Var förbi Bauhaus igår och "klämde o kände lite", finns ett visst ha-begär hos denna borrmaskin. Dock tyckte jag att chuckens lagring glappade en del, det gick att rycka lite i chucken i sidled. Bredvid stod ett par andra mindre pelarborrmaskiner, bl.a. en Herkules, så jag ryckte lite i den åxå, och den var helt stum. Är detta nåt man bör se upp med, är det kanske så att Herkulesmaskinen är bättre ?

se38006 skrev:
är det kanske så att Herkulesmaskinen är bättre ?
Inte en chans på 1000 universums livslängder! ;)

(Därmed inte sagt att Bosch maskinen i utställningen inte har en defekt på den punkten.)

sirlongfellow skrev:
[länk]
2072kr på Bauhaus....
Då är det nästan så man får åka till Hornbach och köpa en :)

• Gilla
sirlongfellow
  • Laddar…
Med ev. prisgaranti blir det ungefär vad jag fick pröjsa för två år sen. Haft mycket användning av den... Känns bra :D

Men att de sänker priserna kan ju vara ett tecken på att en ny modell är på väg. Kanske en blå?
Någon med svart bälte i Google som kan luska fram fakta som bekräftar teorin?

End skrev:
Med ev. prisgaranti blir det ungefär vad jag fick pröjsa för två år sen. Haft mycket användning av den... Känns bra :D

Men att de sänker priserna kan ju vara ett tecken på att en ny modell är på väg. Kanske en blå?
Någon med svart bälte i Google som kan luska fram fakta som bekräftar teorin?
Svart bälte i Google och Boschnyheter, dock är ingen blå på väg enligt mig. :(

Gammal tråd men klippte hem en på tretti.se under deras black Friday för runt 2200kr. Känns som en kanonmaskin på pappret. Men chucken säger de ska glappa en del. Någon som känt det?

Bra köp. Chucken funkar bra, men det är ingen fräs.

Har nämligen läst en hel del recensioner på denna ang chuck wobble men vi får se :)

DSC_0206.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hann bara landa från Gran Canaria när det plingade till i telefonen med SMS om årets sista Club tillfälle på ClasO.
Hade spanat in att det skulle finnas enstaka på lager i Borlänge butiken, men när jag väl var på plats gapade hyllan tom, men en hjälpsam tjej på verktygsavdelningen kollade upp saldo på närliggande butiker och såg att Insjön hade 2 på lager och frågade om jag ville att hon skulle ringa upp dit och be dom lägga undan en. 35min senare, med sommardäck i slaskregn, har jag betalat den.. :surprised:
Provade som hastigast idag och den verkar helt ok för priset och färgen. ;)

• Gilla
badtastex och 1 till
  • Laddar…
Packade upp min maskin igår och den verkar onekligen grymt bra. Körde den igår och det jag kom fram till är:
+ chucken går rakt och fint
+ grymt bra elektronisk djupstopp
+ inga mer remmar att kränga på och av
+ skönt med arbetsbelysning
+ designen med permanent bord är ju råsmart, enkelt att fälla ner hela maskinen i en stor arbetsbänk för att få superstabilt borrbord
- som vanligt är lasern knappast ngt för precisionsarbete men det förstod man direkt.

All in all efter ngn timme med maskinen så är det ett riktigt klipp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.