Ser bra ut:) Beroende på skick såklart. Koordinatobordet är av högsta klass, ser ut som ett demanders fb 101 eller 102, kostar nya runt 20'. Borrskruvstycket har jag inte koll på, men ser rätt rejält ut. Skicket är avgörande helt klart. Är den i fint skick är 12' ett bra pris det med, är den i dåligt skick är 7' kanske inte mer än ett ok pris.

Sen beror det ju på om man har nytta av koordinatbord eller ej, har man inte det är det ju inte vårt så mycket.
 
Skruvstycket är klent men det skall väl duga för hobbybruk.
Koordinatbordet och borrmaskinen är destu proffsigare.
Maskinen har 4 hastigheter skulle jag tro. En omtyckt och bra modell.
Koordinatbordet är helt klart en proffsmodell av det dyrare slaget. Ett sånt där koordinatbord skulle jag gärna vilja ha.

Jag skulle säga att 7000 är ett ganska bra pris om maskin och koordinatbordet är i hyfsat skick. För det priset kan man byta något lager eller en strömbrytare utan att gråta.
Inget superfynd men det ser helt klart prisvärt ut.
 
H heimlaga skrev:
Skruvstycket är klent men det skall väl duga för hobbybruk.
Koordinatbordet och borrmaskinen är destu proffsigare.
Maskinen har 4 hastigheter skulle jag tro. En omtyckt och bra modell.
Koordinatbordet är helt klart en proffsmodell av det dyrare slaget. Ett sånt där koordinatbord skulle jag gärna vilja ha.

Jag skulle säga att 7000 är ett ganska bra pris om maskin och koordinatbordet är i hyfsat skick. För det priset kan man byta något lager eller en strömbrytare utan att gråta.
Inget superfynd men det ser helt klart prisvärt ut.
Vari ligger det klena i skruvstycket? Jag säger inte det är starkt, bara nyfiken på vad det är som gör det klent.

Utsvävning; Om man antar att koordinatbordet är demanders och skruvstycket är från samma tidsera skulle detta också kunna vara demanders, ganska likt dagens variant iaf. http://www.industributiken.se/svenska/holding-tools/vices/demanders-maskinskruvstycke-nr.html
 
Begagnad justersåg Stenbergs i ett garage, kan behöva inspektion men ser lovande ut för köp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man får ju undersöka skick och sådär men kan vara ett bra köp tror jag
 
En inca, undermodell 510 ser det ut som.. så troligen två knivar, icke tersa, men bättre drivsystem för matningen. Sen vet man inte, ibland är det ändå tersa på den modellen. Och drivsystemet för matningen har nackdelen att man får skriva av kåpan för att ändra hastighet. Jag är nöjd med min sån här :) Inca 510 rikt- och planhyvel med matningshastighetsvred, icke tersa knivar, i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
När du växt ur ditt koordinatbord
[länk]
[bild] 40 000 kr
En extruder på änden där....mmmmmm 3D-skrivare
 
siggebo siggebo skrev:
En extruder på änden där....mmmmmm 3D-skrivare
Ja! Och en 10 W laser...
 
Perfekt i hemmaverkstan. En liten felprogramering och fasaden öppnar sig :p
 
Kan detta vara något?

Grön Arboga pelarborrmaskin E-100 med koordinatbord och delningsapparat i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal pelarborrmaskin i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
En kontursåg
Kontursåg placerad på ett verkstadsbord i en garageverkstad med verktyg och förvaringsskåp i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Appropå kombimaskiner
Kombinerad hyvel och vattenrenare till salu för 500 kr, placerad i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.