109 179 läst · 922 svar
109k läst
922 svar
Borde vi sluta amortera?
This.S Sthlm_ skrev:
Man får ju dessutom sämre ränta med lägre belångsgrad. Bättre att köpa en billig indexfond sen kan ni betala av lånet och ha extra kvar om några år.
https://rikatillsammans.se/amortera...relse-av-att-investera-eller-amortera-bol-net
https://rikatillsammans.se/forum/search?context=topic&context_id=77246&q=Amortera &skip_context=true
Redigerat:
Y och 3 är volymbilar, massproduktion och lägre tillverkningskostnader. Samtidigt anpassar Tesla priserna på dessa så den rabatten dom ges på räntan tas ut på försäljningspriset.Svensson tror på att denne får en bra deal medan Tesla gnuggar händerna. En S på 1MSEK+ med 20% kontant skulle innebära en väldigt stor kostnad med ränterabatt och de säljer redan så få så de skulle inte ge önskad effekt och behöva ta ut ett högre pris.A atomlab skrev:
Priset på bilen, betala mera med lockpris på ränta.A atomlab skrev:
Alternativ är lägre pris på bilen men då försvinner ett "säljargument", det är ju klassiskt för att inte behöva aänka pris då lägger man till "kostnadsfria tillägg" som annars kostar xxxxx kronor. Är ju inget nytt.😃
Men det går ju ingen på😉🤣
Jo med S kostar ju nästan dubbla mot en Y 798000 mot 1553800 på den jag iaf specade upp.A AndersS skrev:
Oavsett så är 0,74% bra speciellt när det även var på företagsleasing.
Beror ju på priset, om man har ett "överpris" kan man rabattera på olika sätt. Sedan kanske köpare inte uppfattar eller det omöjliga att veta som är produktionskostnad och marginal. Har alltid varit så historiskt.A atomlab skrev:
Även med låg ränta så är det en dyr prestigebil som skall betalas till fullo och som tappar hundratusentals kronor i värde de första åren.... Min fyrhjulsdrivna arbetshäst från 2014 har kostat mig ca 4000 i månaden inklusive drivmedel och blir bara billigare med åren
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 366 inlägg
Du verkar sakna en kolumn i redovisningen?D Dilato skrev:
Eller så räknar din snurra fel?
Apapap! Inte mörka abonnemangsavgifter
Ex avlopp; 243*12 = 2916, inte 2919?
243,25 avrundat till kronor blir 3 kronor per år fel på kolumnen månad, men blir rätt på kolumnen år😀R Robin Lindberg skrev:
Jag betalar 60% av full avgift på avloppet eftersom jag har eget vatten, därför tillkommer inget abbonemang.
Det är på tre år.Unikt namn skrev:
Med tanke på att upplägget är med rejält restvärde skulle jag vara försiktig, handlare tar knappt i begagnade teslor.