Den ser ju jäkligt läcker ut på bild och i sketchup :).
Jag tror du är ute o cyklar :). Men det skadar ju inte att göra ett besök på Hifi-klubben och spana in den!

Riktigt nice luckor på Superfronts :) Här finns ju massor med inspiration. Blir ev att fräsa något nice mönster

Allstå smaken är som baken, men jag tyckte iaf det gav ett bulkigt intryck. Så har ni inte sett den IRL tycker jag ni ska ta en titt först

edit. ah, det var bara för looks, haha, trodde du skulle ha vent där.

Jag har sett dem IRL och gillar fasningen väldigt mycket. Var dessutom på Bauhaus häromdagen och kikade då på 22 mm MDF för att få en känsla för tjockleken och det blir nog bra. Jag kan kanske hålla med om att kanten är onödigare om man har tygfronter. Då vill man kanske ha utanpåliggande luckor egentligen, men kanten skapar trevliga kontraster med hjälp av ljuset. Se t.ex. bild nedan:

410-lille.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En grej som är bra med Clic är att det är en komplett möbelserie, det är ju inte Unnu

edit: Eller kompletterare iaf. Iof gillar jag att mixa möbler så för mig gör det inget, men vissa vill ju ha samma stil på samtliga möbler i ett rum tex

AndersMalmgren skrev:
En grej som är bra med Clic är att det är en komplett möbelserie, det är ju inte Unnu

edit: Eller kompletterare iaf. Iof gillar jag att mixa möbler så för mig gör det inget, men vissa vill ju ha samma stil på samtliga möbler i ett rum tex
Ja, helt klart. Jag är ju inte heller av den kategorin även om det kan vara snyggt ibland. Jag gillar ju dock denna designen så jag kommer göra liknande sängbord i storlek HxBxD 48x40x40 cm.

Hur är det med Montana då? Inget som lockar? Kan ju byggas hursomhelst.

Montana finns bara upp till 46 cm djup.

• Gilla
wots
  • Laddar…
kuntri skrev:
Nejdå, modulerna finns i djupen 20, 30, 38 samt 46,8. Se [länk]
Jag redigerade inte tillräckligt snabbt :p Såg att den fanns i 46,8, men det räcker inte. Min förstärkare är 46,8. Sen tillkommer luckans tjocklek och kontakter o.s.v. så jag behöver ca 530, därav är 550 som clic har på sin djupaste lagom för mig.

:) Inte funderat på att köpa ny förstärkare? ;)

kuntri skrev:
:) Inte funderat på att köpa ny förstärkare? ;)
Det kostar mer än TV-bänken dock...

• Gilla
kuntri
  • Laddar…
Vet hur det är, i mitt fall är det HTPCn som sätter stopp, men den är så snygg såg blir att sätta sågen i den och modda

htpc_shot4.jpg
Skapa konto

Hur går det fort i planering? fundera lite på det ang kexmaksin eller likande, för att slippa köpa en, kan du säkert hyra en, antigen via firma eller lokal snickare.

mmm sitter och tittar på min tv-bänk som jag byggde för ca 1år sen, om den ska kastas ut:) å bygga en liknande som den du vill bygga.

EDIT: läste lite så fick mitt svar ang dörrarna...

Redigerat:
Jag väntar bara på grejer nu. Beställde en Dewalt dw682k från Tyskland och en extra skena och skarvstycke till sänksågen.

Jag har ju inget drag på bilen heller så kan inte hämta skivorna. Har tillgång till det om 2 veckor och då bör grejerna från Tyskland komma också (var lång lev. tid på vissa av grejerna).

Så mot slutet av månaden kommer det lite byggbilder :)

falkn skrev:
Jag väntar bara på grejer nu. Beställde en Dewalt dw682k från Tyskland och en extra skena och skarvstycke till sänksågen.

Jag har ju inget drag på bilen heller så kan inte hämta skivorna. Har tillgång till det om 2 veckor och då bör grejerna från Tyskland komma också (var lång lev. tid på vissa av grejerna).

Så mot slutet av månaden kommer det lite byggbilder :)

Det är ditt fel:p att jag nu har suttit å skissat en egen ny tv-bänk hahaha kommer använda samma höjd och djup, men längden kommer jag anpassa.

så här långt har jag kommit nu. Ska?rmavbild 2016-01-13 kl. 17.33.49.png

Ska?rmavbild 2016-01-13 kl. 17.34.13.png
Skapa konto

Ska?rmavbild 2016-01-13 kl. 17.35.13.png
Skapa konto

Tror att jag kommer ev redan börja i morgon, så har jag lite tur så kommer den bli klar i nästa vecka:)

som du ser på sista bilden, så kommer inte mellan sidorna att gå helt in i stommen, det pga av kablar, och samtidigt få lite cirkulation för värmen.

nästa problem, är att lösa hur man ska dra in alla kablar snygg i den, då det kommer bli vägg hängd

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.