93 457 läst · 295 svar
93k läst
295 svar
Bygga TV-bänk
jag har beslutångest...
Vet inte om jag ska låta luckorna täcka hela fronten, eller om mellansidorna ska vara synliga:S
såg att du hade synliga, har tänkt att göra tygluckor i svart,
ska man låta dessa täck mellan sidan eller inte:S
Vet inte om jag ska låta luckorna täcka hela fronten, eller om mellansidorna ska vara synliga:S
såg att du hade synliga, har tänkt att göra tygluckor i svart,
ska man låta dessa täck mellan sidan eller inte:S
måla min idag, ligger på jobbet och vilar.falkn skrev:
tanken är att ta hem den på onsdag/torsdag... kunna montera den i helgen hoppas jag...dock utan luckor, då jag ska kolla alla mått, å ta beslut om hur jag ska göra, om de sak täck eller inte.
Polarens är färdig, och ihop monterad, han ska bara infällda, få se hur hans ser ut, å göra beslut sen. han är vit med svarta "luckor"
Du får titta i monteringsanvisningen på de gångjärn du avser använda. Man monterar brunnen olika långt in beroende på vilket avstånd man ska ha mellan lucka och stomme. Det finns ett väldigt bra program på Blums hemsida där du kan välja vilken typ av gångjärn du vill ha och mata in alla variabler (tjocklek lucka, vikt, radie på kant o.s.v.). Programmet genererar sedan en monteringsanvisning med de mått som den räknat fram för din applikation.berne88 skrev:
Du kan inte länka det programmet?falkn skrev:Du får titta i monteringsanvisningen på de gångjärn du avser använda. Man monterar brunnen olika långt in beroende på vilket avstånd man ska ha mellan lucka och stomme. Det finns ett väldigt bra program på Blums hemsida där du kan välja vilken typ av gångjärn du vill ha och mata in alla variabler (tjocklek lucka, vikt, radie på kant o.s.v.). Programmet genererar sedan en monteringsanvisning med de mått som den räknat fram för din applikation.
Har kikat runt men inte hittat de, kanske beror på att jag kollar med mobilen