Det var en fantastisk bild i den där annonsen för remdrivna snickerimaskiner! Drömmer mig nästan bort till det snickeriet även om jag inte skulle vilja jobba med maskinerna :)
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
phl phl skrev:
Det var en fantastisk bild i den där annonsen för remdrivna snickerimaskiner! Drömmer mig nästan bort till det snickeriet även om jag inte skulle vilja jobba med maskinerna :)
Håller med, för 100 år sedan var det nog sådär ens våta dröm såg ut.
 
Altendorf F90 panelsåg i verkstad med stor spånsug och trämaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Altendorf F90, med den största spånsug jag någonsin sett. Oklar proviniens, så priset kanske skulle kunna vara lite lägre.
 
Ola C Ola C skrev:
Här var det billig hyvel. Kanske saknas ett anhåll men det kan man sno ihop på egen hand.

[länk][bild]
Åker till Linköping imorgon och är där hela nästa vecka. Det var som ödet talade till mig. Skrev att jag köper den. Jag är antagligen för sent ute men vi får se!
 
  • Gilla
badtastex och 1 till
  • Laddar…
Du får hojta om du behöver bärhjälp!
 
V vectrex skrev:
Åker till Linköping imorgon och är där hela nästa vecka. Det var som ödet talade till mig. Skrev att jag köper den. Jag är antagligen för sent ute men vi får se!
Hörde aldrig något och nu är annonsen borta. Så kan det gå!
 
Arboga pelarborr för 3 kkr.

Arboga pelarborrmaskin i ett verkstadsutrymme som är till salu för 3000 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Oj, den där borren skulle jag så gärna köpa, men gissar frakten blir lika mkt till, om säljaren mot förmodan skulle vilja gå med på det...
 
Åsså en till, med koordinatbord..

Pelarborrmaskin Arboga i verkstadsmiljö med koordinatbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Han dubblade priset nu, kom säkert på han sålde den för billigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.