Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Mikael_L
Bra Nimajneb, ett perfekt exempel på ett typiskt troll-inlägg.

Det där bär på alla identifierare på ett troll.
Inlägget siktar på person inte sak.
det handlar inte om ämnet, men så nära det som tidigare skrivits att man inte märker det om man inte är vaksam.
har någon knorr med avsikt att reta upp den/de andra så mycket som möjligt.

Är du också ett troll Nimajneb?
:rolleyes:

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Är du också ett troll Nimajneb?
:rolleyes:
Hmm, hår på kroppen, stora fötter, lång "svans", bor på landet, närsynt.......... Måste fundera på saken. :)

Eller så hade han uppfunnit liknande gångjärn som Blums, men de fick patent först..!

Om man istället för att hacka på folk enbart fokuserar på huvudfrågan om dagens lådor och gångjärn är snyggare än vad dom var för 100år sedan så är inte TS helt fel ute. Men om man däremot har för avsikt att även använda köket så är naturligtvis dagens produkter totalt överlägsna.

För mig är det lite som att jämföra en häst mot en bil. Måste nog medge att dom flesta bilar är fulare än en häst men för den delen finns det ju ingen anledning o sälja bilen o köpa häst istället.... Det fungerar liksom inte i ett modernt samhälle.
Man kan ju däremot skapa sig ett eget samhälle och leva efter dessa värderingar typ som amishfolket gör.
Jag har full respekt för dom och jag är mycket tacksam för att dom är ödmjuka och inte försöker pracka på alla oss andra sina värderingar.

Nimajneb skrev:
Om man istället för att hacka på folk enbart fokuserar på huvudfrågan om dagens lådor och gångjärn är snyggare än vad dom var för 100år sedan så är inte TS helt fel ute. Men om man däremot har för avsikt att även använda köket så är naturligtvis dagens produkter totalt överlägsna.

För mig är det lite som att jämföra en häst mot en bil. Måste nog medge att dom flesta bilar är fulare än en häst men för den delen finns det ju ingen anledning o sälja bilen o köpa häst istället.... Det fungerar liksom inte i ett modernt samhälle.
Man kan ju däremot skapa sig ett eget samhälle och leva efter dessa värderingar typ som amishfolket gör.
Jag har full respekt för dom och jag är mycket tacksam för att dom är ödmjuka och inte försöker pracka på alla oss andra sina värderingar.
Håller med till 100%d^_^b

Thomas Lundquist
Eftersom det är en mycket liten klick som vill ha (och betala) kök med genuin trästomme och äldre beslagslösningar så är inte marknaden så stor för det.
Det behov som finns är täckt med köksleverantörer så vill du ha ditt kök TS, så handla det där.

Däremot är det sug efter moderna kök som är inne i 2000-talet med bra utveckling och nya lösningar mycket tack vare blum och grass bl.a.

Men den lilla klick som inte vill ha det nya får gärna stå och hävda hur bra gamla lösningar är i hörnet men måste samtidigt respektera det nya, dvs utvecklingen som pågår i resten av rummet.

Det är väl alla snickares dröm att få tillverka kök från "ax till limpa" men har man inställningen som TS har, dvs att inte vilja betala för tjänsten så kommer den marknaden försvinna helt.
Dessutom så undrar jag var själva hantverket finns hos dom köksleverantörer TS hänvisar till kontra någon annan "modern" leverantör med lantlig look. Det är väl i båda fall en "arbetare" som slänger i ett stycke trä/ board i en maskin.

När det gäller utbildning så håller jag med TS om att god utbildning ska ge god betalning, men enbart vid vid leverans. Man måste leverera hur än utbildningen ser ut.

Redigerat:
P
Nimajneb skrev:

Mycket väl skrivet....
Kan vi forsätta att diskutera annat istället nu?

Mikael_L
Ja tänk, vi är redan på 4:e sidan av den här skit-tråden ... :x :blushing:

Mikael_L skrev:
Ja tänk, vi är redan på 4:e sidan av den här skit-tråden ... :x :blushing:
Det går inte att låta bli att mata trollen va?:D

subtilis
Ni som skriver "troll" och "skräptråd" etc i era inlägg, har ni inget annat att komma med? Det är trots era invektiv 21 personer som bevakar denna tråd.

Jag ska ta tillbaka en sak: det om svenska hantverkare. Det är bra med utbildat folk, som bryr sig om sitt arbete. Men det har ju varit min poäng hela tiden...

subtilis
esox71 skrev:
Don't feed the troll...
Ursäkta mig, men jag anser att några av de värsta "trollen" är de som börjar skrika om troll så fort det blir en kritisk diskussion. Jfr med "islamofob"- och "rasist"-argumentet. Så fort någon är kritisk mot islam eller migrationspolitik så viner batongerna från PK-konformisterna (PK=politisk korrekthet).

Inom argumentationsanalysen kallas detta sätt att argumentera för "ad hominem". Detta därför att det "skjuter på budbäraren" - dvs. försöker misstänkliggöra personen istället för att diskutera argumentet.

subtilis
Btw. MDF innehåller inget tillsatt klister... Ligninet (Googla ;)) som håller ihop skivorna är detsamma som fanns i träet från början.[/QUOTE]

Lignin=klister. Poängen är att MDF är ett dött material utan träkänsla, "proppfullt med klister". Jag gjorde ingen kemisk analys.

Mikael_L
Är du missnöjd över att ingen högg på ditt sista trollande där den 21 oktober?
Och försöker få igång idiot-diskussionen igen?

Jag skriver alltså egentligen främst till alla andra som läser tråden - begrunda lite över vad för ärende egentligen subtilis har, innan ni börjar mata in nytt bränsle här.

Jag är i alla fall klar här, har betydligt bättre saker att göra i mitt liv. ;)

Den här diskussionen leder ingen vart och därför stänger jag tråden.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.