Längesedan man skrev i sin tråd. Men numera kör jag bara IBC till kallbad Varmbad har jag ett renoverat Spa. Tröttnade väl på vattenbyte o tokelda. Men gött o kallbada effter en bastu!!
 
  • IBC-behållare omvandlad till kallbad med trätrapp och räcke, bredvid röd trävägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
CHEMAS och 2 till
  • Laddar…
En liten uppdatering med badtunnan! ( Ny kamin och reningverk )
 
Hur ser det ut med folk som har ibc badtunnor och inte byter vatten efter varje bad?

Funderar på att bygga en men kommer inte ha råd/möjlighet att tömma den efter varje bad utan vill gärna kunna ha vattnet i under en lite längre tid.

Klor och kopparrör har vad jag förstått en tendens att reagera med varandra och färga vatten och hår..
 
Sittställning
J jumbomarker skrev:
Hur ser det ut med folk som har ibc badtunnor och inte byter vatten efter varje bad?

Funderar på att bygga en men kommer inte ha råd/möjlighet att tömma den efter varje bad utan vill gärna kunna ha vattnet i under en lite längre tid.

Klor och kopparrör har vad jag förstått en tendens att reagera med varandra och färga vatten och hår..
Jag körde klor och koppar. Märkte inget speciellt.
Använder denna en hel del i min riktiga badtunna så att att säga. https://www.badbaljan.com/webshop/b...iocool-3x-l-biocool-disinfect-my-pool-kirami/

Använder reningsverk med filterbollar
 
Jaha gott folk, nu är badsäsongen igång (åtminstone för oss som gillar att bada när det är kallt ute), hur många är det som kör ännu en säsong med sina ibc-tunnor? :)
 
  • Gilla
meckis
  • Laddar…
U Ulrimat skrev:
Jag har nu gjort en egen liten variant, i anslutning till bastun, efter inspiration från detta forum. Det är en helt kall tunna, av en vit ibc, med uppfällbar poolstege (för snabb uppgång) och en varm dubbel-ibc-badtunna med kamin i tunnan. Båda tunnorna är inbyggda i ett trädäck, och har filterpumpar anslutna. Den varma är isolerad, med isolerat lock. Trälådan som tunnorna sitter i är avtagbar för enklare reparationer etc. Stege kamin pumpar etc är köpt från blocket. Tack för all inspiration!! Hoppas nån kan få lite av den varan av detta inlägg.
Vad håller tunnorna för liter?
 
M Miriam Nobel skrev:
Vad håller tunnorna för liter?
Den vanligaste storleken på en IBC-tank är nog 1000 liter men det finns även andra storlekar.

Hur stor @Ulrimat har vet jag dock inte.

Välkommen till forumet!
 
Alfredo Alfredo skrev:
Den vanligaste storleken på en IBC-tank är nog 1000 liter men det finns även andra storlekar.

Hur stor @Ulrimat har vet jag dock inte.

Välkommen till forumet!
Ja jag tror en på 600 liter hade passat ändamålet bättre men mindre än 1000 liter verkar lite svåra att få tag i tyvärr. Tack för svar! :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.