4 580 läst · 34 svar
5k läst
34 svar
Bör jag köpa mitt eget hus på offentlig auktion?
Utveckla sista stycket….H hempularen skrev:Sedan kanske man bör fråga sig vilken strategi som är bäst för att minimera risken att personen skall göra livet till det utlovade helvetet. Och hur mycket det kan kosta att få tillbaka den där miljonen.
Vilken strategi som är bäst vågar jag inte ge råd om. Att utmana kan trigga en reaktion. Att inte utmana kan tolkas som en svaghet, som också kan trigga. Svårt val.
Personligen lutar jag åt att inte utmana i en trängd situation, det har vid ett tillfälle räddat livet på mig. Men jag visste inte om jag valde rätt. Förrän i efterhand.
Medlem
· Västernorrland
· 11 188 inlägg
Sen vet jag inte varför ts tror att huset kommer att bli förbehållet henne vid en försäljning? Ligger marknadsvärdet på runt 6miljoner så vill det ju till att man har en hel del sparat eller tjänar väldigt bra om man ska ro i land ett sådant köp ensam också.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 785 inlägg
Förbehållet verkar hon väl inte tto att det blir, däremot att hon kan komma att ha råd att köpa det om försäljningen görs på ett sätt som upplevs framtvingat och byråkratiskt snarare än marknadstillvänt. Men det finns förstås även andra som sniffar upp att sådana försäljningar kan ge en bra deal.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 422 inlägg
eller scenariot att TS inte får tillbaka pengarna, någon kommer och budar precis över maxgränsen TS har råd med och det blir en dålig försäljning
Medlem
· Västernorrland
· 11 188 inlägg
jo fast dylika försäljningar görs väl mot öppen marknad? Med mäklare eller så kanske via kronofogdens sidor? Det är ju knappast hemligt att dylika hus läggs ut till försäljning........
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ska köpa sågbord med hjul - tips?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Köpa villa av eget aktiebolag
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vilken ny garagekompressor bör jag köpa?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Kalkbruk eller kalkfog? (var köpa i Göteborgsområdet)?
Byggnadsvård -
Aluminiumprofiler till eget MFT bord. Var köpa?
Verktyg, Maskiner & Fordon