M Markarbetaren skrev:
Waystream passerade 100-lappen idag men vände sedan ned lite på em och vi ligger på +45% YTD.
Riktigt roligt när man lyckas hitta bolag på dom mindre listorna som drar iväg.
Inte lika roligt idag :)

• Gilla
Taxture
  • Laddar…
M
X xLnT skrev:
Inte lika roligt idag :)
Nej det är märkligt att man aldrig kan hitta en aktie som har en linjärt stigande lutning:thinking:

• Haha
  • Gilla
Taxture och 1 till
  • Laddar…
Första stabila bolaget som gett 100% blev det idag åt mig. Saab

Rätt nöjd att jag köpte den utan rekommendation eller så, tänkte att dom borde gå bra med tanke på Ukraina kriget.

• Gilla
guggen och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:

Rätt nöjd att jag köpte den utan rekommendation eller så, tänkte att dom borde gå bra med tanke på Ukraina kriget.
Ja o som vanligt önskar man att man vågade köpa för mer, köpte mina betydligt senare så bara upp 60% än. Men om Sverige ska gå från att lägga 0.8% av BNP på försvaret till 2.0% för Nato målet så finns det nog utrymme för fortsatt tillväxt en bra tid framöver. Att köpa hemlagat är ju en god garanti för tillgänglighet i kris och blir ju ett sätt att omfördela budget till att skapa mervärde i landet kontra skicka budgeten utomlands. Sedan har vi ju en billig krona vilket gör att det är bra rabatt för export.

• Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Ja o som vanligt önskar man att man vågade köpa för mer, köpte mina betydligt senare så bara upp 60% än. Men om Sverige ska gå från att lägga 0.8% av BNP på försvaret till 2.0% för Nato målet så finns det nog utrymme för fortsatt tillväxt en bra tid framöver. Att köpa hemlagat är ju en god garanti för tillgänglighet i kris och blir ju ett sätt att omfördela budget till att skapa mervärde i landet kontra skicka budgeten utomlands. Sedan har vi ju en billig krona vilket gör att det är bra rabatt för export.
Ja visst är det så man skulle köpt mycket mer, men det är grabbens konto så jag är nöjd

A
nino nino skrev:
Denna är jag rätt nöjd med för närvarande, har dock haft dem i flera år och det har inte alltid varit solsken. Tyvärr inte i ISK, då de blev avnoterade från Nasdaq ett tag och onoterade aktier får man inte ha i ISK så då flyttades innehavet till vanlig depå vilket är lite surt nu.
Aktieportfölj gränssnitt med tabell över en aktie, visar betydande avkastning på över tusen procent.

Men en svala gör ingen sommar, skall man tjäna pengar över tid är det riskhantering som är det väsentliga inte att man råkar hitta en placering som går bra.

• Gilla
  • Wow
sysmali och 2 till
  • Laddar…
M
mnils skrev:
Denna är jag rätt nöjd med för närvarande, har dock haft dem i flera år och det har inte alltid varit solsken. Tyvärr inte i ISK, då de blev avnoterade från Nasdaq ett tag och onoterade aktier får man inte ha i ISK så då flyttades innehavet till vanlig depå vilket är lite surt nu.
[bild]

Men en svala gör ingen sommar, skall man tjäna pengar över tid är det riskhantering som är det väsentliga inte att man råkar hitta en placering som går bra.
Den svaga kronan har bidragit lite misstänker jag(y)

sysmali
mnils skrev:
[bild]

Snyggt! Hur länge har du haft den och har du fyllt på under resans gång? Kallas väl "tenbagger".

Intressant om någon annan har aktie som 10-dubblats?

Swedbank obligation 12% per år under 3år. Balder obligation 16% per år under 3år. Om jag inte minns fel.

Enligt antiloop poddavsnitt 113, har tyvärr svårt att fatta exakt vilken specifik obligation att köpa men någon annan är kanske bättre att länka? :)

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Företagsobligationer handlas ofta i poster om 2 mkr. Bostadsobligationer vet jag faktiskt inte, jag sitter och tittar på ResBanks med lösen 2033, ger 8,5% i yield just nu.

• Gilla
Danne_83
  • Laddar…
M
nino nino skrev:
Jäkligt lätt att vara efterklok :)

Vad tror ni om Volvo Cars?
Funderar på att köpa om den går ner till ca 40, kanske inte omöjligt med tanke på läget i Kina
Blev det några Volvo? Vart nere och nosat på 40-nivån.

M Markarbetaren skrev:
Blev det några Volvo? Vart nere och nosat på 40-nivån.
Nej jag har inte varit så aktiv

Waystream har ju inte gått så bra :crysmile:

M
X xLnT skrev:
Waystream har ju inte gått så bra :crysmile:
Nej 160% på 1 år är inte mycket att hänga i granen..

M Markarbetaren skrev:
Nej 160% på 1 år är inte mycket att hänga i granen..
Beror ju på när man köpte ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.