Måste man ringa supporten för att få den återställd??? Min fungerade mycket bra innan, nu är den helt värdelös då den behöver passning vid varje klipptillfälle pga att den ställer sig mot ett träd. De borde ju skicka uppdatering till alla!
 
windy223 skrev:
Jag fick igår meddelande om att en ny uppdatering installerades och efter det är det build 0647.1043 mot tidigare 0728.1043
Det bör innebära att de backat till en äldre version som inte har problemet med att hitta hinder som ska avlägsnas överallt.
Riktigt uselt är det dock att det ska behövas 3-4 veckor mitt i klippsäsongen innan BOSCH åtgärdar ett problem de själva orsakat, att backa tillbaka till en äldre fungerande mjukvaruversion borde de ha kunnat lösa inom 24 timmar från att problemet blev känt.
Vår klippare pajade efter minder än två månader förra sommaren...den stod bara och vickade på linan. Sen tog det Bosch 2 månader innan vi fick en helt ny då dom, enligt återförsäljaren, hade slut på klippare. Så halva sommaren fick vi klippa själva i stället för att "njuta" av en helautomatisk robotklippare.

Den här sommaren har fram till den här katastrofen fungerat hyfsat...fast åka på semester och tro att den klarar att klippa utan hjälp...det funkar inte. När vi åkte bort på en 3 dagars tur så tog det ~2 timmar innan den kört fast.

Vi har som sagt också fått samma "lösning" nu. Har mailat supporten och frågat om det är ett "skämt". Sen funderar jag allvarligt på att kräva pengarna tillbaka. Till och med grannarnas Worx som kostar hälften så mycket fungerar bättre än den här.

PS: Skulle ha gått på den gamla lärdomen...gröna Bosch är skit, blåa Bosch är kanon... DS.
 
En annan sak jag märkte med den senaste uppdateringen (den som är helknas) var att den började "klättra" på hinder ibland. Dvs. när den stött på ett hinder som den tidigare bara "studsat" bort från så verkade den försöka hitta andra bägare men tillslut så körde den bara på och fastnade/stannade. För ett par hinder på vår tomt som den tidigare klarat har den flera gånger klättrat upp på och blivit hängande.
 
Gråärlan skrev:
Måste man ringa supporten för att få den återställd??? Min fungerade mycket bra innan, nu är den helt värdelös då den behöver passning vid varje klipptillfälle pga att den ställer sig mot ett träd. De borde ju skicka uppdatering till alla!
Ja, du måste ringa eller maila dom. Det går inte att backa mjukvaran själv. Det är Bosch som styr och ställer över din klippare :/
 
Jojo, det förstår jag. Men tror de att nån vill ha den nya mjukvaran... de lär väl ha fattat att de måste backa den för alla i ett utskick. Eller de kanske tycker det är kul att babbla i telefon...
 
Tja, det är ju bara ett "begränsat" antal som har problem... 🙄
 
Ok, nu har min "Robbe" fått en "ny" mjukvara installerad. Det är "647" som andra har fått här efter att de klagat, ska bli spännande att se om den klarar av att göra jobbet nu! Ni som fått klipparen uppdaterad efter klagomål, har den skött sig efyer det?
 
Tja, den fungerar "bättre" iaf...den förra versionen var en katastrof!!!

Vi har haft lite dåligt väder men den klippte i lördags och söndags utan att vi behövde "rycka ut". Men den hade lite problem med den här versionen förut oxå så det är lite tidigt att säga än.
 
  • Gilla
Gråärlan
  • Laddar…
Jag har inte klagat eller varit i kontakt med supporten öht, men likväl så blir min Connect "nedgraderad" just nu...

Så att det bara skulle vara vissa som får tillbaka 647 stämmer inte.

Uppdateringsskärm som visar 0% framsteg, aktuell version 00728 och uppdateringsversion 00647.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Eriksgatan
M J skrev:
Jag har inte klagat eller varit i kontakt med supporten öht, men likväl så blir min Connect "nedgraderad" just nu...
Så att det bara skulle vara vissa som får tillbaka 647 stämmer inte.
Och när jag var i kontakt med supporten för ca 1 vecka sedan fick jag svaret att de har upphört med att nedgradera klippare efter klagomål p.g.a. att de var så nära att ha klart en uppgradering som skulle fixa problemen. Jag skulle hålla ut och fortsätta övervaka klipparen och bära den till laddstationen efter varje klippcykel den missar den fram till dess. Uppgraderingen skulle ju komma vilken dag som helst. Så mycket var alltså det löftet värt...

