Kanske inte ett verktyg men bra pris och finns not folk här som kan vara intresserade.. Parti av olika fanerark staplade på garagegolv med prislapp 600 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rikthyveln tycks vara en 20 cm Stenberg. En riktigt toppenbra liten maskin.

Klyvsågen ser ut att vara en Jonsered med lutbart bord. Lutbar klinga är bättre än lutbart bord men jag skulle ändå säga att det är en användbar maskin inom sina begräönsningar.

Svarven och bandsågen vet jag ingenting om..... men pruta litet så har ni en bra rikthyvel med en hyfsad klyvsåg på köpet!
 
Frustrator Frustrator skrev:
Kanske inte ett verktyg men bra pris och finns not folk här som kan vara intresserade..[bild]
Tack för tipset!!! Nu har jag faner för kommande 20 åren:) och billigt var det.
 
Enligt säljaren går inte klingan att vinkla, men i övrigt tror jag det här är en prisvärd såg. Begagnat sågbord i arbetsmiljö med synlig sågklinga och arbetsbänk, inte vinklingsbar enligt text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut som en likadan B-50 jag har. Eller lillebror b-45 :)
 
En fråga till er hyvelconnoisseurer: är denna som nu ligger ute en uppenbart känd modell på hyvel eller bara skräp?

Använd hyvelbänk i ett verkstadssammanhang med sågspån och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nånting i den där dammiga skapelsen fick mig tro det var en Kity och efter lite googlande är jag ganska säker https://images.auctionet.com/uploads/medium_item_654348_ec28e326fa.jpg

Kitys gamla modeller (typ 635 och 636) är vad jag vet ganska OK hyvlar. Den på din bild vet jag inte riktigt vad det är för modell....edit...ser ut som en 635. Baserat på hur den ser ut rent visuellt hade jag nog varit småskeptisk till köp.

edit2. Att den ser någon hemmabyggd ut på baksidan tror jag kan bero på att den är tagen från en Kity kombimaskin https://cdn.klaravik.se/uploads/extrabilder110337_large.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Grön stämborr maskin mot röd vägg med texten "Bortskänkes stämborr maskin" på displayen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal stämborr av grönt metall monterad på en gul platta, utomhus framför röd trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stämborr, kedja. Gratis..fel ände av landet bara..
 
Just i detta fallet behöver du nog inte vara så ledsen. Ser förvisso ut att vara en maskin som kan bli riktigt bra och fin, men kedjestämmborrar är verkligen specialmaskiner som har ett smalt användningsområde. Ska man bara ha en så är det otroligt mycket bättre med en vanlig stämborrmaskin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.