Glöm inte bilder sen :)
 
jag har beslutångest...

Vet inte om jag ska låta luckorna täcka hela fronten, eller om mellansidorna ska vara synliga:S

såg att du hade synliga, har tänkt att göra tygluckor i svart,


ska man låta dessa täck mellan sidan eller inte:S
 
I ditt fall hade jag nog låtit dem täcka.
 
falkn skrev:
I ditt fall hade jag nog låtit dem täcka.
måla min idag, ligger på jobbet och vilar.

tanken är att ta hem den på onsdag/torsdag... kunna montera den i helgen hoppas jag...dock utan luckor, då jag ska kolla alla mått, å ta beslut om hur jag ska göra, om de sak täck eller inte.


Polarens är färdig, och ihop monterad, han ska bara infällda, få se hur hans ser ut, å göra beslut sen. han är vit med svarta "luckor"
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så där fått hem min, bara montering kvar, å tillverkning av luckor.

Ska skynda på polaren, så jag vet hur man ska bli....
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Prov monter polarens lucka idag. Med tyget. Tyget sitter löst, å inte spänt helt.

Han har synlig mitt sida...
 
Hur många mm drog du bort på luckorna?

Vet inte rikigt hur mkt man ska dra av, man vill ju ha den tight, men sen bygger ju tyget lite och
 
Jag drog av 2 mm per sida. Kontrollera också med de gångjärn du avser använda då det kan vara begränsande.
 
falkn skrev:
Jag drog av 2 mm per sida. Kontrollera också med de gångjärn du avser använda då det kan vara begränsande.

Hur kan man kolla? Ang gångjärnen
 
berne88 skrev:
Hur kan man kolla? Ang gångjärnen
Du får titta i monteringsanvisningen på de gångjärn du avser använda. Man monterar brunnen olika långt in beroende på vilket avstånd man ska ha mellan lucka och stomme. Det finns ett väldigt bra program på Blums hemsida där du kan välja vilken typ av gångjärn du vill ha och mata in alla variabler (tjocklek lucka, vikt, radie på kant o.s.v.). Programmet genererar sedan en monteringsanvisning med de mått som den räknat fram för din applikation.
 
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
falkn skrev:
Du får titta i monteringsanvisningen på de gångjärn du avser använda. Man monterar brunnen olika långt in beroende på vilket avstånd man ska ha mellan lucka och stomme. Det finns ett väldigt bra program på Blums hemsida där du kan välja vilken typ av gångjärn du vill ha och mata in alla variabler (tjocklek lucka, vikt, radie på kant o.s.v.). Programmet genererar sedan en monteringsanvisning med de mått som den räknat fram för din applikation.
Du kan inte länka det programmet?

Har kikat runt men inte hittat de, kanske beror på att jag kollar med mobilen
 
berne88 skrev:
Du kan inte länka det programmet?

Har kikat runt men inte hittat de, kanske beror på att jag kollar med mobilen
Länk

Klicka dig fram till gångjärn.
 
falkn skrev:
Länk

Klicka dig fram till gångjärn.

länken funka inte:(

letar som skam, den enda jag har hittat en ett program man kan ladda ner, men till win dator har mac:(
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Gick så där:(

Nu hitta jag rätt i alla fall, tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.