Enbart i eftermiddag har jag hittills hämtat en helt urladdad klippare på tomten tre gånger och då kom jag hem först vid 14-tiden. Jag noterar också att trots att jag låter den få klippa varje dag i över 12 h/dygn (minus pauserna för hämtning/laddning) så har den trots ett antal förmodat fullbordade cykler de senaste 4 dagarna ändå konsekvent undvikit att klippa vissa partier. Men enligt kartan (när jag ovanligt nog lyckades få fram den för första gången på någon vecka) så skall det vara klippt där! Det blir även spår mellan klippraderna så överlappningen verkar också fela och ta för långa parallellsteg. Någon annan med liknade symptom på sin Connect?

Gräsmattan har fått spår längs kanterna där klipparen efter att missa laddstationen går runt om och om igen och som är så djupa att jag nu tvingats höja klippinställningen från 5 till 6 för annars slår knivarna i marken. Så Bosch har inte enbart saboterat min egendom (klipparen) genom att bryta sig in i mjukvaran och förstöra den, de har även lyckats programmera om den till att förstöra min mark. Bosch Lawn Terminator vore ett mer passande namn...:cool:
 
Jag ringde aldrig och klagade, fick nedgraderingen ändå och nu har den skött sig utmärkt efter det. Måtte de noga testa den kommande uppgraderingen om de nu inte kommer att hålla sig till nuvarande nedgradering. Vill inte vara med om tidigare dynga till uppgradering en gång till.
 
Förhoppningsvis så har dom lärt sig något av den här "katastrofen"...men om den fortsätter att strula så kommer jag att göra mitt yttersta för att kräva pengarna tillbaka.

Jag slog över vår till "smart" klippning när den blev nedgraderad och nu verkar den inte klippa alls. Visst, det regnar lite då och då men idag har det varit strålande sol hela dagen, men inte har den klippt för det...blir nog till att köra den manuellt i morgon igen som jag fick göra förra helgen. Dock funkade den ganska bra då, bara en gång som den kört fast (peppar, peppar).
 
Jag skickade in min klippare till service i Danmark via Jula i tisdags för två veckor sedan. Den kom tillbaka i onsdags. De hade bytt framhjul, joystick och datorenhet.
Dock samma mjukvara som innan...

Min var också hopplös på att inte hitta hem innan jag skickade in den. Jag märkte också av att den kört mer via kanterna, det blir väl lite så när den stannar och måste hitta sin position igen.

Vi får se hur det utvecklar sig. Nu har den ju lite att jobba ikapp om man säger så. Några stopp har det redan blivit, men gräset är ju vi högt nu.
 
Tycker lite synd om alla er som har ständiga problem med roboten.

Kör själv med en Automower 330x sedan 2015, faktiskt aldrig något problem, bara går och går i ur och skur.
 
Jo så e det. Jämför jag den R40Li som jag installerade på ena gräsmattan midsommar 2013 & den första Indegon som jag installerade på andra gräsmattan i april samma år, så har R40Li varit underhållsfri, bara bytt knivblad någon gång. Indegon har jag fått utbytt 7 gånger + en service som innebar att de bytte i det närmaste allt utom skalet. Sen är tillförlitligheten låg, t.ex. med att den vänder utanför slingan & då ofta fastnar. Hade det inte varit för detta otyg, så hade den nog varit ganska okej numera. När Indegon väl fungerar så gör den ett effektivt & bra jobb. Genom åren har hårdvaran förbättrats, men har fortfarande en bit kvar till där den borde vara. Rent IT-tekniskt är Connect modellen häftig. Men det är ändå svårt (som jag ser det) att i nuläget rekommendera någon att köpa denna klippare, speciellt p.g.a. den låga "set it & forget it" tillförlitligheten.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.