Jula har slutat att sälja Luftvärmepump coolix 3520 W on/off modellen enligt personalen där, undrar vad det beror på ;)
 
nej..! Jag som bestämt mig för denna. Då får man söka alternativ...förslag??
 
Säger det samma, behöver köpa en luftvärmepump till mitt 60m2 garage snart, för nu börjar det bli kallt där ute då och då..

Självklart så billigt som möjligt och med underhållsvärmefunktion (8-10c)

Någon som har några tips eller sett nån annons?
 
Det verkar vara samma som bygghemma.se har. Skummt att den verkar kosta 5999 på hemsidan som dom länkar till från blocket.
 
Jula har fått in en ny förbättrad modell av sin Coolix nu, jag var på Jula och köpte en idag, och har kommit ungefär halvvägs i installationsarbetet.. :)
Grejerna ser bra ut iallafall, återkommer med hur den fungerar senare.. :)

http://www.jula.se/luftvarmepump-3810-w-138567
 
Kompressor från Toshiba! ja det var ju intressant, Erick skall du ha pumpen till huset eller garaget? återkomm gärna om hur det gick med installationen och hur den fungerar.
 
Jag ska ha den i mitt garage, tämligen välisolerat (förutom portarna..ska åtgärdas) och helt öppen planlösning på ca 60m2.

Ska kopplas in senare i veckan, kan återkomma med lite bilder och testrapport då.. :)
 
Kolla Rustas Atlas inverter. Rea.4995! Snabb koppling med.
 
Nu är min Coolix Luftvärmepump 3810w installerad! (Art.nr: 416089)

Inkopplingen tog typ en kvart så det var kalasenkelt :)

Får säga att den är oväntat tyst också, även på maxfart. Fick upp 28 graders värme i garaget (från ca 10) på en kvart ungefär :D Så än så länge är jag kalasnöjd. Sen får man väl se hur många år den håller men för dom pengarna så... :)

IMG_8339.jpg
IMG_8340.jpg
IMG_8342.jpg
IMG_8344.jpg
IMG_8345.jpg
IMG_8346.jpg
 
Nästa steg blir att sätta upp en slangkanal på ytterväggen så att det blir lite snyggare på utsidan.. :) Ska även montera vibrationsdämpare som den får stå på sen, hade inga hemma som passade.. :)
 
Och gräva ner en bit plast så att kondensvattnet inte tränger in i grunden!
Lägg den under marken. Ca 3 m ut!
 
Tack för tipset, ska fixa det också :)
 
Erick i tidigare trådar om den här pumpen så skrev folk att det var marigt att bocka/böjja slangen och det var fel i anvisningen om vilken sida slangpaketet skulle ut på! Är installationsanvisnigen bättre här eller har dom ändrat i konstruktionen?

Mvh
 
Om man står rakt framför inomhusdelen så måste hålet i väggen vara nere i vänstra hörnet. Slangpaketet går längs med hela underkanten på innerdelen, men där är det hårda rör ända bort till vänstra hörnet. Sen är det mjuka slangar som är böjbara utan problem. Har inte läst monteringsanvisningen så om den stämmer eller inte kan jag inte uttala mej om. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.