H Heidelbeere skrev:
Jag har ställt frågan till SHB.
Det finns gott om andra banker, fråga tex SBAB och Danske bank om Handelsbanken inte vill göra affärer med dig @Heidelbeere

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Inget. Du frågade. Jag svarade.
Förstår inte.
Det har inget med min fråga att göra men du väljer ändå att svara.

Intet Intet skrev:
Som sagt var. -Byt bank!
Kanske inte hjälper, finns väl ingen kreditgivare som garanterar framtida lånelöften?

A AndersS skrev:
Kanske inte hjälper, finns väl ingen kreditgivare som garanterar framtida lånelöften?
Självklart inte. Men andra kanske inte av princip ratar pensionärer rakt av.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag tycker att ni borde öka amorteringen och försöka få privatbostaden skuldfri, man vet inget om morgondagen och dess inkomster och att lämna efter sig en (eller flera) fullt betalda fastigheter till kommande generationer har hitills alltid varit en god ide.

Att som @Krilleman sträva efter skuldfrihet till 50års dagen innebär ju att man kan unna sig ett liv med mindre lönearbete och/eller tidigare pension om man nu inte lånar mer pengar och skaffar fler fastigheter/ hyreshus (som genererar löpande inkomster varenda månad) och möjlighet att erbjuda ungen/ungarna bostad när den dagen kommer.
Ja

A AndersS skrev:
Saknas tillräcklig återbetalnings förmåga vore det väl oetiskt att bevilja kredit tänker jag.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det finns gott om andra banker, fråga tex SBAB och Danske bank om Handelsbanken inte vill göra affärer med dig @Heidelbeere
Nu är jag varken pensionär eller behov av lån.
Ett argument för att amortering när en viss skuldsättning är uppnådd urholkar kapital och bör minimeras/avslutas.

H Heidelbeere skrev:
Förstår inte.
Det har inget med min fråga att göra men du väljer ändå att svara.
Du är nummer två som förvägras lån som pensionär. Därför -som sagt var".

H Heidelbeere skrev:
Ett argument för att amortering när en viss skuldsättning är uppnådd urholkar kapital och bör minimeras/avslutas.
Det där är lite svårt att förstå, kan du förklara?

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
H Heidelbeere skrev:
Nu är jag varken pensionär eller behov av lån.
Och utifrån det har du redan idag fått ett trogtvid nej av den bank du använder.
Nejdu, du drar bara egenpåhittade skrönor.😃
Men återkom som du noterade tidigare när du tar ut pension, eller blir "äldre" och med fakta så får vi se.
Eller så trollar du med påhittat.

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Och utifrån det har du redan idag fått ett trogtvid nej av den bank du använder.
Nejdu, du drar bara egenpåhittade skrönor.😃
Men återkom som du noterade tidigare när du tar ut pension, eller blir "äldre" och med fakta så får vi se.
Eller så trollar du med påhittat.
Trogtvid?
Jag ställde en hypotetisk fråga till bankpersonen.
Inkomst av tjänst är det som SHB använder sig av.

Intet Intet skrev:
Du är nummer två som förvägras lån som pensionär. Därför -som sagt var".
Jag är varken pensionär eller behöver lån.
Hypotetisk frågeställning till min bank.
Som sagt var då?

F fribygg skrev:
Det där är lite svårt att förstå, kan du förklara?
Nejdu, du drar bara egenpåhittade skrönor.

H Heidelbeere skrev:
Nejdu, du drar bara egenpåhittade skrönor.
Kan du inte förklara vad du menar kan iaf inte jag hjälpa dig och jag tror att du får svårt att få hjälp på detta forum.

F fribygg skrev:
Kan du inte förklara vad du menar kan iaf inte jag hjälpa dig och jag tror att du får svårt att få hjälp på detta forum.
Jag är helt övertygad om att du inte kan hjälpa mig och det är faktiskt inte något jag behöver.
Läs mina inlägg och ta till dig innehållet.
Vad betyder Trogtvid?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.