mawi mawi skrev:
Sedan när jag satte ihop den och startade, vill den inte gå igång ordentligt. Den bootar, visar startskärm "bosch" bla-bla, sedan stänger den ner sig och skärmen helt utan felmeddelande.
Kom du ihåg att koppla in den stora röda nödstoppsknappen? Det vill säga koppla ihop de små kontakterna efter att skalet har lyfts på. Vet av egen erfarenhet att det är lätt att missa detta…
 
  • Gilla
Segepe och 1 till
  • Laddar…
WALL-E WALL-E skrev:
Kom du ihåg att koppla in den stora röda nödstoppsknappen? Det vill säga koppla ihop de små kontakterna efter att skalet har lyfts på. Vet av egen erfarenhet att det är lätt att missa detta…
Duh, det var så enkelt. Tack! Ibland behöver man enkla påminnelser. En har ju varit på och demonterat den där bosch indego ett antal gånger, men nu hade jag glömt att vrida om den röda nyckeln... Så nu gick den igen.... Kul! ett tag så det ok ut, men den låter trött och jag hör hur knivarna går.

Men sen efter ett tag... kommer det igen: "215 skärverksfel"

Här är en video av hur den ser ut när den tröttar sig fram, innan 215 kommer igen:

 
Redigerat:
Liten uppdatering. Tog en ny kik idag bara för att.
1.) Motorn och skivan rör sig lätt - Jag tycker de rör sig lätt iaf.
2.) Kollade kontakterna igen, de ser helt nya ut.

Annars får jag se om bosch kanske kan serva den...

69tidJQyCq6-fTdLqLP9Ttytz6cYTfk_2D66CJeoh3QVi0kFpcjiQBaCl_SPUH-TRIkgtH34J4vCWnn31SIceyNdrZ4cgbP6yxqLkc5j6z-bmBsQ0qEZtPnYMMRVjx_Ufx_4EafyJtX2S2OZOTo3BfY8962XqqPj7f6yrJxBjTJuW645mpaDJ9-xEyEV5qLIKzU5nBTVWFwYVqdOlEWviPyywsDhd_fkUl47sErZqwix2sOvKHAVo_4kxcNxa1_IVRyyELkU65VAp5_2epohnlynPRJo8o-X2w0p1iw1QpwPc8kDjlVgiYoXjMCEr8IL0NUU49QdYPO2tftCRCCQtX5eerUsPdvW_morqoVEHJLb5wPZbpBNTIkb_E7slyfQcntKn_1jx95btIxp3YNp8fgdsdbkV0afxuDZcNLfOej-87_WvEFW27GJ5_yQmjX3aOFlrDk3RcJbkTsGevrrxuoHRenmitvDpRI_GyTA6cZCcVQwUBLSGbX069a2g1bBC9ZnHdH1slD5j-R9NKSivLAj5vbiyaTQ9lxAMVZ5zOLzFpRCmJHSaA1tLaeEFHuL_g-m7duv7t-3xmv1yZFXACiwtDPd3iTRphaungAa6pBZ060yiLgqzVrBOvQcBIBlnjj1sBMEa5Aj4iPulCz4T6QRJxgBqZHgfgE_1Qj1msG3DyOQRk5YCfp8I7Uu3qNCHANghyrN90PosJZwi3pCVQwZ8zCDrB_1DBEjN8eFdViG9lXOkrGCVVEIBEJX643zB9soY-w0-x-Nz4eWl9m4ebMr_oXI_yWARjg4=w1652-h929-no
 
it-snubben it-snubben skrev:
Jag är intresserad av den.

Ladddstation+Chassit (med hjul- och klipparmotorer). Dvs tom på det mesta i elektronikväg.

Styrkort kan du sälja till annan intressent :)
Lat som man är så har detta blivit liggande, nu ska klippare och ladsstationer bort.

Den som räcker upp handen får hela rasket, för avhämtning i Täby.

En symboliskt summa till Barncancerfonden i utbyte tycker jag känns bra.
 
  • Gilla
lilytwig
  • Laddar…
P PurreP skrev:
Lat som man är så har detta blivit liggande, nu ska klippare och ladsstationer bort.

Den som räcker upp handen får hela rasket, för avhämtning i Täby.

En symboliskt summa till Barncancerfonden i utbyte tycker jag känns bra.
Räcker upp handen här...
 
  • Gilla
lilytwig
  • Laddar…
it-snubben it-snubben skrev:
Räcker upp handen här...
Toppen, kontakta mig i PM så löser vi det
 
Om du har mer än en laddstation så är jag spekulant på en sådan. Åskan tog min för ett tag sedan. Klipparen är jag nöjd med.
 
L LennartN skrev:
Om du har mer än en laddstation så är jag spekulant på en sådan. Åskan tog min för ett tag sedan. Klipparen är jag nöjd med.
Jag har två stationer men vet inte status på nr 2, klipparen kom med ett husköp förra året.
 
