Nopp. Men träsågbladet funkar superbra iaf, har moddat ett par sånna med Dremel och kört på min Multimaster med mycket gott resultat. Tack igen för tipset, gick rätt fort att slitsa upp för MM-"korset" med dom där platta miniskivorna man köper i 36-pack till Dremeln. Nu har jag iofs inte jämfört med riktiga E-Cut utan bara mot det blad som hängde med MM Top-uppsättningen (mindre tänder, tar även metall), men det Fein-bladet är iaf mycket sämre på trä än Boschs dedikerade trä-blad.

Hmm var det månne en annan tråd om bladen just som detta inlägg skulle ha passat bättre i? Jajja.. :)
 
Nu har jag fått min och det kommer bli spännande att se hur den fungerar.
Det blir att testa och se var den kan och använda fantasin.

Synd att den inte var blå med större effekt. Då skulle den passa bättre in i den blåa samlingen.
Det som är det jobbia är att det finns så många bra att ha saker och när man minst anar så behövs dem.
 
kommer det en blå är det ett givet köp. (kanske mycket för att den blå-serien tilltalar mig).

Ej sagt att en fein är sämre
 
Träffade en säljartjej från Bosch på Bauhaus i Västerås. Passade på att fråga hur de ligger till med leveranserna av maskinerna...:)

Hon suckade bara och konstaterade att de för tillfället restar 15000!!!!!! maskiner. Hur sjutton kan det restas så vansinniga mängder?

Enligt henne var detta bara i Sverige alltså, hur många restas i hela världen då?

Eller så var det bara säljarsnack. Vad vet jag?
 
Enligt säljare på Beijers i Helsingborg så restas den i hela Europa, Beijer hade fått in 8 st häromdagen, de gick nog åt rätt fort eftersom jag decimerade deras lager med två. 899 :- inkl moms tog Beijer.
Helt värdelös väska förresten men maskinen funkar bra. Lär dock bli att jag byter ut sladden mot en längre rätt snart.

Enligt samma säljare så kommer det en blå version om ungefär ett år.

/Kent
 
Det är helt rätt gällande rest på produkten. Det kan bli så då det kommer "prisvärda" produkter för hemmapulare etc.
 
Då det fortfarande verkar vara problem med tillgängligheten på denna maskin i Skåne vill jag passa på att ge ett tips som första inlägg här på forummet.
Hornbach i Malmö har god tillgång på denna maskin för tillfället.

MVH

//Pims
 
Kan också låta meddela att tillgången är god i Hornbach Göteborg.
890 kr om jag inte missminner mig helt.
 
Var på Bauhaus i Bromma idag och fick för mig att köpa denna men den är tydligen slut i hela europa (säljaren pratade om 70.000 restade hos Bosch Europa) så det fick bli en Fein MM250Q istället då så många här verkar vara väldigt nöjda med sin.
 
Mikael_L
Då det verkar gå över till en tipstråd nu... ;) så dristar jag mig till att berätta att på Bauhaus i Uppsala har dom en halv pall med denna maskin idag, ganska nyinkommet också. (895:- tror jag den låg på)
 
Fikk Coops kundeavis i dag, og der har de tilbud på Fein multimaster (den med koffert) til 2190NOK. Da er vi nesten nede på 1900NOK med bauhaus prisgaranti.

Så da vurderer jeg å kjøpe den fein maskinen isteden da det er en proffmaskin.

Er fein tilbehøret så dyrt at det for en hemmafixare ikke vil lønne seg?
 
Ett färskt tips är att Beijer Sthlm säljer maskinen för 849 kr. Jag fick ett kampanjblad i brevlådan igår (26 nov). Lyckas man hitta en Multimaster på Bauhaus blir ju priset endast 747,12 kr. (849 x 0,88=747,12)

Bauhaus prisgaranti: http://www.bauhaus.se/index.php?id=580
 
Är det någon som vet om det finns ett djupstopp till denna maskin? Jag köpte den idag på Beijers i Östersund, men det fanns dåligt med verktyg.
 
Är det någon som använt sig av Bauhaus prisgaranti?
Verkar väldigt förmånligt.
 
Jodå, jag har åberopat den ett par ggr bl a för plahyvlat snickerivirke fr Gapro. Inga problem. Mer skrattretande var det en gång då jag hittade självstängande gångjärn på Jula för 20 kr mindre paret. De vägrade ge mig prisgaranti med hänvisning till att plastpåsarna de låg i inte var likadana. Jag trodde de skämtade men icke.. Fabriksstämplarna, ja allt var exakt lika. Men efter ett gnällmail till Bauhaus centralt så hörde de av sig och bad mig komma in så skulle jag få ersättning.

Kan för övrigt berätta att min blott halvårsgamla Fein Multimaster lade av helt efter några hårdkörningar. Motorn började sacka lite då och då och till slut stod den still o luktade bränt. Eftersom jag köpt den på Axminster i England så blev man ju lite orolig. Men maken till service. Ja, mitt första mail svarade de inte på. Men då jag ringde och fick tala med en kille så skickade han upp en ny på studs. Kom med DHL på två dagar. Den gamla ville de gärna ha tillbaka så jag skickade den. Frakten skulle de ersätta.
SÅ med andra ord är det inte några större problem med garantier vid import om firman är seriös.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.