Verkligen snyggt bygge! Otroligt att det blev så fin finish (y)

Det enda jag stör mig på med i princip alla medialösningar som monteras fast på vägg är att det är så jobbigt att komma åt bakom för omkopplingar plus att det lätt blir för varmt om man har apparater som utvecklar mycket värme (hur har du löst det?). Jag valde en öppen hylla som dessutom står en bit från bakväggen så att man kan komma åt att koppla om, städa o s v. Sen har jag ju tack vare att jag har utrymmet valt att separera tvåkanalslyssning och TV helt :p

DSC_1857.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tabors39
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Clics minsta är ju över halvmetern, det är väl inte din? Jag har faktiskt funderat på att köra Unnus minsta i sovrummet (då vi ska ha Unnu som mediahylla) precis som du gjort, fast det blir lite brett.
Det stämmer. Drygt 500 i bredd, men mindre i djup och höjd. Mina är 400x400x400 i yttermått.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
krillek skrev:
Verkligen snyggt bygge! Otroligt att det blev så fin finish (y)

Det enda jag stör mig på med i princip alla medialösningar som monteras fast på vägg är att det är så jobbigt att komma åt bakom för omkopplingar plus att det lätt blir för varmt om man har apparater som utvecklar mycket värme (hur har du löst det?). Jag valde en öppen hylla som dessutom står en bit från bakväggen så att man kan komma åt att koppla om, städa o s v. Sen har jag ju tack vare att jag har utrymmet valt att separera tvåkanalslyssning och TV helt :p

[bild]
Jag är ju inte inne och kopplar om jämnt och ständigt, men jag förstår vad du menar. Slutsteget blir ganska svårt att komma åt nu, men jag kommer in att kan justera delningsfrekvens med handen samt volym på basarna vilket är i stort sett det enda man justerar. Jag kommer åt baksidan av förstärkaren med handen så jag kan ju byta ut sladdar om jag vet vart de ska, man får rådfråga manualen först och känna sig fram :p

Ang. värmen så har jag ju slitsar i botten på bänken sedan kör jag med luckan öppen för förstärkaren. Slutsteget blir inte särskilt varmt då flänsen är gigantisk och det är Klass D.

Din anläggning ser trevlig ut. Är det ett par Wilson Audio jag skymtar?
 
  • Gilla
DejvidK
  • Laddar…
Det blev ju kanon, grattis! Hoppas du fortsätter att snickra annat också.

Ångrar att jag inte valde att lägga ut målningen på min egen mediabänk. Istället stod jag och målade och slipade i flera veckor innan det blev ok. Å andra sidan har jag väl lärt mig något förhoppningsvis om hur man slipar målad yta.
 
Jag har börjat ledsan nu på att vänta... så händer det inte något den här vecka med min tv-bänk så får jag helt enkelt gör allt själv,
 
berne88 skrev:
Jag har börjat ledsan nu på att vänta... så händer det inte något den här vecka med min tv-bänk så får jag helt enkelt gör allt själv,
Vad är det du väntar på?
 
falkn skrev:
Vad är det du väntar på?


Jag jobbar på ett bra ställe för mdf, så alla mina bitar kommer bli frästa i CNC maskin, mitt jobb blir att montera å måla de eller rättare sagt topp måla, grunda gör en maskin:) ... Men fräsen har väldigt mkt att göra för tillfället👎 så väntar å väntar
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
falkn skrev:
Jag är ju inte inne och kopplar om jämnt och ständigt, men jag förstår vad du menar. Slutsteget blir ganska svårt att komma åt nu, men jag kommer in att kan justera delningsfrekvens med handen samt volym på basarna vilket är i stort sett det enda man justerar. Jag kommer åt baksidan av förstärkaren med handen så jag kan ju byta ut sladdar om jag vet vart de ska, man får rådfråga manualen först och känna sig fram :p

Ang. värmen så har jag ju slitsar i botten på bänken sedan kör jag med luckan öppen för förstärkaren. Slutsteget blir inte särskilt varmt då flänsen är gigantisk och det är Klass D.

Din anläggning ser trevlig ut. Är det ett par Wilson Audio jag skymtar?
Jomenvisst är det Wilson - Sophia II som tjänat mig med den äran i snart 10 år :)
 
krillek skrev:
Jomenvisst är det Wilson - Sophia II som tjänat mig med den äran i snart 10 år :)
Tänkte väl det :p Skulle gärna uppgradera till ett par WA själv så småningom.
 
krillek skrev:
Sen har jag ju tack vare att jag har utrymmet valt att separera tvåkanalslyssning och TV helt :p
Hur försäkrar man en sådan anläggning? Är videoanläggningen av samma rang som musiksystemet?
 
arneri68 skrev:
Hur försäkrar man en sådan anläggning? Är videoanläggningen av samma rang som musiksystemet?
Var den av samma rang skulle han säga projektor inte TV.
 
arneri68 skrev:
Hur försäkrar man en sådan anläggning? Är videoanläggningen av samma rang som musiksystemet?
Hemförsäkring har funkat bra hittills.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ser färgen bekant ut:)
 
berne88 skrev:
[bild]

Ser färgen bekant ut:)
Ja, det tycker jag :) Kul att du valde att inte köra vitt :)
 
falkn skrev:
Ja, det tycker jag :) Kul att du valde att inte köra vitt :)


Glömt att svara....
Det var en kundkök jag måla med i samma kulör men med 35 glans,

Nu har jag äntligen kommit en bit, alla bitar är sågade, frästa å grundade, ska försöka måla den i nästa vecka, är tanken. Blir 4500-n-15 på min med, fick färg idag.

Ska fixa luckorna i nästa vecka, då dom inte ska målas, utan bara grundas å klä in dom i tyg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.