A
T ToRy skrev:
Och du fortsätter pådyvla dina meningsmotståndare ord och värderingar som dessa inte använt. Arg, vidrig, höga hästar, och nu blandar du in kapten klänning. Jösses...

Men förklara på vilket sätt det är fel att känna för offret och rätt att känna för brottslingen, det kan du fortfarande inte. Om du i ditt nästa inlägg åtminstone försökte...
Jag föreslår att du läser mina inlägg igen. Tycker det framgår tydligt vad jag menar. Ha en bra dag och försök att inte vara så arg, inte bra för pumpen :crysmile:
 
  • Gilla
perwahlin
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
En veranda som påverkar livsmiljön för kringboende? Däremot kan även ett litet bygglovsfel förhindra framtida ev nya bygglovsansökningar. Men ingen köper väl hus utan att kolla att korrekt bygglov finns?
Ja. Livsmiljö är en korrekt benämning. En miljö där du och dins grannar lever i. Men det är inte viktigt. Det som är viktigt är att följa de regler och lagar som finns och särskilt när det påverkar andra.
 
danniee skrev:
Jag föreslår att du läser mina inlägg igen. Tycker det framgår tydligt vad jag menar. Ha en bra dag och försök att inte vara så arg, inte bra för pumpen :crysmile:
Tycker det framgår tydligt att du inte kan motivera dina egna argument - trots att jag efterfrågat det flera gånger, varför de faller platt.

Och snälla, sluta tala om för mig vilken sinnesstämning jag har. Min pump mår alldeles utmärkt, jag är inte det minsta arg, bara förvånad över hur du kan anklaga andra för att vara översittare och överlägsna, samtidigt som du själv försöker sätta etiketter på folk, medvetet feltolkar deras inlägg och åsikter och rent allmänt är en dryg person som ideligen skrattar åt dina meningsmotståndare.

Jag hade gärna läst dina inlägg igen, men då de saknar all substans och bara består av spydigheter så ser jag inte poängen.
 
A
T ToRy skrev:
Tycker det framgår tydligt att du inte kan motivera dina egna argument - trots att jag efterfrågat det flera gånger, varför de faller platt.

Och snälla, sluta tala om för mig vilken sinnesstämning jag har. Min pump mår alldeles utmärkt, jag är inte det minsta arg, bara förvånad över hur du kan anklaga andra för att vara översittare och överlägsna, samtidigt som du själv försöker sätta etiketter på folk, medvetet feltolkar deras inlägg och åsikter och rent allmänt är en dryg person som ideligen skrattar åt dina meningsmotståndare.

Jag hade gärna läst dina inlägg igen, men då de saknar all substans och bara består av spydigheter så ser jag inte poängen.
Jag tycker jag motiverat dom väl, fler gånger om dessutom. Vad är det du inte förstår? :crysmile:
 
Hur du kan tycka det är okej att en byggare skiter i reglerna för att spara en slant och låter en köpare ta de ekonomiska konsekvenserna.
 
A
T ToRy skrev:
Hur du kan tycka det är okej att en byggare skiter i reglerna för att spara en slant och låter en köpare ta de ekonomiska konsekvenserna.
Var skriver jag att jag tycker det är ok? Det är inte mitt fel att du inte förstår vad folk skriver :crysmile:
 
T ToRy skrev:
Tycker det framgår tydligt att du inte kan motivera dina egna argument - trots att jag efterfrågat det flera gånger, varför de faller platt.

Och snälla, sluta tala om för mig vilken sinnesstämning jag har. Min pump mår alldeles utmärkt, jag är inte det minsta arg, bara förvånad över hur du kan anklaga andra för att vara översittare och överlägsna, samtidigt som du själv försöker sätta etiketter på folk, medvetet feltolkar deras inlägg och åsikter och rent allmänt är en dryg person som ideligen skrattar åt dina meningsmotståndare.

Jag hade gärna läst dina inlägg igen, men då de saknar all substans och bara består av spydigheter så ser jag inte poängen.
Om du inte vill läsa andras inlägg igen så är väl det ok.
Men jag skulle nog tycka att du skulle öppna ditt sinne lite o ordentligt läsa igenom dina egna inlägg o sen återkomma med vem som anklagar vem...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
danniee skrev:
Var skriver jag att jag tycker det är ok? Det är inte mitt fel att du inte förstår vad folk skriver :crysmile:
Nej, du har rätt, du skriver inte uttryckligen att det är okej, däremot är du VÄLDIGT tydlig med att TS själv och vi som bryr oss mer om en köpare än om byggaren är vidriga och så vidare. Så antingen tycker du själv att byggaren gör rätt och att köparen får skylla sig själv om denne råkar illa ut, eller så är du inget annat än ett troll.
Du har fortfarande inte besvarat frågan om vad som är fel med att hålla på offret istället för brottslingen.
 
A aunnr1 skrev:
Om du inte vill läsa andras inlägg igen så är väl det ok.
Men jag skulle nog tycka att du skulle öppna ditt sinne lite o ordentligt läsa igenom dina egna inlägg o sen återkomma med vem som anklagar vem...
Det är inte jag som kallar folk vidriga, översittare och så vidare. ;)
 
A
Återigen, anser att jag varit mer än tydlig i min argumenation hela vägen. Du har ju till och med argumenterat emot, men nu plötsligt förstår du ingenting och jag är ett troll och bla bla
 
Det du tydligt argumenterar mot är att vi anser att man ska följa reglerna och inte lämpa över skit på en köpare. Igen, varför är det fel? För det är det du uppenbarligen anser vara ett vidrigt sätt att se på saken. Är frågan svår att förstå?
 
A
T ToRy skrev:
Det du tydligt argumenterar mot är att vi anser att man ska följa reglerna och inte lämpa över skit på en köpare. Igen, varför är det fel? För det är det du uppenbarligen anser vara ett vidrigt sätt att se på saken. Är frågan svår att förstå?
Återigen. Läs om, läs rätt. Shees :crysmile:
 
Besvara frågan istället. Vad är fel i att tycka att reglerna ska följas?

Just nu rapar du bara upp att du tycker du varit tydlig. Det enda du varit tydlig med är :crysmile:. Du hävdar egentligen bara att du inte påstått något alls. Så vad gör du då i tråden? Oooh... vad är det för ord jag söker...? Ah! Trollar...

Svara på frågan eller lägg ner.
 
Redigerat:
A
T ToRy skrev:
Besvara frågan istället. Vad är fel i att tycka att reglerna ska följas?
Besvara frågan istället. När har jag sagt att det är fel att följa regler? :crysmile:
 
Sluta slingra dig. Du kan försöka gömma dig bakom dina luddiga, meningslösa svar hur mycket du vill. Dina kommentarer har varit ogrundade attacker på de som ansett att TS ska anmäla. Om du nu inte tycker det är okej men samtidigt tycker det är okej, då har du ingen åsikt alls, vad gör du då i tråden?
Är du bara här för att käfta är du ett troll. Kommer du inte med något mer substantiellt än undanflykter så får väl det anses vara bevisat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.