@Hoffan, hur lyckades du färgkoda din källkod i ditt inlägg?

Angående inkludering. Kör du seriellt eller över nätverket? Kan du beskriva vad som händer (eller inte händer) så detaljerat som möjligt,

Skrattar, E det sant, Skall jag kunna lära dig nått nu @HEK

Jag kopierade i Arduino-appen så finns det ett val som heter Copy For Forum

Jag kör över nätverket, Händer absolut inget alls när jag trycker på start knappen.. Utan typ drar jag strömmen på verkan kan det komma igång igen..Känns dom det ballar ut när man håller på lite för mycke me å lägga till å ta bort sensorer

• Gilla
hek
  • Laddar…
Hoffan skrev:
Skrattar, E det sant, Skall jag kunna lära dig nått nu @HEK
Jag kör över nätverket, Händer absolut inget alls när jag trycker på start knappen.. Utan typ drar jag strömmen på verkan kan det komma igång igen..Känns dom det ballar ut när man håller på lite för mycke me å lägga till å ta bort sensorer
Jag kör den seriella själv. Där brukar det fungera för det mesta. Kan tänka mig att om du lägger till/startar kanske det händer att den inte lyckas etablera en koppling mot Arduino igen. Tror inte det är en super-avancerad/felsäker nätverksstack dom har implementerat på Arduinon.

Ytterligare en PCB där jag har plats för två st optokopplare för avläsning av 12v signaler ( t ex larm). Radiomodulen sitter på undersidan av arduinon. Helt galet kul att designa och beställa dessa.

20140502_191304.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
hek och 2 till
  • Laddar…
Nybygget18 skrev:
Ytterligare en PCB där jag har plats för två st optokopplare för avläsning av 12v signaler ( t ex larm). Radiomodulen sitter på undersidan av arduinon. Helt galet kul att designa och beställa dessa.

[bild]
Va får ni betala för ett sånt kort? Å kan man beställa styckvis

Beställde från seeedstudio.com kostar $20 /10st, alltså enbart för pcb:n utan komponenter.

Klicka på Fusion

Edit: Rätt adress

Redigerat:
Nybygget18 skrev:
Beställde från seedstudio.com kostar $20 /10st, alltså enbart för pcb:n utan komponenter.
Det va ju ganska överkomligt pris ju...

Nybygget18 skrev:
Beställde från seedstudio.com kostar $20 /10st, alltså enbart för pcb:n utan komponenter.
Stämde verkligen den adressen

Måste bara kolla, Är det bara jag som har problem med relay sensorn (Styrningen)
Min tappar ofta kontakten efter typ nått dygn.. Å me det menar jag att det händer inget när jag försöker
styra relät via Veran..

Nej det händer mig också ibland. Bryter man strömmen och startar om den funkar den fint igen...

Man kanske skulle kunna lägga in en automatisk omstart efter 24 timmar eller så

grobianen skrev:
Nej det händer mig också ibland. Bryter man strömmen och startar om den funkar den fint igen...
Omstart av Veran menar du då eller?? För själva modulen hjälper ju inte

Nej av själva sensorn

grobianen skrev:
Nej av själva sensorn
Det hjälper inte här... Undrar bara varför det e bara relä sensorn som ballar ur så..

Ni som är modiga får gärna prova development-branchen (uppdatera både på arduino/vera)... men jag ger ingen "support" på denna då den är under ständig förändring och kan ibland vara obrukbar..

https://github.com/mysensors/Arduino/tree/development
https://github.com/mysensors/Vera/tree/development

Har fått igång hårdvaruackning och burstmode på radiochippet vilket ger mycket mer stabilitet (under mina initiala tester iallafall).

Har inte hårdtestat relä:ning av meddelanden ännu dock.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.