H
Ja, nu var det inte så att han gjorde en Runar :)
Visserligen var detta länge sedan det hände och då var detta ingen skröna. Ja, och länken var väl ingen direkt kopia av händelseförloppet heller :)
Glömde, detta hände före datortiden intåg, före det allmänna resandet, så även om det finns liknade som är skrönor, så betyder det inte att det inte har hänt i verkliga livet.
Sensmoralen är i vilket fall som helt, saker/händelser behöver inte vara på det sätt som det ser ut att vara.

Redigerat:
H
KnockOnWood skrev:
Nej, det förstår vi.
Och du borde nog fundera på om allt du läser i slaskpressen är sant.
Visste inte att det stod i slaskpressen, för det är inte något jag läser :;)

ToRy skrev:
Lätta ord att skriva. :D Menar du att du hade haft ihjäl hunden på plats? Hade det varit så lätt att ha ihjäl en triggad 40 kilos rottweiler tror du? Hade det varit enklare att ha ihjäl två människor? Hur skulle du försvara dig för polisen? "Njae, hunden bet mitt barn så jag hade ihjäl husse. En tand för en tand liksom..." Tänk lite innan du skriver...

Personligen hade jag försvarat min hund mot ditt angrepp. Med de vibbar du verkar sända ut hade jag inte varit förvånad om hunden angripit dig....
ok, kanske överdrev, men hade hunden attackerat min 2,5 åriga son så hade jag gjort allt i min makt för att slå ihjäl hunden innan hunden han bita ihjäl honom.

Hade du då flygit på mig hade jag gjort mitt yttersta för att slå ihjäl dig också. I min värld är det enkelt:
Hund/människa/utomjording eller vad som helst vill döda mitt barn. Min uppgift är att skydda honom. Om din hund stryker med så rör det mig inte i ryggen, om du försöker hindra mig så skulle jag inte ligga sömnlös om du strök med heller.

Jag sänder inte ut några som helst vibbar, har inte varit i slagsmål sen jag kom in i målbrottet.

Men vi är uppenbart olika, för mig är min familj viktigare än grannens hund.

Vad polisen hade sagt spelar ingen roll i det läget.

• Gilla
Forbo och 3 till
  • Laddar…
Intressant att tråden börjar gå mot "man får skylla sig själv om man blir biten" "jag hade försvarat min hund". Vi får ju utgå från att inlägg 1 är fakta och hade du i den situationen försvarat din hund så borde du nog låsas in. Det är koppeltvång i tätbebyggt område och hade de kommit en lös hund och attackerat mig så ska hunden avlivas och ägarna dömas. Använd koppel och ha pli på din hund så händer inte dessa situationer.
Jag är inte heller en aggressiv människa men jag hade nog reagerat precis som hantverkare1. Min familj och mina (just nu framtida barn) hade jag försvarat till det sista

Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Varför så destruktiv hantverkare 1? Måste väl finnas många andra sätt både gällande människor och djur än "slå ihjäl"? Och kanske är det så att det är bara dig själv du vill skydda till varje pris, skadar inte att ställa sig själv lite åt sidan emellanåt, så oerhört märkvärdigt viktig är man inte, inte jag iaf trots viss egocentricitet. Uppblåsta smågrabbar och våldspiraler för sällan något vettigt med sig. Ta en öl med logikerna, svara rätt enligt deras premisser så ni får varsin det lugnar sinnet. :)

HEM2121 skrev:
Ja, nu var det inte så att han gjorde en Runar :)
Visserligen var detta länge sedan det hände och då var detta ingen skröna. Ja, och länken var väl ingen direkt kopia av händelseförloppet heller :)
Ingen skröna säger du ?

Vem skulle våga lita så på sin träffsäkerhet att han vågar skjuta i det läget, mot rörligt mål med en unge dinglande inte vid utan i objektet, utan att riskera att träffa sitt barn ? Och även om han träffade aldrig så perfekt, finns en stor risk för skador på objekt i träffens närhet, beroende på vilken gevärsammunition som användes. Dvs skador på barnet, alldeles vid hundens huvud. Ett skarpt jaktgevär eller liknande på det avstånd det kan röra sig om (10-20m?) är ju som en kanon.