Hej,
Vi har bestämt oss för att pensionera vår Indego.
Misstänker att det är batteriet som behöver bytas.
Den gick hela sommaren förra året men slutade fungera under hösten.
Vi ger bort den som reservdelsmaskin eller om nån vill ge sig på att byta batteri.
Inkl klippare, laddstation och nätaggregat.
Precis som PurreP kan man få skänka en symbolisk summa till Barncancerfonden.
Skickas ej utan hämtas på plats.
Finns i Göteborg.
 
  • Älska
David Wallin
  • Laddar…
P PurreP skrev:
Lat som man är så har detta blivit liggande, nu ska klippare och ladsstationer bort.

Den som räcker upp handen får hela rasket, för avhämtning i Täby.

En symboliskt summa till Barncancerfonden i utbyte tycker jag känns bra.
Livet kom i vägen för att skänka bort min Indego i höstas, är det någon som är sugen på att plocka upp stationer och klippare så är det fritt fram att skicka ett PM...
 
P PurreP skrev:
Livet kom i vägen för att skänka bort min Indego i höstas, är det någon som är sugen på att plocka upp stationer och klippare så är det fritt fram att skicka ett PM...
Upp
 
Det är nog dags för en ny klippare till slut. I år tog det lång tid att få fart på klippningen för att jag skulle utöka gräsmattan. När allt var klart och jag hade kollat att slingan var Ok så upptäckte jag att displayen är helt död.
Finns det något vettigt alternativ som inte är allt för dyrt och helst inte behöver något underhåll.
Indegon har varit fantastisk. I princip allting original sedan många år.
De sintrade knivarna är ju i princip outslitliga.

Kollade på Worx 1000 - har fått 3,5 av 5 i betyg.
Någon annan hade 5 i betyg - men enbart ett omdöme.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Då var det dax för min maskin att strula {igen).
Först klagade den på trådriktning med lite hjälp från mig genom att dra den lite bakåt så stack den iväg. Fast klippte inget utan åkte runt och bekräftade mest. Snurrade runt 360 grader varje gång den hittade tråden och studsade iväg random tills den hittade tråden igen. Så jag tog isär den å gjorde rent (vilket verkligen behövdes), fabriksåterställde den och in i ladd stationen igen. Ingen signal från begränsningtråden kontrollera bas station och slinga.
Jag fick maskinen uppgraderad för ca 3 år sedan i goodwill så nu borde det väl vara laddstationen som strular, eller? Den fick jag bytt 2016
 
C Christer Lorentzen skrev:
Då var det dax för min maskin att strula {igen).
Först klagade den på trådriktning med lite hjälp från mig genom att dra den lite bakåt så stack den iväg. Fast klippte inget utan åkte runt och bekräftade mest. Snurrade runt 360 grader varje gång den hittade tråden och studsade iväg random tills den hittade tråden igen. Så jag tog isär den å gjorde rent (vilket verkligen behövdes), fabriksåterställde den och in i ladd stationen igen. Ingen signal från begränsningtråden kontrollera bas station och slinga.
Jag fick maskinen uppgraderad för ca 3 år sedan i goodwill så nu borde det väl vara laddstationen som strular, eller? Den fick jag bytt 2016
Felmeddelanden från Indegon är inte alltid logiska. Har inget bra tips, men jag skulle kolla att magneten i fronten inte trillat bort när du gjorde rent. Om du kopplat bort sensorkortet under rengöringen så skulle jag kolla att kontakterna är rena. (Spraya 5-56).
Kolla slingan. Det ska vara några få ohm. Göra basstationen spänningslös en stund och prova igen.
Både jag och grannen har haft våra 12 år nu och visst har de viss benägenhet att strula då och då.
En annan granne kör Gardena. Den går problemfritt och tyst, men det tar ju 3-4 ggr längre tid att klippa och det blir inte lika snyggt som med Indego.
 
lilytwig lilytwig skrev:
Felmeddelanden från Indegon är inte alltid logiska. Har inget bra tips, men jag skulle kolla att magneten i fronten inte trillat bort när du gjorde rent. Om du kopplat bort sensorkortet under rengöringen så skulle jag kolla att kontakterna är rena. (Spraya 5-56).
Kolla slingan. Det ska vara några få ohm. Göra basstationen spänningslös en stund och prova igen.
Både jag och grannen har haft våra 12 år nu och visst har de viss benägenhet att strula då och då.
En annan granne kör Gardena. Den går problemfritt och tyst, men det tar ju 3-4 ggr längre tid att klippa och det blir inte lika snyggt som med Indego.
Jag har inte öppnat själva Maskinen utan bara tagit av kåpan och gjort rent. Magneten sitter den i kåpan eller i själva maskinen? Efter senaste gången den var inne så har de rundat torxen så jag kan inte öppna maskinen. Där emot så skruvade jag loss tornet på laddstationen för att kolla så inte kretskortet bränt, kanske något där som kan strula?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.