499 läst · 7 svar
499 läst
7 svar
Bör man vänta med att köpa reglar tills "säsongens" tryckade kommit?
Är i stånd med att bygga ramen till altanen nu, plats: Skåne. Undrar därför hur det ser ut med virket på brädgårdarna nu. Förutsatt att det är fina och raka reglar, finns det någon anledning att vänta in säsongens nytryckta virke eller går det bra att handla det som finns där? Har ingen riktig koll på hur virket i så fall skulle påverkas eller inte göra det? Måste ju vara folk som bygger med tryckat året om oavsett eller?
är väl optimalt att köpa nu, då det är uttorkat och hittar du raka fina bitar nu är sannolikheten bra mycket större att dom håller sig raka, och givetvis inte krymper ihop.P Peter Eriksson2799 skrev:Är i stånd med att bygga ramen till altanen nu, plats: Skåne. Undrar därför hur det ser ut med virket på brädgårdarna nu. Förutsatt att det är fina och raka reglar, finns det någon anledning att vänta in säsongens nytryckta virke eller går det bra att handla det som finns där? Har ingen riktig koll på hur virket i så fall skulle påverkas eller inte göra det? Måste ju vara folk som bygger med tryckat året om oavsett eller?
Jag är inget proffs på tryckt virke men jag skulle nästan resonera tvärt om. Hellre förra årets som legat till sig en säsong,fortfarande är rakt och fint samt är hyfsat torrt att arbeta med än årets laddning som är dyngsur när man skruvar i det och som sen kan slå sig åt alla håll.P Peter Eriksson2799 skrev:Är i stånd med att bygga ramen till altanen nu, plats: Skåne. Undrar därför hur det ser ut med virket på brädgårdarna nu. Förutsatt att det är fina och raka reglar, finns det någon anledning att vänta in säsongens nytryckta virke eller går det bra att handla det som finns där? Har ingen riktig koll på hur virket i så fall skulle påverkas eller inte göra det? Måste ju vara folk som bygger med tryckat året om oavsett eller?
Haha jag är inte ens skåning men har väl bott här för länge 😬😂
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Takskena duschdraperi utan att borra
Badrum -
Vem anlitar man för att ta bort isolering vind?
Byggmaterial & Byggteknik -
Smart att börja byggprojekt nu, eller ska man vänta till våren?
Byggmaterial & Byggteknik -
Nyborrad brunn, brunt vatten (järn?) i toalettstolarna. Entreprenör råder vänta 3 mån
Vatten & Avlopp -
Hur länge bör kan man förvänta sig att ett lås ska hålla?
Juridik