92 910 läst · 963 svar
93k läst
963 svar
Börsen svajar - hur tänker och agerar ni?
Ja o som vanligt önskar man att man vågade köpa för mer, köpte mina betydligt senare så bara upp 60% än. Men om Sverige ska gå från att lägga 0.8% av BNP på försvaret till 2.0% för Nato målet så finns det nog utrymme för fortsatt tillväxt en bra tid framöver. Att köpa hemlagat är ju en god garanti för tillgänglighet i kris och blir ju ett sätt att omfördela budget till att skapa mervärde i landet kontra skicka budgeten utomlands. Sedan har vi ju en billig krona vilket gör att det är bra rabatt för export.nino skrev:
Ja visst är det så man skulle köpt mycket mer, men det är grabbens konto så jag är nöjdT TypRätt skrev:Ja o som vanligt önskar man att man vågade köpa för mer, köpte mina betydligt senare så bara upp 60% än. Men om Sverige ska gå från att lägga 0.8% av BNP på försvaret till 2.0% för Nato målet så finns det nog utrymme för fortsatt tillväxt en bra tid framöver. Att köpa hemlagat är ju en god garanti för tillgänglighet i kris och blir ju ett sätt att omfördela budget till att skapa mervärde i landet kontra skicka budgeten utomlands. Sedan har vi ju en billig krona vilket gör att det är bra rabatt för export.
Denna är jag rätt nöjd med för närvarande, har dock haft dem i flera år och det har inte alltid varit solsken. Tyvärr inte i ISK, då de blev avnoterade från Nasdaq ett tag och onoterade aktier får man inte ha i ISK så då flyttades innehavet till vanlig depå vilket är lite surt nu.nino skrev:
Men en svala gör ingen sommar, skall man tjäna pengar över tid är det riskhantering som är det väsentliga inte att man råkar hitta en placering som går bra.
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Den svaga kronan har bidragit lite misstänker jagmnils skrev:Denna är jag rätt nöjd med för närvarande, har dock haft dem i flera år och det har inte alltid varit solsken. Tyvärr inte i ISK, då de blev avnoterade från Nasdaq ett tag och onoterade aktier får man inte ha i ISK så då flyttades innehavet till vanlig depå vilket är lite surt nu.
[bild]
Men en svala gör ingen sommar, skall man tjäna pengar över tid är det riskhantering som är det väsentliga inte att man råkar hitta en placering som går bra.
Snyggt! Hur länge har du haft den och har du fyllt på under resans gång? Kallas väl "tenbagger".mnils skrev:Denna är jag rätt nöjd med för närvarande, har dock haft dem i flera år och det har inte alltid varit solsken. Tyvärr inte i ISK, då de blev avnoterade från Nasdaq ett tag och onoterade aktier får man inte ha i ISK så då flyttades innehavet till vanlig depå vilket är lite surt nu.
[bild]
Intressant om någon annan har aktie som 10-dubblats?
Swedbank obligation 12% per år under 3år. Balder obligation 16% per år under 3år. Om jag inte minns fel.
Enligt antiloop poddavsnitt 113, har tyvärr svårt att fatta exakt vilken specifik obligation att köpa men någon annan är kanske bättre att länka?
Enligt antiloop poddavsnitt 113, har tyvärr svårt att fatta exakt vilken specifik obligation att köpa men någon annan är kanske bättre att länka?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 955 inlägg
Företagsobligationer handlas ofta i poster om 2 mkr. Bostadsobligationer vet jag faktiskt inte, jag sitter och tittar på ResBanks med lösen 2033, ger 8,5% i yield just nu.
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg