AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan de inte bara skicka in Rambo och lönnmörda Putin
Misstänker att Generalerna som sitter på ICBM erna har ett protokoll som säger att de ska trycka på knappen om så skulle ske. Annars är det en god idé(y)

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Fin start på börsen idag. Kan de inte bara skicka in Rambo och lönnmörda Putin
Du får väl köpa Bofors-aktier.:p

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
B b8q skrev:
Du får väl köpa Bofors-aktier.:p

BAE Systems har ju gått rätt bra senaste månaden. Men rätt halvskakig annars :p

• Gilla
Chomp_Shark
  • Laddar…
M
Fin start på börsen idag. Kan de inte bara skicka in Rambo och lönnmörda Putin
Ibland undrar man om det är en medveten strategi av makthavarna. Ryska börsen var ner som mest typ 10% idag. Finns mycket deg att tjäna för en miljardär om man kan påverka hela världens börser. Långsökt kanske men vi minns ju hur det svängde mellan Trumps uttalanden.

Köper i vanlig ordning. Letar febrilt efter bra företag att ta in med take på ryssland-ukraina.

2014 fick invisio leda vägen pga krim och kan tänka mig att något liknande kan slå väl ut igen.

M
sysmali sysmali skrev:
Sant. Men ser liksom ingen konkurrens till Microsoft. Har svårt att tro att någon annan spelare (möjligtvis google)? ska ta marknadsandelar av t.ex. office365. Kanske inte samma utveckling för MS de kommande 5 åren (355%), jag skulle vara nöjd med 100% på 5 år ;)

Samma sak egentligen med apple (400% på 5 år), många är så inne i deras ekosystem att man "orkar" byta. Framför allt inte när produkterna gör vad man önskar.

Nvidia tror jag på nu när AI trendar.
nja det var mer teams t ex jag tänkte på, samma för zoom osv.

var bara ett exempel där jag tycker att techbolagen redan har gjort sin stora vinstökning :)

• Gilla
sysmali och 1 till
  • Laddar…
D
Helt klart. Eller så kommer det en crash :)

[länk]
Det är roligt med dessa tidningar, samma med DI, där kan man i varje nummer hitta en artikel som förespår stor nedgång och en som spår det motsatta, helgarderingar varje dag ger vinst var gång!

• Gilla
  • Haha
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Jag som har SBB bla har inte så roligt...
Gick in precis på toppen, synd att man inte har mer att få in med nu

Galt
Helt klart. Eller så kommer det en crash :)

[länk]

Det som inte får glömmas i sammanhanget är att Harry Dent (den länkade experten) har förutspått 15 av de senaste tre börskrascherna.

• Haha
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Galt Galt skrev:
Det som inte får glömmas i sammanhanget är att Harry Dent (den länkade experten) har förutspått 15 av de senaste tre börskrascherna.
Han har väl lika många missar som träffar :)

• Gilla
ådal och 1 till
  • Laddar…
M
Är det idag tåget stannar några minuter på perrongen så man hinner kliva av några tvivelaktiga positioner innan vi fortsätter resan söderut? Man märker hur sjukt mycket psykologi det ligger i aktier. Även om inte bolag X påverkas i någon omfattning öht. av att Putin skickar en missil in i Ukraina så sänks i princip ALLT av negativa nyheter. Men det är då det uppstår dessa trevliga lägena i bolag som har en historik av att leverera kanonresultat, dom dras ju med ned i ras i form av lägre kurser, men inget har förändrats på sista raden.

• Gilla
guggen
  • Laddar…
M
Köper ni SAS idag?

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Köper ni SAS idag?
Tvekar men onekligen sugen.

M Markarbetaren skrev:
Köper ni SAS idag?
Gör du?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.