33 273 läst · 115 svar
33k läst
115 svar
Bucklor på plåttaket - kommer de synas mindre sedan?
Och jag som la nytt tak i höstas hörde inte heller talas om dem när jag gjorde en koll av marknaden....plåtrickard skrev:
edit:
https://www.merinfo.se/foretag/Vesivek-Sverige-AB-5590436118/2kgeg46-1kyz5
De är ju inte helt små ändå 105 anställda och omsatte 206 miljoner
Verkar syssla med allmän takläggning och takrenovering men de "tillverkar" den bandade plåten själva.
Så det är är inget plåtvarumärke utan helt enkelt ett vanligt takföretag. Som även sysslat med solpaneler och hela den marknaden kraschar ju nu. Så kanske är tuffa tider.
https://www.reco.se/vesivek
Relativt bra omdömen. Men de bjuder ju inte in alla kunder så låt oss gissa att det är de missnöjda som inte får en länk dit
Redigerat:
Vad i hela fridens namn betalde du en faktura på 200000 utan att inspektera arbetet innan för?P Patricia Nordforss skrev:
Jag är ingen plåtslagare men jag har snyggare tak på lekstugan än det där, dom får göra om o göra rätt eller ta bort skiten o ge dig pengarna tillbaka.
Jag skulle inte ge mig med något annat, beklädnaden ska ju ligga där i +50 år.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 889 inlägg
Som företagskund på Reco kan man plocka bort recensioner man inte vill ha.Appendix skrev:Och jag som la nytt tak i höstas hörde inte heller talas om dem när jag gjorde en koll av marknaden....
edit:
[länk]
De är ju inte helt små ändå 105 anställda och omsatte 206 miljoner
Verkar syssla med allmän takläggning och takrenovering men de "tillverkar" den bandade plåten själva.
Så det är är inget plåtvarumärke utan helt enkelt ett vanligt takföretag. Som även sysslat med solpaneler och hela den marknaden kraschar ju nu. Så kanske är tuffa tider.
[länk]
Relativt bra omdömen. Men de bjuder ju inte in alla kunder så låt oss gissa att det är de missnöjda som inte får en länk dit
Normalt beställs plåt från tillverkare/grossist.S Stubai skrev:
En rulle kan väga mellan 5 och 10 ton. Det blir stort tak om man vill ha utförande utanför standard. Generellt ligger normalt glansvärde på ca 30. Det fins även beläggningar med glansvärde ca 10, kanske inte så vanligt som standard på klicktak.
Jag köper all min plåt från grossist. Rullarna för tak väger 250 kg och fa-rullarna väger 500 kg.B Bernt Ö97 skrev:
De går utmärkt att få i glansvärde 10.
Tyvärr verkar både kunder och takläggare vara omedvetna om glansvärde och beställer därför blank plåt.
Jag rekommenderar aldrig blank plåt till mina kunder.
Liknande trådar
-
Nytt innertak till musikstudio - tips? Resilient channel?
Isolering -
Lampa till spisfläkten trasig - trodde jag!
El -
Avstånd tegelfasad plåttaket till VP-skydd? Silikon i borrhålet?
Fasad -
Plåttaket reglat mot gammalt eternittak - nämndes ej på besiktning
Tak & Vind -
Hur länge klarar sig papp-taket utan plåttaket lagt?
Tak & Vind