till det nya fläktaggregatet.
Men kundens representant var inte det minsta imponerad av att någon hade flyttat radiatorn och skruvat fast den på dörren som gick ut till taket,
I Fredags em hade elektrikern flyttat den till en bättre plats.
[bild]
Ja den satt lite till vänster innan.F -=fullmoon=- skrev:
Men det blev byggt en ny vägg där, så radiatorn behövde flyttas.
Men gången borde ha varit att kontakta elektrikern (för han var ju där ändå och sprang och gjorde allt möjligt) och låtit han ta ner den.
För så blev det ju till sist ändå, när han tog ner den och flyttade till bra plats.
Och de som byggde väggen borde ju fattat att förutom det dumma att skruva den på en dörr så var det dessutom inne i uteluftskanalen, dvs ett rum där luft från utsidan på väg in i ventilationsaggregatet passerar, den är det ju noll nytta att man försöker värma upp med en 1000W elradiator, det passerar väl 100 kubikmeter luft i minuten, eller något sådant där.