plåtrickard plåtrickard skrev:
Var i landet är det här?
Enligt deras hemsida:
" Vårt unika koncept kräver en viss närhet till våra depåer som vi i dagsläget har i Bålsta, Uppsala & Flen. I dagsläget utför vi takrenoveringar i hela Mälardalen och Södermanland. "

• Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Enligt deras hemsida:
" Vårt unika koncept kräver en viss närhet till våra depåer som vi i dagsläget har i Bålsta, Uppsala & Flen. I dagsläget utför vi takrenoveringar i hela Mälardalen och Södermanland. "
Vi bor i södermanland.

plåtrickard plåtrickard skrev:
En liten kommentar där,jag har jobbat i branschen i en bit över 30år och aldrig ens hört talas om företaget ifråga...men det verkar vara skojare i mina ögon...
Var i landet är det här?
Och jag som la nytt tak i höstas hörde inte heller talas om dem när jag gjorde en koll av marknaden....

edit:

https://www.merinfo.se/foretag/Vesivek-Sverige-AB-5590436118/2kgeg46-1kyz5

De är ju inte helt små ändå 105 anställda och omsatte 206 miljoner

Verkar syssla med allmän takläggning och takrenovering men de "tillverkar" den bandade plåten själva.
Så det är är inget plåtvarumärke utan helt enkelt ett vanligt takföretag. Som även sysslat med solpaneler och hela den marknaden kraschar ju nu. Så kanske är tuffa tider.

https://www.reco.se/vesivek

Relativt bra omdömen. Men de bjuder ju inte in alla kunder så låt oss gissa att det är de missnöjda som inte får en länk dit ;)

Redigerat:
P Patricia Nordforss skrev:
Kommer mina bucklor på plåttaket att synas mindre när väder och vind och damm gör det mattare och hur lång tid kan det ta. Vill gärna ha förslag på annat jag kan göra för att göra taket mindre glansigt.[bild][bild]
Vad i hela fridens namn betalde du en faktura på 200000 utan att inspektera arbetet innan för?
Jag är ingen plåtslagare men jag har snyggare tak på lekstugan än det där, dom får göra om o göra rätt eller ta bort skiten o ge dig pengarna tillbaka.
Jag skulle inte ge mig med något annat, beklädnaden ska ju ligga där i +50 år.

Appendix Appendix skrev:
Och jag som la nytt tak i höstas hörde inte heller talas om dem när jag gjorde en koll av marknaden....

edit:

[länk]

De är ju inte helt små ändå 105 anställda och omsatte 206 miljoner

Verkar syssla med allmän takläggning och takrenovering men de "tillverkar" den bandade plåten själva.
Så det är är inget plåtvarumärke utan helt enkelt ett vanligt takföretag. Som även sysslat med solpaneler och hela den marknaden kraschar ju nu. Så kanske är tuffa tider.

[länk]

Relativt bra omdömen. Men de bjuder ju inte in alla kunder så låt oss gissa att det är de missnöjda som inte får en länk dit ;)
Som företagskund på Reco kan man plocka bort recensioner man inte vill ha.

• Wow
  • Gilla
Elsamimmi och 1 till
  • Laddar…
Vesivek har jag sett här i Finland ofta, köpte rännor och rör av dom till garaget. Jag tror dom är finska då Vesi = vatten.

Hur har det gått?

Ser jag fel eller har ni valt ett blankt tak med förhoppningen att det ska bli mattare med tiden?
Märkligt val i så fall.

Hur har det gått?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
S Stubai skrev:
Ser jag fel eller har ni valt ett blankt tak med förhoppningen att det ska bli mattare med tiden?
Märkligt val i så fall.
Normalt beställs plåt från tillverkare/grossist.
En rulle kan väga mellan 5 och 10 ton. Det blir stort tak om man vill ha utförande utanför standard. Generellt ligger normalt glansvärde på ca 30. Det fins även beläggningar med glansvärde ca 10, kanske inte så vanligt som standard på klicktak.

B Bernt Ö97 skrev:
Normalt beställs plåt från tillverkare/grossist.
En rulle kan väga mellan 5 och 10 ton. Det blir stort tak om man vill ha utförande utanför standard. Generellt ligger normalt glansvärde på ca 30. Det fins även beläggningar med glansvärde ca 10, kanske inte så vanligt som standard på klicktak.
Jag köper all min plåt från grossist. Rullarna för tak väger 250 kg och fa-rullarna väger 500 kg.
De går utmärkt att få i glansvärde 10.
Tyvärr verkar både kunder och takläggare vara omedvetna om glansvärde och beställer därför blank plåt.
Jag rekommenderar aldrig blank plåt till mina kunder.

• Gilla
Lilllen och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.