tommib
Nja, jag är faktiskt inte så säker på att den kan det. Skulle man dessutom stoppa in en lämplig träkloss mellan ståldelarna (dvs där regeln ska ligga egentligen, och fylla ut det utrymmet helt) och skruva fast den så är nog risken nära noll att det bucklar sig.

Därmed inte sagt att det är rätt att göra sådär...
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Nja, jag är faktiskt inte så säker på att den kan det. Skulle man dessutom stoppa in en lämplig träkloss mellan ståldelarna (dvs där regeln ska ligga egentligen, och fylla ut det utrymmet helt) och skruva fast den så är nog risken nära noll att det bucklar sig.

Därmed inte sagt att det är rätt att göra sådär...
Det är väl jämförbart med att stötta på en kraftig skruv som sticker ut lite lagom just nu i alla fall
 
tommib
Hur menar du nu? Den där konstruktionen, om man skulle stoppa in en regel mellan metalldelarna för att förhindra att det viker sig blir typ helt stum och är rejält hög. Det tar upp en vertikal last väldigt bra. En skruv som sticker ut, not so much.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Hur menar du nu? Den där konstruktionen, om man skulle stoppa in en regel mellan metalldelarna för att förhindra att det viker sig blir typ helt stum och är rejält hög. Det tar upp en vertikal last väldigt bra. En skruv som sticker ut, not so much.
Jag pratar om nuläget, utan kloss.

Plåten tar minimal last i knäckning, men rätt bra i sträckning
 
  • Gilla
-MH-
  • Laddar…
Bor på ett nyrenoverat hotell i västsverige. Sitter på muggen och känner en unken lukt, blir ju lite nyfiken, det ligger liksom lite i ryggmärgen att undersöka och hittar det här under handfatet:
Handikappanpassade stödräcken i dusch, beigefärgade kakelväggar, kromfinish, synliga skruvar, säkerhetsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad händer här kan man undra? Till vänster ansluter röret till handfatet och till höger kan man ju gissa att det ansluter till avloppsstammen, men där emellan? Det vita röret är hårt, skulle kunna vara ett prisolrör. Funderar på om det kan vara ett skvallerrör från badrummet ovanför. Oavsett så saknas det ju ett vattenlås så det är ju fritt blås från avloppet ...
 
  • Gilla
  • Wow
saiter och 3 till
  • Laddar…
tommib
Kondensvatten från AC?
 
  • Gilla
it-snubben
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Kondensvatten från AC?
Inget vatten kan väl rinna uppåt? Det är inte så att det vita röret ÄR avloppet från handfatet?
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Det skriver ju TS att det kommer från vänster.
 
D Daniel 109 skrev:
Det skriver ju TS att det kommer från vänster.
Ha, jag tolkade bilden fel! Trodde bilden var vriden och golvet var till höger! Då är det mycket goa dofter i rummet.
 
Kan det vara röret för översvämningsskyddet i handfatet? Det kan ju vara inbyggt i bänkskivan.

Oavsett vad så är det bra om det har ett vattenlås...
 
B
F*n 😡

Köksunderskåp öppet med en brun papperspåse, diskbänk ovanför, träarbetsytor, och handtag i metall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
Dortmunder DAB och 21 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
F*n 😡

[bild]
Det löser du enkelt med ett diskret uttag på vänsterdörren.
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 19 till
  • Laddar…
Sätt en klack på insidan av högerdörren, så man måste öppna vänsterdörren först. 😉
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
AXS
B breakman skrev:
F*n 😡

[bild]
Jag har sex hål i min lucka. Samma som här, sen var det visst någon hylla åt andra hållet...
 
Hur många av hålen råkade bli genomgående?
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.