Skulle dock vara kul om Mythbusters testade skrönan. Stackars testdocka till barn....:surprised:

Redigerat:
  • Gilla
BiFuel och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Intressant att tråden börjar gå mot "man får skylla sig själv om man blir biten" "jag hade försvarat min hund". Vi får ju utgå från att inlägg 1 är fakta och hade du i den situationen försvarat din hund så borde du nog låsas in. Det är koppeltvång i tätbebyggt område och hade de kommit en lös hund och attackerat mig så ska hunden avlivas och ägarna dömas. Använd koppel och ha pli på din hund så händer inte dessa situationer.
Jag är inte heller en aggressiv människa men jag hade nog reagerat precis som hantverkare1. Min familj och mina (just nu framtida barn) hade jag försvarat till det sista
Det är ju så nu för tiden, det är alltid offrets fel, våldtagna kvinnor blir utfråga om klädsen, terrorister är bara oskyldiga offer för strukturell rasism osv.

H
Ingper skrev:
Ingen skröna säger du ?

Vem skulle våga lita så på sin träffsäkerhet att han vågar skjuta i det läget, mot rörligt mål med en unge dinglande inte vid utan i objektet, utan att riskera att träffa sitt barn ? Och även om han träffade aldrig så perfekt, finns en stor risk för skador på objekt i träffens närhet, beroende på vilken gevärsammunition som användes. Dvs skador på barnet, alldeles vid hundens huvud. Ett skarpt jaktgevär eller liknande på det avstånd det kan röra sig om (10-20m?) är ju som en kanon.

Skulle dock vara kul om Mythbusters testade skrönan. Stackars testdocka till barn....:surprised:
Som sagt, det var inte sagt att han gjorde en Runar :) Dvs sköt från fönstret :banghead:

Tänk på att Runar sköt ett livsfarligt rådjur...kan det varit självförsvar kanske?

H
Enk Projektet skrev:
Tänk på att Runar sköt ett livsfarligt rådjur...kan det varit självförsvar kanske?
Ja, han var väl hungrig :)

GK100 skrev:
Varför så destruktiv hantverkare 1? Måste väl finnas många andra sätt både gällande människor och djur än "slå ihjäl"? Och kanske är det så att det är bara dig själv du vill skydda till varje pris, skadar inte att ställa sig själv lite åt sidan emellanåt, så oerhört märkvärdigt viktig är man inte, inte jag iaf trots viss egocentricitet. Uppblåsta smågrabbar och våldspiraler för sällan något vettigt med sig. Ta en öl med logikerna, svara rätt enligt deras premisser så ni får varsin det lugnar sinnet. :)
Nej, det är klart.
Varför försvara sig själv och sin familj mot någon/något som försöker skada en?

Bättre att snällt ta emot.
Kanske försöka ringa en dialogveterinär medans hunden tuggar.
Problemet är att hunden kanske blir kränkt av att jag talar i telefon och inte hejar på honom när han mumsar i sig.
Kränkt är ju det värsta som kan hända, hunden kanske blir deprimerad och börjar dricka

• Gilla
Lutte och 2 till
  • Laddar…
Här är två bilder på hunden som valp för fem år sedan

HundFan1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

HundFan2.jpg
Skapa konto

Ja det är inte en likadan hund utan samma (som jag
funnit genom snoka lite) - man kan se den planerar bita
mig redan på den bilden tycker jag mig kunna se ... .

Och här är en bild på mitt svårt sargade ben två dagar
efter olyckan

DSC00872.JPG
Skapa konto

Det är ju inte som att ha blivit biten mittav av en vithaj
- det medges - men lite ont gör det allt om man känner
efter ... .

Jag skall åka till stan och polisanmäla hunder/hundägarna
imorgon - kan väl knappast skada ... .

MVH

Finns det någon gräns för hur sjuk en diskussion kan bli :wow:

Finns det verkligen dialogveterinärer förresten?
Är det inte bättre att hunden får träffa en psykolog och får ett jobb eller praktik :cool:

PS
Ajajaj, Palbin, det där gjorde ont :confused:

Redigerat:
hantverkare1 skrev:
Nej, det är klart.
Varför försvara sig själv och sin familj mot någon/något som försöker skada en?

Bättre att snällt ta emot.
Kanske försöka ringa en dialogveterinär medans hunden tuggar.
Problemet är att hunden kanske blir kränkt av att jag talar i telefon och inte hejar på honom när han mumsar i sig.
Kränkt är ju det värsta som kan hända, hunden kanske blir deprimerad och börjar dricka
Du förnekar dig inte, vad är det som krävs för att komma igenom? Skulle vara intressant att träffa dig irl, kan inte tro att du är dig lik då.

Men varför fara ut på det här sättet, du börjar i rejäl uppförsbacke med såna utfall. Språkförmågan skiljer hårlösa apan från hunden. :)

Nu verkar ni diskutera något hypotetiskt scenario där en hund försöker äta upp ett barn. Diskussionen kanske skulle vara lite mer givande om något mer realistiskt scenario var föremål för diskussion.....

• Gilla
Elektra och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.