33 275 läst · 115 svar
33k läst
115 svar
Bucklor på plåttaket - kommer de synas mindre sedan?
Antar att det är stor skillnad på tjockleken av takplåt. Kommer ihåg många år sedan när vi tittade på ny plåt till tak så visade säljaren att kvaliteten diffar väldigt mycket. Han tog en plåtbit av en billigare takplåt, ruska till den och den böjde och hade sig. Sedan tog han en som var 0.1mm tjockare, den var helt styv. Bara så lite gör väldigt mycket.
Den här ska vara 0,6H HeadQuaker skrev:Antar att det är stor skillnad på tjockleken av takplåt. Kommer ihåg många år sedan när vi tittade på ny plåt till tak så visade säljaren att kvaliteten diffar väldigt mycket. Han tog en plåtbit av en billigare takplåt, ruska till den och den böjde och hade sig. Sedan tog han en som var 0.1mm tjockare, den var helt styv. Bara så lite gör väldigt mycket.
Jag skulle mäta om den verkligen är det.P Patricia Nordforss skrev:
https://www.plåtgrossisten.se/att-ga-pa-takplat-gabarhet/
Tror inte läckten efter dom spände med kilar är helt plant så när dom skruvade dit plåten blev resultatet vågit.
Det är också profilering som gör plåt starkare och ju högre den blir till viss del i kombination med tjocklek -sämst är sån här bandtäkningslookalike och om man inte salar/riktar bra om man stönar sig att lägga på läkt så får man resultatet här .H HeadQuaker skrev:Antar att det är stor skillnad på tjockleken av takplåt. Kommer ihåg många år sedan när vi tittade på ny plåt till tak så visade säljaren att kvaliteten diffar väldigt mycket. Han tog en plåtbit av en billigare takplåt, ruska till den och den böjde och hade sig. Sedan tog han en som var 0.1mm tjockare, den var helt styv. Bara så lite gör väldigt mycket.
Betongpannor behöver man inte Sala värst noga det försvinner lätt men slät plåt ……läktar man som takläggare så borde man ju även Sala upp om det inte är rakt men som nån skrev så ser man ju att taken bular rätt bra på hemsidan men bilderna är från sidan så det syns inte så väl då
Troligtvis ojämnt underlag, grannen la samma typ av tak, på ett gammalt timmerhus, de höll på och rikta i två veckor, sedan gav dom upp, och deras nya tak ser lika bedrövligt ut som ditt, fullt med bulor.
Jag hade aldrig gett mig om detta resultatet levererades och man har blivit lovat ett slätt tak.
Montörerna borde direkt rådfrågat er om ni verkligen vill fortsätta eftersom taket kommer att bli buligt.
Kan ju inte finnas någon som vill ha ett så fult tak, ja kanske om man fick det gratis då, men knappt då.
Stå på er, ta in en besiktningsman alt jurist.
Ni skulle aldrig betalat, när man betalar så kan det anses att man accepterar utförandet, det är iallafall en försvårande omständighet för er, utöver att man hel tappar makten mot företaget som utfört arbetet.
Och vad som sagts muntligt blir svårt att bevisa, men man kan nog anta att man beställer ett slätt tak, om det inte specfikt står i offerten motsatsen pga underlaget.
Jag hade aldrig gett mig om detta resultatet levererades och man har blivit lovat ett slätt tak.
Montörerna borde direkt rådfrågat er om ni verkligen vill fortsätta eftersom taket kommer att bli buligt.
Kan ju inte finnas någon som vill ha ett så fult tak, ja kanske om man fick det gratis då, men knappt då.
Stå på er, ta in en besiktningsman alt jurist.
Ni skulle aldrig betalat, när man betalar så kan det anses att man accepterar utförandet, det är iallafall en försvårande omständighet för er, utöver att man hel tappar makten mot företaget som utfört arbetet.
Och vad som sagts muntligt blir svårt att bevisa, men man kan nog anta att man beställer ett slätt tak, om det inte specfikt står i offerten motsatsen pga underlaget.
Redigerat:
Vad trist för dig och vad trist för mig att råka ut för det här. De går ut med att de är de bästa takläggare i sverige och så professionella och så måna om kundnöjdhet man hade önskat att det var sant.P Peter81 skrev:
Besserwisser
· östergötland
· 2 080 inlägg
P Patricia Nordforss skrev:
En liten kommentar där,jag har jobbat i branschen i en bit över 30år och aldrig ens hört talas om företaget ifråga...men det verkar vara skojare i mina ögon...P Patricia Nordforss skrev:
Var i landet är det här?
P Patricia Nordforss skrev:
Fick du någon respons från Vesivek.P Peter81 skrev: