72 878 läst · 78 svar
73k läst
78 svar
Bra o billig luft/luft-värmepump i garaget
ja jag fick ett utskick från ÖB om en luftvärmepump som skulle täcka 70 m2 som kostar 3990 kr .se annons
http://www.öob.se/annonsbladet/nyttannonsbladoob/pdf/3.59.html
men när jag kom dit så kostade den helt plötsligt 5990 kr alltså 2000 kr mer än vad som utlovats . gissa om jag blev purken :@
http://www.öob.se/annonsbladet/nyttannonsbladoob/pdf/3.59.html
men när jag kom dit så kostade den helt plötsligt 5990 kr alltså 2000 kr mer än vad som utlovats . gissa om jag blev purken :@
Då är det ju bara att peka på deras annonsblad.
Medlem
· Västerbotten
· 400 inlägg
jag kör med den lilla coolixen från jula i mitt 60kvm garage, funkar prima och riktigt tyst är den oxå.. nackdelen är väl att det är en on/off så temperaturen varierar +-2 grader motför den inställda, men i ett garage kan man väl leva med det.
OBS! coolix (eller Midea som det egentligen är) har ett litet problem med kretskorten på varianten med underhållsvärme som gör att den inte klarar att köra i HEAT kallare än +16 utan hjälpvärme så man kommer i ett litet moment 22 läge där men nya kretskort är på väg enl. kundtjänst
min klarar att hålla +17-18 grader i ungefär 10-15 minusgrader sen börjar den tappa ork.. dock kan det lika gärna bero på mitt inte fullt så välisolerat garage och/eller att då innetempen faller under +16 grader så tappar den värme markant pga kretskortproblemet ovan.
uppåt 20-25 minusgrader har den inga problem att hålla underhållsvärme (+8) iaf, och det var ju grundtanken från början så för 4995kr så är jag mer än nöjd med den..
Edit: kan väl tillägga att installationen är inga problem om du inte har tummen mitt i handen, man får envisas lite med slangpaketet bakom innerdelen men annars gick det som en dans.. QuickQonnect anslutningen var bara att ta i å trycka ihop så var de klart.
finns mkt info om denna pump på värmepumpsforumet om du vill läsa mer..
OBS! coolix (eller Midea som det egentligen är) har ett litet problem med kretskorten på varianten med underhållsvärme som gör att den inte klarar att köra i HEAT kallare än +16 utan hjälpvärme så man kommer i ett litet moment 22 läge där men nya kretskort är på väg enl. kundtjänst
min klarar att hålla +17-18 grader i ungefär 10-15 minusgrader sen börjar den tappa ork.. dock kan det lika gärna bero på mitt inte fullt så välisolerat garage och/eller att då innetempen faller under +16 grader så tappar den värme markant pga kretskortproblemet ovan.
uppåt 20-25 minusgrader har den inga problem att hålla underhållsvärme (+8) iaf, och det var ju grundtanken från början så för 4995kr så är jag mer än nöjd med den..
Edit: kan väl tillägga att installationen är inga problem om du inte har tummen mitt i handen, man får envisas lite med slangpaketet bakom innerdelen men annars gick det som en dans.. QuickQonnect anslutningen var bara att ta i å trycka ihop så var de klart.
finns mkt info om denna pump på värmepumpsforumet om du vill läsa mer..
Redigerat:
Står att de reserverar sig mot text, pris och fotofel så de har ryggen fria juridiskt men som kundbemötande är det ju uselt.
Läste förresten att SP ska testa lvp för just underhållsvärme så det kan ju bli spännande. Bara att hoppas att de tar med lågprisalternativ som typ Julas och ÖoB.
Läste förresten att SP ska testa lvp för just underhållsvärme så det kan ju bli spännande. Bara att hoppas att de tar med lågprisalternativ som typ Julas och ÖoB.
Åk dit till dem igen då. Sätt upp den i nyllet på dem och be dem korrigera. Annars be att prata med deras chef på plats.
Hjälper inte det be att få låna deras telefon och ring chefen över dem...
Hjälper inte det be att få låna deras telefon och ring chefen över dem...
Jag råkade ut för samma grej på ONOFF nyligen. Dom annonserade en router för 699, men dom vägrade hålla det. Priset var 799 enligt dom (nyligen höjt) . Det stod finstilt "reservation för prisförändringar":wow::wow:
Det är ju ett j*vla sätt.
Det är ju ett j*vla sätt.
Inomhus har jag inte en enda kabel synlig... gjorde hål där slangpaketet sitter bakom innedelen. Har inte blivit av att jag handlat ngt utvändigt skydd än.. men det blir snart.. till hösten måste jag dit med ngt.
Andra tips?
Andra tips?