Synd att jag inte förstår tyska så bra.
Det lär ju bli uppståndelse i de tyska bloggarna när GBD nämns upprepade gånger i ett svensk forum och bilder på blåa maskiner florerar. Undrar om Bosch får många samtal om det här *asg*
 
Hej
Ursäkta sent svar. Nej maskinen är ej jordad, (jag har jordfelsbrytare installerad) och samma fel uppstår när jag provat maskinen i andra uttag och hos grannar.
Tänker skicka in den en gång till på garantireparation, med en utförligare beskrivning av felsymtomen.
 
henpett skrev:
Hej
Ursäkta sent svar. Nej maskinen är ej jordad, (jag har jordfelsbrytare installerad) och samma fel uppstår när jag provat maskinen i andra uttag och hos grannar.
Tänker skicka in den en gång till på garantireparation, med en utförligare beskrivning av felsymtomen.
Oj, då låter det riktigt illa och allvarligt, den ska ju i så fall vara dubbelisolerad, det ska inte kunna hända.
Blir det recalls på gång nu, det hade ju inte varit så snyggt för bosch.

Du får hålla oss uppdaterade med vad som händer och framkommer i ärendet!
 
PASwe skrev:
Synd att jag inte förstår tyska så bra.
Det lär ju bli uppståndelse i de tyska bloggarna när GBD nämns upprepade gånger i ett svensk forum och bilder på blåa maskiner florerar. Undrar om Bosch får många samtal om det här *asg*
Hehe..:-D
 
Fick hem en sådan här PBD40 idag. Har bara packat upp, men det ser ut som en trevlig maskin för hobby-verkstan/garaget. Förmodligen bra mycket bättre än att borra på frihand när det gäller att få precision.

Jag köpte även ett Bosch MS80 maskinskruvstycke. Men det medföljde inga fästskruvar. Vad ska man lämpligen använda för skruv till detta för att kunna fästa det i fotplattans spår?
 
Fick en ny maskin istället för den jag skickade in för garantirep, den nya utan anmärkning.
Kolla era maskiner så att ni inte känner att det "killar" när ni lägger handen på pelar röret, obs pröva även att vända kontakten i vägg uttaget...
 
Redigerat:
TS här: var på Hornbach för ett par veckor sedan för att handla några reglar och så gick det som det gick... Men min fru blev glad eftersom hon tycker att jag velat om det här inköpet i två år nu...

Maskinen pryder sin plats i garaget och den gamla står hos en kompis - slutet gott!
 
  • Gilla
jackt och 1 till
  • Laddar…
Slog också till för några veckor sedan, fick den för 2141.10 med prisgarantin på Hornbach. Har använt den några ggr och den har funkat bra. Så det känns som ett bra köp.
 
Välkommen i klubben! Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att det kommer en blå :)
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
johan2 skrev:
Någon som har hört nått om den mytomspunna blåa maskinen?
Och är det någon som har provat denna? [länk]
Synd att borrdjupet endast är 40mm och en sån liten chuck.
Kan det gå att byta chucken mot en större? Hur mycket tror ni maskinen pallar?
Blåa...? :eek:
 
FredrikR skrev:
Blåa...? :eek:
Ja visst, se inlägg #75 här!
 
thomasx skrev:
Ja visst, se inlägg #75 här!
Jaja den photos... mystiska du postade.. :)
 
Ja, den måste blivit försenad för en har ju inte synts till i butikerna ännu ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.