Jag vet inte, jag fick ingen servicerapport (Bauhaus behöll troligen den, jag glömde fråga efter den).
 
Dilato skrev:
Jag vet inte, jag fick ingen servicerapport (Bauhaus behöll troligen den, jag glömde fråga efter den).
Fick du tillbaka allt som du skickade in eller hade .t.ex klipparen bytts ?
 
mortimer skrev:
Är det 40 resp. 26 cm som är de invändiga måtten på höjden ?
Det är precis höjden till insidan taket, men den snegående "takstolen" finns under denna höjd den snor 2 cm, om du förstår hur jag menar?
 
Japp, jag förstår. Som jag räknat på nu så blir mina innermått 40 bak i höjd, 32.5 fram och en längd på 85,5, så får man en vinkel på 5 grader som är relativt enkel att använda på ett kapsåg. Och med 2*2" regelverk så får man en en invändig yta för platta på 81cm
 
mortimer skrev:
Fick du tillbaka allt som du skickade in eller hade .t.ex klipparen bytts ?
Inget hade bytts ut vad jag vet, det satt serviceklisterlappar på alla grejerna men klipparens programvara hade uppgraderats.
 
Dilato skrev:
Inget hade bytts ut vad jag vet, det satt serviceklisterlappar på alla grejerna men klipparens programvara hade uppgraderats.
Vilken programvara har du fått ?
 
mortimer skrev:
Vilken programvara har du fått ?
20130611_200802.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag fick ett angenämt svar av kundtjänst idag, dryga 3v efter att jag först skickat maskinen:

Vi har fått meddelande från Bosch att er produkt inte går att laga Och väntar på Bosch för att få ett besked om en ny produkt.

Ha en fortsatt trevlig dag!


Med vänliga hälsningar
Xxxxxxx, Sälj och Kundservice
 
  • Gilla
Martinbj
  • Laddar…
Mortimer, med 32,5 cm fram ska det inte bli några problem för den att få plats! Ser fram emot bilder på ditt bygge sen! :) Jag inser så här i efterhand att jag nog kunna göra sidan som vänder mot trädgården ca. 15 cm längre för att minska risken att den tippar, den verkar backa ut tillräckligt för det. Men den borde tåla en katt på taket ändå.
 
Då borde man ju aldrig släppa ut klipparen när man inte är hemma om det nu skulle börja regna mer än 10 minuter?
Min tappade förresten höger hjul idag men det var bara till att skruva fast igen.

Bosch borde nog lösa det här med uppdateringar, jag skulle tro att dom nog får in en hel del maskiner som skulle behövas uppgraderas, min kör tex alltid 3 varv runt träden samt lämnar en liten sträng mellan klippningarna fast den står på auto, jag har för mig att jag läste tidigare i forumet att det var normalt i början men nu har den ju kört på i några månader.


Dilato skrev:
Det är det i min värld också.

IP X1
Kapslingen exponeras för droppande vatten under 10 minuter med 1 mm/min vattenflöde.

Acceptansvillkoren för IPX1 uppfylls om inget vatten trängt in i sådan mängd eller på sådant ställe att materielens tillfredsställande drift påverkas eller säkerheten äventyras.

Läs mer hos SP
[länk]

 
Får man komma med ett lite positivare inlägg?
Det har varit en fin fredag här jag bor och klipparen har varit ute hela dagen medan jag haft lite överblick från en vindsaltan som fått en ny dörr. Jag har förstås misströstat över klipparens "underliga logik" men i dag har jag sett små spår av att den faktiskt ibland verkar ha en aning om hur den kan ta sig mellan platserna den ska klippa. Förvisso är det ställen klipparen har missat under en veckas klippning men i det stora hela är den faktisk bättre än tre killar i tonåren som skulle delat på klippningen. Jag har till och med varit en sväng på Jula och investerat i en billig batteritrimmer för att även få kanterna någorlunda vettiga. (y)
 
  • Gilla
Martinbj
  • Laddar…
Todde Rask skrev:
Mortimer, med 32,5 cm fram ska det inte bli några problem för den att få plats! Ser fram emot bilder på ditt bygge sen! :) Jag inser så här i efterhand att jag nog kunna göra sidan som vänder mot trädgården ca. 15 cm längre för att minska risken att den tippar, den verkar backa ut tillräckligt för det. Men den borde tåla en katt på taket ändå.
Hur lång har du den sidan idag och vad beräknar du att den skulle kunna vara istället ?
 
dennisson skrev:
Jag fick ett angenämt svar av kundtjänst idag, dryga 3v efter att jag först skickat maskinen:

Vi har fått meddelande från Bosch att er produkt inte går att laga Och väntar på Bosch för att få ett besked om en ny produkt.

Ha en fortsatt trevlig dag!


Med vänliga hälsningar
Xxxxxxx, Sälj och Kundservice
Var det brölande ljudet som föranledde att de inte kunde laga det ?
 
Aktiviteten i tråden verkar ha minskat, många som börjat sin semester troligen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.