Hemmagjord träkonstruktion, snickarprojekt utomhus, verktyg, borrmaskin, skruvar, arbetsbänk, smält snö, röd husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jorosåatt...
 
  • Haha
  • Gilla
-MH- och 41 till
  • Laddar…
hsd
Ahhh
det var så det började
Höga, improviserade träkonstruktioner vid vatten, klart himmel, inga synliga personer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Jorosåatt...
Är det där ett seriöst försök att bygga en sån här?
En tredimensionell optisk illusion av en omöjlig figur, formad som en triangel, i lila och vit bakgrund.
 
  • Gilla
  • Haha
Lilak och 13 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ahhh, denna har varit borta länge, men nu hittade jag den!
Rostigt gammalt verktyg, troligen en hammare, ligger mot en vit bakgrund.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
  • Wow
yonna och 16 till
  • Laddar…
Äh lite stålull och 5-56/WD-40 så blir den där som ny igen. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Bichonen och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ahhh, denna har varit borta länge, men nu hittade jag den!
[bild][/QUOT

Hittade du den inne eller utomhus?
 
Mikael_L
N Niq skrev:
Hittade du den inne eller utomhus?
Ja ärligt talat inomhus.
Men det är en lång historia.
Det började med att det stod en plastback (engångs brödback) med blandad skit utomhus ett eller några år (aningens väderskyddad, men särskilt på vintern blev det nog rätt fuktigt).
Det var en låda som det stuvats i alla möjliga grejer som antagligen var tvungen att fås undan, med tanke på att tas om hand om sen.
Efter några år fick lådan åka in i garaget, då jag hittade den och insåg att jag borde kolla genom den.
Men det var inte förrän idag som jag började riva i innehållet, nu när jag tänkte göra en ordentlig garagestädning. Lådan innehöll lite olika gamla bildelar (som jag inte sörjer över) och lite fästelement av olika slag, en rostig rörtång, ett väldigt rostigt vattenpass, någon gammal ljusarmatur och sen en del rent skräp (uttjänta handskar, trasig bandspännare och annat rent skräp).
Det var väl bara rörtången och skjutmåttet som var tråkigt med, men rörtången går att rädda.

Skjutmåttet skickar jag till LSA, PM'a mig bara din adress, så får du snart ett roligt litet projekt i brevlådan! :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Bichonen och 4 till
  • Laddar…
Folk på tunnelbanestation bakom stängd säkerhetsdörr, väntar på tåg, stadsmiljö, resenärer i rörelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag gissar att många passerar här. Men hur många har sett missen?
 
  • Gilla
  • Haha
torbeno och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Att man som signalement kan ange hur bred någon är?!
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
Det är är det går snabbare att gå över än runt någon.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja ärligt talat inomhus.
Men det är en lång historia.
Det började med att det stod en plastback (engångs brödback) med blandad skit utomhus ett eller några år (aningens väderskyddad, men särskilt på vintern blev det nog rätt fuktigt).
Det var en låda som det stuvats i alla möjliga grejer som antagligen var tvungen att fås undan, med tanke på att tas om hand om sen.
Efter några år fick lådan åka in i garaget, då jag hittade den och insåg att jag borde kolla genom den.
Men det var inte förrän idag som jag började riva i innehållet, nu när jag tänkte göra en ordentlig garagestädning. Lådan innehöll lite olika gamla bildelar (som jag inte sörjer över) och lite fästelement av olika slag, en rostig rörtång, ett väldigt rostigt vattenpass, någon gammal ljusarmatur och sen en del rent skräp (uttjänta handskar, trasig bandspännare och annat rent skräp).
Det var väl bara rörtången och skjutmåttet som var tråkigt med, men rörtången går att rädda.

Skjutmåttet skickar jag till LSA, PM'a mig bara din adress, så får du snart ett roligt litet projekt i brevlådan! :crysmile:
Du kan skicka rörtången till mig :D
 
  • Haha
  • Gilla
LJC och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
[bild]
Jag gissar att många passerar här. Men hur många har sett missen?
Trodde det var ett tecken att vi svenskar blivit tjockare!
 
Jag är på sidan 12 i den här tråden och har skrattat så jag har gråtit 😂
Tack alla för era byggbloopers. Så här mycket har jag inte skrattat på länge och tråden är 86 sidor lång.

Får nog ta den här tråden lite pö om pö för nu har jag ont i magen av allt skrattande 😁
 
  • Gilla
  • Haha
Borgir och 8 till
  • Laddar…
Nästan... Metallstolpe fäst vid vägg med bultar, verktyg och skruvar på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
Totte lille och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.