21 097 läst · 231 svar
21k läst
231 svar
Byggahus bilvårdstråd
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Fälgarna brukar jag klara med avfettning + eventuellt såpa/diskmedel, så är tyvärr tomt på dem front med.
Får väl skriva upp på inköpslistan och tvätta bilen utan denna gång.
Får väl skriva upp på inköpslistan och tvätta bilen utan denna gång.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Jag får väl erkänna att jag inte är en fullblodad bilvårdare, så jag har inget stort sortiment med bra att ha dunkar 😅
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Använd även Fallout till fälgarna då "Fantastiskt bra fälg- och flygrostrengöring med färgindikator"13th Marine skrev:
https://arcticlean.se/sv/products/fallout-flygrostlosare/330
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Nu kan jag också sålla mig till sommardäckssällskapet.
Hade tänkt tvätta bilen efter att jag dragit av wrappen, så det blev det.
Passade på att ta de delar som normalt sett är dolda bakom dörrar.
Och då såg jag insidan, och bestämde mig för att dammsuga eftersom barnstolarna ändå inte var i bilen.
Och när jag gjort det konstaterade jag att den var allmänt skitig och våttorkade insidan.
Och tvättade gummimattorna...
Och insidan av rutorna..
Sen kom regnet lagom till jag var färdig, och hela eftermiddagen försvunnit 🤔
Någonstans däremellan fick jag hjälp av äldsta ungen, som normalt sett är totalt ointresserad av sånt här (mer än kanske spraya med högtryckstvätten överallt).
Det finns kanske hopp om framtiden ändå!
Hade tänkt tvätta bilen efter att jag dragit av wrappen, så det blev det.
Passade på att ta de delar som normalt sett är dolda bakom dörrar.
Och då såg jag insidan, och bestämde mig för att dammsuga eftersom barnstolarna ändå inte var i bilen.
Och när jag gjort det konstaterade jag att den var allmänt skitig och våttorkade insidan.
Och tvättade gummimattorna...
Och insidan av rutorna..
Sen kom regnet lagom till jag var färdig, och hela eftermiddagen försvunnit 🤔

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någonstans däremellan fick jag hjälp av äldsta ungen, som normalt sett är totalt ointresserad av sånt här (mer än kanske spraya med högtryckstvätten överallt).
Det finns kanske hopp om framtiden ändå!

Logga in
Skapa konto
Jag har haft problem att få så där krämigt, fluffigt skum med min tvätt. Bara fått blask som runnit av omgående. Fram tills igår, då jag provade Smartabs Actimousse Green. Som natt och dag! Fluffigt, fint skum som hängde kvar! Vi blev kompisar, skummet och jag!
Renoverare
· Kalmar
· 2 986 inlägg
Jag kör samma men i skumspruta på vattenslang på jobbet kör vi den på tvätten med smartabs skumlans som är ställbarF Fluxor skrev:
Är ens vattenflöde utanför standardspecen som foamaren är utrustad med vid leverans kan man få byta munstycke för att få till det

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto